جاباما
۸۸۴۲۳۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

هر ۷ ثانیه؛ برقراری یک تماس عملیاتی با ۱۱۰ تهران

معاون عملیات پلیس پایتخت اعلام کرد که هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار می‌شود.

ایسنا: سردار پرویز یعقوبی، معاون عملیات پلیس پایتخت در تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: هنگام بروز حوادث یا جرایم و همچنین در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است و این مرکز با ۱۰۰ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و اهالی شهر تهران می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، افزود: از دستاوردهای مهم این سیستم می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه‌ای و نظام‌مند اشاره کرد.

معاون عملیات پلیس پایتخت از برقراری به طور متوسط روزانه حدود ۳۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ خبر داد و گفت: حدود ۵۰ درصد این تماس‌ها، عملیاتی می‌شود که به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت، هر سه ثانیه یک تماس با این سامانه برقرار شده و هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی می‌شود.

یعقوبی با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، افزود: در سه ماه ابتدایی سال ۹۸، حدود سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۴۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این میزان، ۴۶ درصد تماس‌ها، عملیاتی و به واحدهای عمل کننده، ابلاغ شده است و باقی تماس‌ها در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی، اختلافات خانوادگی و جرایم غیرفوریتی بوده است.

میانگین حضور ۱۰ دقیقه‌ای مأموران ۱۱۰ در محل

وی با تاکید بر اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور مأموران در اغلب مأموریت‌های ۱۱۰، به طور میانگین ۱۰ دقیقه بوده است، گفت: از کل تماس‌های برقرار شده گزارش‌های مربوط به جرایم عمومی، تخلفات راهنمایی و رانندگی و نزاع و درگیری به ترتیب با ۲۹، ۲۵ و ۱۸ درصد بیشترین تماس‌های شهروندان را شامل می‌شود.

یعقوبی، مشاوره و راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد و افزود: در راستای تحقق شعار پلیس پاسخگو و رفع معایب و کاستی‌ها، به صورت مداوم نسبت به برقراری تماس کنترل لحظه‌ای با شهروندان و تماس گیرندگان اقدام می‌کنند که بر این اساس، بیش از ۶۶ هزار مورد تماس کنترلی انجام شده که در بازه سه ماه ابتدایی امسال، نشان از رضایت ۹۳ درصدی شهروندان دارد.

معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون از سوی اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مفقوده، کشف شده است، تصریح کرد: با ایجاد و اجرای روش منسجم در این حوزه توسط پلیس پایتخت همواره بستر و زمینه‌های مورد نیاز برای انجام مأموریت‌های فوریتی پلیس مهیا و بابهره گیری از توان و دانش موجود این اقدامات به صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ فاتب، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: باید توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم همواره در حال افزایش باشد. از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سویی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجأ و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلشان می‌دانند که آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گنزق

      110 نا کارآمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج