جاباما
۸۸۴۳۸۷
۲۹ نظر
۵۰۱۴
۲۹ نظر
۵۰۱۴
پ

خرید ۳۸هزار سکه توسط یک نفر!

رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام اخذ مالیات از درآمدهای بادآورده، گفت: پارسال در طرح پیش‌فروش سکه ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریدند و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده است که از انها مالیات دریافت خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام اخذ مالیات از درآمدهای بادآورده، گفت: پارسال در طرح پیش‌فروش سکه ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریدند و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده است که از انها مالیات دریافت خواهد شد.

امیدعلی پارسا - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی - امروز در در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه سکه بهار آزادی فروخته شد که ۱۰۲ هزار نفر در کشور این سکه‌ها را خریدند.

به گفته وی، ۵۸ هزار نفر از این افراد کمتر از ۲۰ قطعه سکه خریدند که طبق قانون مشمول مالیات نمی‌شوند اما ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریده‌اند و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده است.

پارسا گفت: قیمت سکه خریده شده توسط این افراد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده درحالیکه امروز قیمت سکه بیش از چهار و نیم میلیون تومان است و ثروت و سود بادآورده‌ای را برای این افراد ایجاد کرده که سازمان امور مالیاتی باید از آنها مالیات دریافت کند در صورتیکه این افراد در فضای مجازی شروع به مقابله با مالیات بر سکه کرده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: طرح مالیات بر عایدی ثروت که شامل املاک، خودرو، سکه و ارز می‌شود نیز در لایحه وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و برای تصویب به هیأت دولت ارائه شده است.

او تاکید کرد که قرار نیست از کسی که ملکی برای زندگی دارد، یا کسی که تعداد زیادی خانه برای مردم تولید می‌کند مالیات آنچنانی بگیریم، بلکه کسانی که روی مسکن و املاک خرید و فروش سفته‌بازی و سوداگری انجام می‌دهند، باید مالیات بدهند.

به گفته پارسا، در حالی که در همه کشورهای دنیا اداره امور کشور با مالیات مردم انجام می‌شود، در کشور ما ۳۷ درصد بودجه دولت از طریق مالیات و کمتر از ۵۰ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تأمین می‌شود. در کشورهای پیشرفته ۲۵ درصد کل درآمد مردم به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود اما این رقم در ایران ۸.۵ درصد درآمد مردم است که با این عدد نسبتاً پایین، بسیاری از کارهای عمرانی و اجرایی دولت نیمه‌تمام می‌ماند.

رئیس سازمان امور مالیاتی بابیان اینکه یکی از مشکلات مالیاتی، فرارهای مالیاتی بزرگ است، افزود: معضل دیگر معوقات مالیاتی بالاست و برنامه‌های زیادی در سازمان امور مالیاتی برای کاهش فرار مالیاتی و کاهش معوقات شروع کرده‌ایم که مالیات به صورت عادلانه و سالم دریافت کنیم و مانند همه کشورهای دنیا، سازمان مالیاتی باید ریز داده‌ها و تراکنش‌های مالی و املاک را در اختیار داشته باشد.

وی گفت: فرار مالیاتی حتی در بخش دولتی و بخش‌های عمومی غیردولتی نیز وجود دارد و کسانی که برای فرارهای مالیاتی بزرگ سفارش و توصیه می‌کنند، در واقع برای فرار از قانون و حق مردم اقدام می‌کنند و سازمان امور مالیاتی با قدرت وصول مالیات را دنبال می‌کند و به جای تشخیص علی‌الراس می‌خواهد تشخیص مبتنی بر اطلاعات درست را انجام دهد و مدرن سازی سامانه جامع مالیاتی و اطلاعات مالی را برای دریافت مالیات عادلانه و متناسب با ثروت و درآمد و مصرف مردم پیگیری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دریغ از گرم طلا این ثروت های نا مشروع ازکجا می آیند؟

    • بدون نام

      با این اقتصاد مریص میخواهد پولش بی ار ش نشود

    • بدون نام

      بشين كه بهت بده

    • بدون نام

      برای مهریه میخان چرا نمیفهمید

    • اکبر

      توی اون کشورها. اختلاس هم نیست

    • بدون نام

      دوباره سلطان سکه؟؟؟!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اینا از کجا آوردن؟ که میتونن اینهمه سکه طلا بخرن؟ شاید هم موضوع پولشوییه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینا از کجا آوردن؟ که میتونن اینهمه سکه طلا بخرن؟ شاید هم موضوع پولشوییه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگرهرچیزدیگه ای میخریدن بیشتر به قول شماسودمیکردن این پول مملکت هست که بی ارزش شده این اسمش سودنیست اسم این کارحفظ ارزش پول است که وظیفه بانک مرکزی است وازانجام آن ناتوان است.

    • بدون نام

      اگر از کسانیکه بیش از یک خانه دارن هم مالیات سنگین گرفته بشه قیمت خانه هم ارزان خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکذیب شد

      • بدون نام

        به همین خیال باش پول مالیات همیشه از جیب مصرف کننده گرفته می شود و نه فروشنده.

    • بدون نام

      پولدارها با هر سیاست دولت پولدارتر میشن
      وقتی اقتصاد سرطان بگیره درست شدنی نیست
      ۱۰ سال پیش خوب بود یا الان ۳ سال پیش خوب یا الان ....حتما الان هم بهتر از ۴ سال دیگست
      ما افراد ضعیف هم اونقدر ضعیفتر میشیم تا نابود بشیم
      و دوباره جامعه ارباب رعیتی برقرار بشه

    • بدون نام

      مال رو مال میره باد زیر پیراهن پاره ما حتا نمیتونیم یک ربع سکه هم بخریم مملکت شیر تو شیره خدا رحممون کنه

    • بکتاش هاشمی

      اینها آدم‌های تنبل و مفت خور و بی خاسیتی هستن که دوست دارن سود هنگفت از راه راحت و خون مردم به شیشه کردن در بیارن

    • بدون نام

      تو کشورای دیکه مالیات میدن خدمات واقعی می گیرن اینجا اگه مالیات دادی میره تو جیب اقا زاده ها ودزدی واختلاس

    • بدون نام

      ملت دانا== مدیران دانا و همه در رفاه

    • احمدع

      چراکسانیکه دستور ضرب این همه سکه را دادند وپشتوانه ی ملی راخالی کردند موردبازخواست قرارنمیگیرندکه این وضع راامروز برای مردم بوجود اورده اند

    • حجت خادمی

      این همه بدبختی .گرونی کم بود اینم روش

    • بدون نام

      واقعا باید تاسف خورد به حال این کشور.دولت رسما داره حسادت میکنه نسبت به افراد سرمایه گذار.من کاری ندارم به اینکه اون افراد ثروت بالایی نصیبشون شده اما این کار دولت یعنی کسب مالیات بعد از معامله ای که در ابتدایش هیچ گونه صحبتی از مالیات نبوده هم خلاف قانون هست هم خلاف شرع.به این دلیل که موقع فروش سکه همچین چیزی به خریداران گفته
      نشده بود و الان دولت دبه درآورده.این یعنی اینکه هیچ گونه امنیت سرمایه گذاری در ایران وجود نداره.یعنی ممکنه سرمایه گذاری شما در ایران یک شبه از بین بره.

      پاسخ ها

      • ب

        مزخرف نگو لطفا چرا کارمند بیچاره و تولید, کننده مالیات بده امثال شماها ندین؟

      • بدون نام

        این اسمش سرمایه گذاری نیست. یه دلالی هدف منده. اتفاقا این یکی زندان هم باید بره

    • بدون نام

      فقط بلدن حرفش رو بزنن دریغ از یه ذره عمل بابا چرا دس دست میکنید به جای حرف عمل کنید عمل تو این مملکت هرکی داره پولش همچنان پول تولید میکنه هرکس هم نداره از فکر وخیال کمرش خم شده پیر شده دزد شده فاسد شده دیگه نمیدونه ابرو چیه شخصیت چیه خدا هم اون بالا نشسته نظاره میکنه ای کسانی که این همه پول دارید هر از گاهی یاد مرگ هم باشید

    • بدون نام

      دبه در می ارید خجالت بکشید

    • کارمند

      مشکل اینجاست که هیچکس قادر نیست از سازمانها و ارگانهای خاص و همینطور دولتمردان ثروتمند و وابستگان آنها مالیات بگیرد وفقط امثال من کارمند مالیات میدهیم حتی بیشتر پزشکان متخصص هم مالیات چندانی نمیدهند

    • بدون نام

      توی اون کشورها اختلاس هم نیست

    • metti

      اول اینکه فقط تو این مملکت میشه این همه سکه رو که باید در اختیار عموم باشه به یه نفر فروخت و دوم اینکه اون بیچاره ها هیچ سودی نکردن بلکه پول های نقد ما بی ارزش شده
      گرفتن مالیات از اون افراد اگه به اسم سود انجام بشه مثل دزدی میمونه ولی از نو ع زمینیش!

    • بدون نام

      1-طرح مالیات بر عایدی هنوز اجرایی نشده است پس شما نمی توانید از خریداران سکه مالیات بگیرید چون قانون عطف به ماسبق نمی شود.
      2-در کشورهای دیگر همه مالیات می دهند و معافیت مالیاتی مثل ایران وجود ندارد و هیچ سازمان یا گروه و نهادی دستخط ندارد که مالیات ندهد.

    • بدون نام

      آیا کسی برای پرداخت مالیات سکه اقدام کرده است؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج