جاباما
۸۸۴۱۵۳
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

کرملین: ایران و انگلیس خویشتن‌دار باشند

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به رویدادهای اخیر پیرامون نفتکش انگلیسی در خلیج فارس، همه طرف ها را به خویشتنداری و حل وفصل اختلافات از طریق گفت وگو دعوت کرد.

ایرنا: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به رویدادهای اخیر پیرامون نفتکش انگلیسی در خلیج فارس، همه طرف ها را به خویشتنداری و حل وفصل اختلافات از طریق گفت وگو دعوت کرد.

دمیتری پسکوف امروز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: روسیه با دقت نظاره گر اخبار و رویدادها در خلیج فارس است و معتقدیم که این منطقه یکی از مهمترین نقاط جهان است بنابراین باید آزادی کشتیرانی در آن و تنگه هرمز که برای اقتصاد جهان از اهمیت بالایی برخوردار است بدون قید و شرط تامین شود.

وی گفت: ما از همه طرف های مناقشه درخواست می کنیم که ضمن خویشتنداری به حل وفصل اختلافات از طریق گفت وگو و مذاکره روی آورند.

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران را منتشر کرده و مدعی شدند این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

کرملین: ایران و انگلیس خویشتن‌دار باشند

این نفتکش که حامل نفت ایران بود یک سوپرتانکر با دو میلیون بشکه ظرفیت به حساب می آید که به خاطر ظرفیت بالا امکان عبور از کانال سوئز را نداشت بنابراین مجبور بود از جبل الطارق به مقصد خود عازم شود.

انگلیسی ها که یکی از اعضای برجام به حساب می آیند و بیش از دو سال است بر ساز جدایی از اتحادیه اروپا (برگزیت) می زنند، ادعا کرده اند که در راستای اجرای دستورات اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم سوریه، دست به توقیف نفتکش ایرانی زده اند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ادعای انگلیس مبنی بر اینکه مقصد این نفتکش سوریه بوده است را پیشتر با ارایه دلایل منطقی رد کرده است.

او گفته، بندر سوری که انگلیسی ها از آن نام می برند اصولاً ظرفیت پذیرش چنین سوپرتانکری را ندارد، هدف جای دیگری بوده و نفتکش از آبراه بین‌المللی در جبل الطارق عبور می‌کرده و هیچ قانونی به دولت انگلیس این اجازه را نمی‌دهد که این نفتکش را متوقف کند و از نظر ما این راهزنی دریایی است.

در این راستا «رابرت مک ایر» سفیر انگلیس در تهران چندبار در طول یک هفته گذشته در وزارت امور خارجه حضور یافت تا درباره آخرین وضعیت نفتکش حامل نفت ایران که از سوی نیروی دریایی ارتش انگلیس به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، توضیحاتی ارائه کند.

از دو روز پیش نیز انگلیسی ها با انتشار اخباری بدون منبع یا با منبع ناشناس که اصالت ادعا را از اساس رد می کند مدعی شدند که ایران قصد دارد در اقدامی متقابل نفتکش پاسیفیک وویجر که با پرچم جزیره من (از جزایر تحت قیمومیت انگلیس) در حال عبور از خلیج فارس و تنگه هرمز است را توقیف کند.

دیروز نیز در ادامه خبرسازی‌های رسانه‌های غربی علیه ایران، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که ناوچه نظامی مونتروز نفتکش پاسیفیک وویجر را در تنگه هرمز همراهی کرده تا توسط ایران توقیف نشود.

روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه امروز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب و اعلام کرده است طی ۲۴ ساعت اخیر هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام کند.

امروز رسانه های انگلیسی به نقل از سخنگوی ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس مدعی شدند که لندن برای کاهش تنش‌ها با تهران به گفت وگو و مذاکره با مقامات ایرانی ادامه خواهد داد اما نکته جالب این بود که معلوم نشد سخنگوی ترزا می کیست چرا که اسمی از وی در خبرها برده نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه به شما چه مربوطه روسهای نامرد پست

    • رضا

      به امید روزی که روسیه حمایتش ازکشورمون قطع بشه
      تا به همه چی برسیم،به همه چی

    • یوسف

      روس اولین دشمن ایرانه هر چند وقت زر می زنه خوشتندار ،،،،،،،ای خدای قدرتی..

      یابزاری که قوی ترینباشه می خوام

    • حامد علیرضایی

      هنوز این انگلیسی ها فکر می کنند دوران گذشته و استعماره و هر خبری اعلام کنند تمام دنیا باور میکنند !!!

    • سردار اسلام

      حلا چنتای میگیریم تا دیگه از این غلتا نکنن . روباه میخواد با شیر در بیفته داریم

    • سعید

      هرچه سریع یک کشتی نفتکش از اینها بگیرید
      این بی شرفها رو باید منهدم کرد انگلیسیهای کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج