جاباما
۸۸۳۹۴۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سورپرایز احتمالی مارک ویلموتس در تیم‌ملی

رایان سیروس تفضلی را چند سالی است که دورادور می‌شناسیم. مدافع ۱۹۵ سانتی‌متری که بعد از حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی ایران نامش به لیست انتظار رفت و تصور می‌شد که با توجه به حضور مستمرش در فوتبال انگلستان بتواند در تیم ملی ایران، خصوصا در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بازی کند اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد.

فرهیختگان: رایان سیروس تفضلی را چند سالی است که دورادور می‌شناسیم. مدافع ۱۹۵ سانتی‌متری که بعد از حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی ایران نامش به لیست انتظار رفت و تصور می‌شد که با توجه به حضور مستمرش در فوتبال انگلستان بتواند در تیم ملی ایران، خصوصا در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بازی کند اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد.

برخی بر این باور بودند که او خودش علاقه‌ای به حضور در تیم ملی ندارد اما این بازیکن در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ با یکی از رسانه‌های خارجی زبان انجام داد طور دیگری به این ماجرا واکنش داد: «اول اینکه باید بگویم به خانواده ایرانی‌ام افتخار می‌کنم. بازی کردن برای تیم دوست داشتنی چون ایران بسیار لذت‌بخش است. بازی کردن زیر نظر کارلوس کی‌روش نیز یک رویا خواهد بود. او با بازیکنان بزرگی کار کرده است.

من به آنها گفتم که پیشرفت کردن در فوتبال انگلیس بسیار سخت است. می‌دانم اگر بخواهم دعوت شوم باید سطح خودم را بالاتر ببرم و حداقل در چمپیونشیپ بازی کنم. اگر این اتفاق رخ دهد شانس خوبی برای دعوت شدن د ارم. بازی کردن برای ایران فوق‌العاده است.»

سورپرایز احتمالی مارک ویلموتس در تیم‌ملی

اولین حضور رایان در لباس هال

حالا بعد از حدود سه سال گویا مقدمات لازم برای حضور رایان فراهم شده است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او به‌زودی قرارداد خود را با تیم هال سیتی به امضا می‌رساند و رسما در 27 سالگی وارد چمپیونشیپ می‌شود. تفضلی هم‌اکنون در اردوی تیم هال سیتی در ماربلای اسپانیا به سر می‌برد.

او 45دقیقه هم در دیدار دوستانه مقابل لیتون اورینت بازی کرد و احتمالا جمعه‌شب نیز چند دقیقه‌ای مقابل تیم لینکولن رد به میدان خواهد رفت. یک ماه قبل بود که قرارداد او با پیتربرو به اتمام رسید و بازیکن آزاد شد. حضور سرمربی اسبق او در پیتربرو، در راس کادر فنی هال سیتی به حضورش در جمع ببرهای نارنجی‌پوش کمک کرده است.

از اخراج در اولین بازی حرفه‌ای تا انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن فصل

رایان تفضلی از 14 سالگی به صورت رسمی فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد. او در آکادمی ساوتهمپتون مشغول به بازی شد و در تیم‌های زیر 18 و زیر 21ساله‌های این تیم هم به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. با این حال هیچ‌وقت نتوانست به تیم بزرگسالان راه پیدا کند. او سپس به تیم‌های سالیسبری، کانکورد رنجرز، کمبریج سیتی و منسفیلدتاون رفت تا اینکه سرانجام در سال 2016 راهی پیتربرو شد.

او تا اینجا در 249 بازی موفق به زدن 16 گل و دادن 9 پاس‌گل شده است. جالب است که تفضلی در اولین بازی رسمی‌اش در سال 2009 برای تیم سالیسبری از زمین مسابقه اخراج شد. او چهار سال بعد از نگاه تماشاگران و مدیران و مربیان باشگاه منسفیلدتاون به‌عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد و این اتفاق در فصل 2017-2016 و در لباس تیم پیتربرو هم تکرار شد.

یک خرید جادویی برای ببرها

سایت‌های نزدیک به باشگاه هال سیتی با چند کارشناس درباره جذب رایان تفضلی صحبت کرده‌اند که نظرات آنها بسیار جالب توجه بوده است. تامی جویس گفت: «این یک خرید هوشمندانه به حساب می‌آید. تفضلی فصل خوبی را پشت سر گذاشت و بازیکن کلیدی تیم پیتربرو بود. از طرفی سرمربی تیم هم با او آشناست. رایان یک بازیکن آزاد به حساب می‌آید و از قدرت بدنی بالایی برای حضور در این سطح از مسابقات برخوردار است.»

ند هولمز اظهار داشت: «او بازیکن آزاد است و باشگاه که بودجه محدودی دارد می‌تواند به صورت رایگان به خدمتش بگیرد. بعد از جدایی ریدگول و مازوچ در قلب خط دفاعی، هال سیتی نیاز به بازیکن جدید دارد. تفضلی هر فصل حدود 30 بازی انجام داده و گزینه خوبی به نظر می‌آید.»

لویی چندلر نیز خرید تفضلی را جادویی دانست و تصریح کرد: «او یک خرید جادویی و فوق‌العاده است. اگر بازی‌هایش را دیده باشید به راحتی به کیفیت بالایش پی می‌برید. رایان بازیکن قدرتمندی است. روی هوا مقتدر است و تکل‌های خوبی هم می‌زند. با این حال مدافع بی‌اشتباهی هم نیست اما می‌تواند به هال سیتی کمک کند.»

سورپرایز ویلموتس؟

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد رایان تفضلی جدیدترین نماینده ایرانی در فصل بعد چمپیونشیپ خواهد بود. در فصلی که گذشت کریم انصاری‌فرد برای ناتینگهام‌فارست بازی کرد و هنوز مشخص نیست که در فصل 2020-2019 هم همراه قرمزپوشان خواهد بود یا خیر. سعید عزت‌اللهی نیز دیگر بازیکنی بود که برای ردینگ بازی می‌کرد اما در رقابت‌های پیش رو دیگر در این تیم نخواهد بود. از طرفی مارک ویلموتس نیز احتمالا با حضور تفضلی در سطح دوم فوتبال انگلستان نگاه ویژه‌ای به او خواهد داشت و شاید در اردوهای بعدی ایران این بازیکن سورپرایز ویژه آقای سرمربی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید رحمتی

      نمیدونم چرا هرکی تو خارج از کشور توپ میزنه دعوت میشه ولی شجاع خلیل زاده که بهترین دفاع لیگ بود دعوت نمیشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج