۸۸۳۹۵۶
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

مرگ پسر جوان بعد از جراحیِ ترمیم صورت

پسر جوان که در تصادف رانندگی صورتش آسیب دیده بود وقتی برای ترمیم چهره‌اش خود را به تیغ جراح سپرد بر اثر سهل‌انگاری کادر درمان جان خود را از دست داد.

روزنامه ایران: پسر جوان که در تصادف رانندگی صورتش آسیب دیده بود وقتی برای ترمیم چهره‌اش خود را به تیغ جراح سپرد بر اثر سهل‌انگاری کادر درمان جان خود را از دست داد.

حدود سه سال قبل «میثم» در سانحه رانندگی از ناحیه صورت بشدت مجروح شد. جراحات وارده به‌صورت پسر جوان به حدی شدید بود که به تشخیص پزشکان نیاز به جراحی سنگین ترمیمی داشت.

جراحی با حضور تیم متخصص فک و صورت و زیبایی انجام شد و «میثم» به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. پزشک کشیک بلافاصله پس از جراحی وضعیت بیمار را ارزیابی کرد و با تشخیص اینکه وضعیت بیمار مساعد است بخش را ترک کرد.

ساعاتی از جراحی گذشته بود که ناگهان صدای هشدار دستگاه‌های متصل به «میثم» بلند شد. پرستاران به سرعت خود را بر بالین پسر جوان رساندند اما از آنجا که پزشک کشیک و متخصص بیهوشی در بخش حاضر نبودند، اقدامات احیا برای نجات پسر جوان به‌صورت تخصصی انجام نگرفت و بیمار بر اثر ایست قلبی و تنفسی جان باخت.

شکایت از کادر درمانی بیمارستان

خانواده «میثم» که تصور نمی‌کردند جراحی ترمیمی روی صورت پسرشان به قیمت جان او تمام شود، پس از این اتفاق هولناک به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران(جرایم پزشکی و دارویی) رفته و از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شکایت کردند.

با ارسال این پرونده به شعبه هفتم بازپرسی، موضوع برای بررسی میزان قصور کادر درمانی به کمیسیون پزشکی ارسال شد.

نخستین جلسه کمیسیون پزشکی حدود ۹ ماه بعد از مرگ این پسر تشکیل شد و پس از بررسی مدارک و شنیدن اظهارات طرفین، مسئول فنی وقت بیمارستان و متخصص بیهوشی مقصر شناخته شدند. به این ترتیب مسئول فنی وقت بیمارستان را به‌دلیل نبود نظارت بر حضور پزشک کشیک در بخش مراقبت‌های ویژه و متخصص بیهوشی هر کدام به میزان ۳۵ درصد در مرگ «میثم» مقصر دانستند.

با اعتراض مقصران به این رأی، پرونده به کمیسیون ۷ نفره ارسال شد و این بار اعضا ضمن تأیید قصور کادر درمانی، مسئول فنی را به میزان ۴۰ درصد، متخصص بیهوشی را به میزان ۲۵ درصد و تکنیسین بیهوشی را به‌دلیل ناتوانی در باز کردن راه هوایی به‌صورت اورژانسی به میزان ۵ درصد مقصر شناختند.

طرفین پرونده این رأی را نیز نپذیرفته و پرونده بار دیگر به کمیسیون پزشکی بازگشت. اما این بار نیز مسئول فنی به میزان ۴۰ درصد اما تکنیسین بیهوشی را به میزان ۳۰ درصد مقصر شناختند.

به این ترتیب کیفرخواست پرونده با موضوع قتل شبه عمدی ناشی از قصور پزشکی صادر و موضوع برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پرونده پس از بررسی شواهد و مدارک و نظریه کمیسیون پزشکی و شنیدن اظهارات طرفین، مسئول فنی وقت بیمارستان و متخصص بیهوشی را از جنبه عمومی جرم هر کدام به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی جایگزین یک سال حبس و متهم ردیف اول را به پرداخت ۳۰ درصد دیه و متخصص بیهوشی را به پرداخت ۴۰ درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      یک جوان از دست رفت فقط همین مجازات من خودم یک پرستار هستم قصور کادر درمان یعنی جنایت در حق یک انسان واقعا بیگناه همین هست که پزشکان ما تجارت میکنند با جان بیماران نه مداوا

      پاسخ ها

      • AAAAAAAA

        در پرونده اگر خوب دقت کرده باشی
        آقای دکتر و کادر پزشکی قاتل نباید به زندان بروند
        حال در دادگاه بعد مجرمین میگویند پول نداریم و دادگاه برای پرداخت دیه اقساط ۲۰ ساله صادر خواهد شد.

    • بدون نام

      چند ساله که پزشکان و بیمارستان برای هر عملی ، 100 تا امضا زیر رضایتنامه ها از آدم میگیرن

    • بدون نام

      چند ساله که پزشکان و بیمارستان برای هر عملی ، 100 تا امضا زیر رضایتنامه ها از آدم میگیرن

    • بدون نام

      پول برای اوناچی میشه خدالعنتشون کنه

    • لیلی

      یه مشت بی سواد و پول پرست رو ریختن تو بیمارستانا هر روز دارن با زندگی مردم بازی میکنن.کسی هم نمیتونه اعتراض کنه.

    • بدون نام

      کشور ایران اسمش باید عوض بشه یه اسمی بذارن که همه چی درش تبلور پیدا کنه رشوه دزدی قاچاق خیانت اختلاس کلاهبرداری فحشا رانت پولشویی زمینخواری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت درود برشما

    • سارا

      خدا لعنت کنه پول بگیرای مفت خور کشور رو

    • بدون نام

      جراح هیچ تقصیری نداره .حتمان اون متوفی بیشترین تقصیرو داشته که پزشکا را به زحمت انداخته.اخه جراح مونده متخصص مونده تکنسین بیهوشی شده متهم ردیف اول !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج