جاباما
۸۸۴۱۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

درخواست ناشران از رئیس جمهور

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا از تضعیف کتاب‌فروشان جلوگیری شود.

خبرآنلاین: پیرو اقدامات و مکاتبات پیشین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقدام نادرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع و فروش کتاب‌های درسی، هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نامه‌ای به حسن روحانی - رئیس جمهور-، درخواست کرد از این اقدام وزارت آموزش و پرورش که موجب تضعیف کتابفروشان می‌شود، جلوگیری کند.

در متن این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: «پیرو اعلان سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، آن وزارتخانه اقدام به فروش کتب درسی (غیر از دوره ابتدایی) به شکل متمرکز از طریق سایت مربوط و تحویل در مدارس کرده است.

چنان‌که مستحضرید چندین دهه است که فروش و توزیع کتب درسی مدارس کشور بر عهده صنف کتاب‌فروش بوده است و مراجعه دانش‌آموزان به همراه والدین به کتاب‌فروشی‌های اقصی نقاط کشور، ضمن رونق بخشی به این کسب و کار فرهنگی، موجب اقدامی در ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی می‌شده است.

تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش برای عدم عرضه کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها علاوه بر این‌که آسیبی جدی به کسب و کار تخصصی کتابفروشان است، در تناقص آشکار با اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران است؛ مراتب در ضیافت ماه مبارک رمضان هم حضوراً خدمتتان عرض شد و دستور پیگیری فرمودید.

از این رو ضمن تقدیم تصویر مکاتباتی که پیش از این در این خصوص با وزیران محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران و از آن طریق با رئیس سازمان صمت صورت گرفته موجب امتنان خواهد بود نظر به اهمیت موضوع دستورات لازم در مورد جلوگیری از توزیع و فروش مستقیم کتاب‌های درسی توسط وزارت آموزش و پرورش را مبذول فرمائید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج