۸۸۴۰
۶ نظر
۵۲۵۱
۶ نظر
۵۲۵۱
پ

شیطنت جدید دولت آذربایجان علیه ایران

سوء استفاده آذری ها از شخصیت ایرانی

در ادامه تلاش‌های دولت جمهوری آذربایجان برای تحریف تاریخ، برخی شبکه‌های خبری از برنامه ریزی دولت این کشور برای برپاکردن مجسمه «بابک خرم دین» در باکو خبر دادند.

در ادامه تلاش‌های دولت جمهوری آذربایجان برای تحریف تاریخ، برخی شبکه‌های خبری از برنامه ریزی دولت این کشور برای برپاکردن مجسمه «بابک خرم دین» در باکو خبر دادند.

بر اساس آن‌چه که رسانه های باکو اعلام کردند، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان با صدور فرمانی به فرمانداری باکو دستور داده است ظرف یک ماه، پیشنهادهای خود را برای برپایی مجسمه بابک خرم دین در باکو آماده کند.

بابک خرم دین از شخصیت‌های تاریخ ایران است که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص شخصیت دینی وی ابراز می‌شود اما در سال‌های اخیر برای تحریک قوم‎گرایی علیه ایران، بابک خرم دین به عنوان یک شخصیت آذری و مقابله کننده با اسلام، توسط رسانه‎های جمهوری آذربایجان مورد تجلیل و در برنامه های تلویزیونی و گزارش‌های مغرضانه به همراه قلعه بابک به مثابه نمادهای قومگرایی ضدایرانی مورد تبلیغ قرار گرفته‌اند.

علاوه بر آن با گنجاندن مطالب تحریف شده در کتاب‌های درسی و مرجع در این جمهوری و نیز نصب تندیسها و مجسمه ها و همچنین کتمان و انکار عناصر پیوند دهنده جمهوری آذربایجان به ایران، شخصیتها و حوادث و آثار بسیاری از مقاطعی از تاریخ ایران مصادره به مطلوب می شوند.

از دیگر سو، دو سال قبل با اختصاص بودجه هنگفتی از طرف وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان به ساخت فیلمی در مورد «جواد خان گنجه ای»، تلاش گردید این شخصیت ایرانی که سالهای طولانی پیش از معاهدات ننگین گلستان و ترکمانچای و تجزیه اراضی شمال ارس از ایران، در مقابل تجاوزات روسیه تزاری به این خطه از ایران آن زمان مقاومت کرده بود، به عنوان یک عنصر قومگرا با ویژگی های تجزیه طلبان کنونی معرفی شود.

اما این اقدامات و نگاه ضد دینی رئیس جمهور آذربایجان که نمونه‌ای از آن ممانعت از حجاب بانوان است باعث اعتراض مردم این کشور شده است. هرچند پیمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث شده تا جوی خفقان آمیز در کشور آذربایجان حاکم شود و حق اعتراض از مردم گرفته شود اما اعتراضات عمومی نسبت به اقدامات ضد دینی الهام علی اف بعضا دیده می‌شود.

الهام علی اف اخیرا در مورد حجاب زنان ایرانی هم گفته بود: وقتی می بینیم ایرانی ها زنانشان را می پوشانند، می خندیم!

منبع: جهان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سوء استفاده آذری ها از شخصیت ایرانی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      مزخرفه

    • بدون نام

      این سوء استفاده کجاش بوده این که بابک با خلفای اعراب مبارزه کرده یک واقعیت تاریخی است و این که همیشه کشورهای دیگر قدر قهرمانان ایران را بهتر از خود ما می دانند و برایشان ارزش قایلند چیز جدیدی نیست...

    • بدون نام

      جمهوري آذربايجان امروزه خيلي پيشرفت كرده وخواهد كرد در ضمن اگر دولتي به قهرمانان ملي خود بي توجهي كند نتيجه اش همين است

    • بدون نام

      بابك خرمدين يك ايراني اصيل و اذري تبار بوده و هست كه در راه محافظت از ابو خاك ايران زمين در مقابل اعراب ايستادگي كرد و بهايه اين ميهن برستي و ايران دوستي اين بزرگ مرگ سختو دردناك او بود كه ابتدا باقطع دستو با شروع شد وبا رفتن خون از بدن تموم شد
      من يك اذريه اصيل هستم و هميشه به ايراني بودن خودم وايراني موندنم افتخار خواهم كرد و خودم رو از نصل بزرگان اين سرزمين ميدونم اين چرتو چرندام روي اذري هاي اصيلو باغيرت تاثيري نداره چون اذري اصيل خون ايراني در رگهايش جاري هست و با اين حرفا اصلو نسب خودش رو از ياد نميبره

    • محمد

      کی گفته آذربایجان پیشرفت کرده
      فقط برید ببینید چقدر بدبختن
      تو شهر باکو که پایتختشونه فقط دو ساعت آب آشامیدنی دارن

    • بدون نام

      خواهشا دولت يك كشور بيگانه رو كه با ايران سر ناسازگاري داره به قوم بزرگو دلاور ايران زمين يعني اذري ها نسبت ندين و بهتره براي سرتيتر مطلب يه چيزه ديگه بزارين همين جبهه گيري هاي الكي باعث اختلافات قومي ميشه
      حالا دولت يك كشوري يه غلطي كرده شما بايد اسم همه ي مردم اون كشور رو زير سوال ببريد؟
      يادتون باشه كه ايران هم اذري داره كه هميشه و همه جا كمك حال ايران عزيز بودن و از جان خودشون براي سربلندي اين مملكت مايه گذاشتن مثل اذربا يا بابك يا ستارخان و... حالا شما بايد نام اين قوم اصيل ايراني رو به خاطر خطاي دولت يك كشور ديگه كه زماني جزيي از ايران بوده رو زير سوال ببريد؟
      اين جور تيترها باعث دلگيريه اذري هاي ميهن برست ميشه
      از شما ميخوام تا تيتر موضوعتون رو عوض كنيد ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج