۸۸۴۲۹۹
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

امکان شناسایی خانه‌های خالی از طریق اپلیکیشن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که استفاده از "اپلیکیشن" می‌تواند به شناسایی و ورود خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک کند، گفت: مشاوران املاک در حال حاضر برای سردفتران دشمنان فرضی هستند که امیدواریم این مسئله به زودی و پس از انتخابات برطرف شود.

خبرگزاری تسنیم: مصطفی‌قلی خسروی با بیان این‌که یکی از الزامات اخذ مالیات بر خانه‌های خالی همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در این مسئله است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مشاوران املاک برای سردفتران یک دشمن فرضی هستند که امیدواریم در انتخابات سردفتران از یک نواختی دشمن فرضی که مشاوران هستند، رها یابند.

وی با تاکید بر این‌که خانه‌های خالی را می‌توان با "اپلیکیشن" وارد بازار مسکن کرد،‌ یادآور شد: وقتی شهرداری به یک ساختمان ۱۵ طبقه ۳۰ واحدی مجوز ساخت می‌دهد باید مکانیسمی وجود داشته باشد تا پس از اتمام ساخت مامور دارایی بتواند از وضعیت واحد مسکونی مطلع شود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر مشخص شود که پس از ساخت واحد اجاره داده شده یا فروخته شده یا این‌که خالی از سکنه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌تر با بیان این‌که گفته می‌شود حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران داریم به تسنیم گفته بود: این خانه‌ها معمولا جزو واحدهای مسکونی لوکس هستند که به عنوان مثال در لواسان قرار دارند. این خانه معمولا هفته‌ای یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو خانه‌های خالی محسوب می‌شود.

خسروی با بیان این‌که عده‌ای در شمال کشور خانه‌هایی را خریداری کرده‌اند و به عنوان منزل‌های دوم یا برای استفاده خاص از آن بهره می‌برند، افزود: متاسفانه برخی از یک بانک وام می‌گیرند و با آن واحدهای مسکونی متعددی را می‌سازند و پس از احداث این خانه‌ها را وارد بازار نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که احتکار این خانه‌ها برای گران فروختن آنها انجام می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ این قبیل افراد ۱۰۰ میلیارد وام از بانک دریافت می‌کنند و آنرا بازپرداخت نمی‌کنند، وقتی با افزایش قیمت‌ها واحدهای ساخته شده ارزش افزوده خوبی پیدا می‌کند تازه می‌روند و با بانک دیگری وارد مذاکره شده و وامی را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: پس از دریافت وام، تسهیلات بانک اول را تسویه کرده و دوباره خانه‌های ساخته شده یاقمانده را خالی نگه می‌دارند و این رنجیره تکرار می‌شود. به طور قطع اخذ مالیات از چنین افرادی که خانه‌ها را احتکار می‌کنند باعث ایجاد تعادل در بازار و تعدیل قیمت‌ها خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      اگر خیلی دلشون میخواد کار درست انجام بدن اپلیکیشن بسازن که جلوی فساد و رشوه توی شهرداریها رو بگیرن

    • حسن

      چرادارابی مالیات واقعی را ازفروش مسکن نمی گیرد؟
      ایا مسکنی که قیمتش ۱تا۲ میلیاردتومن است مالیات قاقعی ان هشتصد تا یک میلیون تومن است ؟اگرمالیلت واقعی رادولت (دارایی) دریافت کند مسکن اینقدر گران نمیشد

    • بدون نام

      اقای خسروی شما پارسال چندین بار اعلام کردید امسال دیگر افزایش قیمت مسکن روی نخواهد داد اگر در ارز تغییر خاصی صورت نگیرد .ارز پایین تر هم امد ولی مسکن بسیار گران شد .پس شما هم در مسکن اطلاعات ندارید.

    • بدون نام

      خانه های خالی احتیاج به شناسایی نداره شما اگر ازدستتون میاد ‌جلو اختلاس . دزدی .گرانفروشی رابیرید

    • بدون نام

      املاکی های کلاش دشمن قطعی مردم اند!!! و باید بساطشونو جمع کنن بهمراه اتحادیه شون برن دستفروشی یا گدائی!!!!

    • بدون نام

      خانه های خالی بیشتر از 3 میلیون در تهرانه فقط!!! همش آمار کاذب میده!!!

    • مصطفی

      واسه وام ازدواج و وام ضروری نهایت ۲۰ میلیون ، وام ساخت هم صد میلیون میدن ، اونوقت چجوری یه نفر بدون وثیقه و ضامن و کلی سند میتونه میلیاردها تومان وام بگیره و پس نده جریمه هم نشه بانک هم نتونه پولشو بگیره ؟؟؟ همینه که اینهمه مشکلات بانک و موسسات و صندوق های سرمایه گذاری در میاد که دزدی میکنن

    • بدون نام

      مردم قیمت اجاره را پایین بیاورند................

    • ناشناس

      1100واحد در کمربندی قرچک 5سال خالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج