۸۸۴۳۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چمران: فعالیت جمنا فصلی نیست

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در واکنش به حرف و حدیث ها درخصوص تشکیل ائتلاف جدید اصولگرایان گفت: فعالیت این جبهه فصلی نبوده و همچنان مسئولیت خود را پی می گیرد.

خبرگزاری ایرنا: نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در واکنش به حرف و حدیث ها درخصوص تشکیل ائتلاف جدید اصولگرایان گفت: فعالیت این جبهه فصلی نبوده و همچنان مسئولیت خود را پی می گیرد.

مهدی چمران این سخنان را در واکنش به تلاش جامعه روحانیت مبارز کشور برای ائتلاف میان گروه‌های اصولگرا برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه ۹۸ بیان کرد.

ناکارآمدی تشکلهای اصولگرا در ایجاد ائتلاف و وفاق میان نیروهای همسو برای حضور یکپارچه در انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ در قالب جبهه متحد، شورای هماهنگی و جمنا از گذشته موجب دلخوری برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی اصولگرا را فراهم آورده است.

اصولگرایان پس از مطرح شدن "شورای وحدت"، این بار با محوریت جامعه روحانیت مبارز تلاش هایی آغاز کرده اند تا میان نیروهای ارزشی و انقلابی برای حضور در انتخابات اتحاد و هماهنگی ایجاد کنند.

غلامرضا مصباحی مقدم چندی پیش به روزنامه ایران گفته بود: تجربه انتخابات اخیر و خصوصاً تجربه انتخابات مجلس دهم موجب شده که انگیزه ائتلاف و همگرایی در مجموعه احزاب و شخصیت‌های این جریان تقویت شود و در قالب «شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب» فعالیت کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت با بیان اینکه جریان پایداری، تعدادی از احزاب و علی لاریجانی و فراکسیون نزدیک به وی در مجلس مجموعه‌هایی هستند که باید به این حرکت وارد شوند، پیش بینی کرد: شرایط به گونه‌ای است که احتمال قوی می‌دهم در انتخابات مجلس برنده باشیم.

اظهارات مصباحی مقدم همان روز با واکنش منفی کانال نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم مواجه شد و همچنین برخی چهره‌های اصولگرایان با یادآوری عملکرد ائتلاف‌های این چنینی، نسبت به این موضوع ابراز تردید کردند.
محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری روز شانزدهم تیرماه در این باره گفت: [دیگر] سازوکار انتخاباتی تحت عنوان جمنا نخواهیم داشت و این تشکیلات دیگر به آن شکل، مطرح نمی‌شود اما اینطور نیست که جمنا کنار رفته یا انشعابی شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: مجموعه نیروهای اصولگرا تلاش می‌کنند تا وحدت خوبی را میان خود ایجاد کنند، این ائتلاف‌ها هر دوره، اسم خاص خودش را دارد. حالا اینکه ما چه مقدار در این کار موفق شویم بستگی به عوامل محیطی و گفت‌وگوها دارد.
این بار نایب رئیس دیگر ائتلاف اصولگرا یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز جمعه در کانال اطلاع رسانی جمنا به این اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت:

️بعضی از اظهار نظرهای دوستان عزیز ما شبه‌ای را در تعدادی از رسانه‌ها دامن زده است که گویا "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" کار خود را متوقف خواهد کرد. می‌بایستی تاکید کنم که ضرورت چنین سازوکاری برای انقلاب ما بویژه در شرایط کنونی کاملاً ضروری است. وی یادآور شد: فعالیت این جبهه از ابتدا هم عنوان شد که فصلی نبوده و همچنان مسئولیت خود را پی می‌گیرد و در شرایطی که ضرورت ساماندهی نیروهای انقلاب بیشتر احساس می‌شود سخن گفتن از تردید و رکود نه منصفانه و نه با واقعیت هماهنگ است.

نایب رئیس جمنا تاکید کرد: ️جبهه مردمی با تصمیم قاطع همه اعضای فعال و با هماهنگی نیروها و تشکل‌های انقلابی همچنان مسئولیت اجتماعی خطیر خود را به لطف الهی ادامه می‌دهد و در حل مشکلات کنونی و رفع کمبودها قطعاً با کمک خدای بزرگ و همکاری همه نیروهای متعهد به انقلاب موفق خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج