جاباما
۸۸۴۰۸۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از نحوه برخورد با مخلان امنیت اخلاقی

محمدعلی وکیلی با اشاره به برخورد نامناسب پلیس با مخلان امنیت اخلاقی نوشت: نمی‌شود به ‌نام یک واجب، مرتکب ۱۰ فعلِ حرام شد. نمی‌شود فعلی حرام را مقدمه امری واجب قرار داد و این رویه، منطبق با آموزه‌های دینی ما نیست.

محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: جلسه روز گذشته چند نفر از نمایندگان تهران با فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ، از این جهت که هم گزارشی که ازسوی سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ارایه شد، حاوی نکاتی حائز اهمیت بود و هم از این جهت که نمایندگان مردم دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان را مطرح کردند، نشست مثبت و راهگشا بود.

بنابر گزارشی که مسوولان ناجا ارایه کردند، گویا رویکردهای مثبت و تازه‌ای توسط فرماندهی تهران بزرگ پیش گرفته شده و این عزیزان مدعی هستند که رویکردهای جدید ناجا مبتنی بر حقوق شهروندی و در راستای تحقق پلیس مردمی است. چنانچه تلاش دارند آموزش و تذکر آموزش‌محور به کسانی که مخل امنیت اخلاقی هستند را جایگزین برخوردهای سلبی کنند. در این نشست، نمایندگان نیز مسائلی را مطرح و تاکید کردند که درخصوص برخورد پلیس با اشرار، اقدامات مثبتی انجام شده اما در ارتباط با برخی برخوردهایی که تحت عنوان «امنیت اخلاقی» شاهد هستیم، ابهامات و انتقادهایی وجود دارد.

به هر حال، نمی‌شود به ‌نام یک واجب، مرتکب ۱۰ فعلِ حرام شد. نمی‌شود فعلی حرام را مقدمه امری واجب قرار داد و این رویه، منطبق با آموزه‌های دینی ما نیست. چنانچه نمی‌توان نهی از منکر را از طریق موارد متعدد منکرات عملیاتی کرد. در مجموع جلسه‌ بسیار خوبی بود که هم نمایندگان در جریان مقدورات و محذورات پلیس قرار گرفتند، هم نمایندگان نکات مدنظرشان را منعکس کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم از گشنگی دست به همه چیز میزنن

    • حجاب

      مردم منتظرند ببینند دولت چه برنامه ای برای این ناهنجاری اجتماعی (بی حجابی )دارند ایا قانون الهی (امر به معروف)اجرا میشود یانه یا اصلا اقایان قایل به این نیستند
      ما منتظریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما!!!؟؟؟؟بگوببینیم این مایییکه میگی اصلا توکی هستی!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بگوبعدش ببینیم بمامیخوری!؟

    • بدون نام

      مردم و به جون هم انداختن که خودشون در ارامش کارشونو کنن

    • بدون نام

      بزرگترین مخلان امنیت اخلاقی مردم خود نیروی انتظامی و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و مزدوران آنها هستند.

    • بدون نام

      خوبه ها!؟اینهاایرانی نیستندوایران هم نیستند صددرصد/چون ازگشنگی بیکاری اعتیادوفساد درمیان ایرانی وخانواده هاشون هیچ خبری ندارن!؟وفقط مشکل حجابه!؟نه نزول وبهره بانکها!؟نه ممنوعیت یادگیری زبان خارجی در مدارس!!!!نه بیچارگی وفلاکت وبدبختی های ایرانی ها وایران بزرگ باکلاس که همه چیرشو ازشون گرفتن!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج