۸۸۴۴۰۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

امام‌جمعه اسالم: یک مَلیجک تبلیغ بی‌حجابی می‌کند

امام جمعه اسالم با اشاره به برنامه بلند مدت دشمن برای ترویج بی حجابی در جامعه اسلامی ایران، گفت: باید برای دعوت به حجاب از خلاقیت و نوآوری استفاده شود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) با بیان این نکته که مأمون خلیفه وقت عباسی که متأثر از فلسفه یونان بود و به خیال خود برای تخریب چهره امام رضا (ع) جلسات مناظره بین ادیان و مذاهب مختلف با امام رضا (ع) برگزار می‌کرد ولی امام رضا (ع) با عقاید و ادله از کتب خودشان پاسخ آنها را دادند که باعث می‌شد آنها به حقانیت اسلام و امام رضا (ع) پی ببرده و به همین سبب ایشان به عالم آل محمد (ص) شهرت یافتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم در مسجد گوهرشاد مشهد در برابر طرح کشف حجاب رضاخان، گفت: روزگاری مردها برای حفظ حجاب زن و ناموس خود جان خود را فدا می‌کردند و زن‌ها سال‌ها از خانه بیرون نمی‌آمدند که مبادا حجاب از سرشان برداشته شود. اما امروز متأسفانه موضوع بر عکس شده و تعدادی از مردان خود مشوق زنان برای بدحجابی و بی حجابی هستند.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه موضوع حجاب تنها مختص اسلام نبوده بلکه همه ادیان و قومیت‌های مختلف در طول تاریخ حجاب را مایه شرافت و عزت می‌دانستند چیزی که در آثار بجا مانده از تاریخ گذشتگان به خوبی هویدا است، افزود: امروز شبکه فراماسونری ضد دین و صهیونیسم بین الملل که سعی دارند همه آثار خداپرستی را از بین ببرند نسخه‌های بی حجابی را برای ما تجویز می‌کنند در حالی که زنان یهود با پوشش و حجاب کامل حتی در مراسم عروسی حاضر می‌شوند.

امام جمعه اسالم در ادامه با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده که برخورد چکشی و بگیر و ببند با بی حجابی نتیجه مطلوب ندارد، تصریح کرد: خیلی از بی حجاب‌های امروز جامعه از سر لجبازی با حجاب زاویه دارند وگرنه فطرت پاک هر انسانی حجاب، حیا و عفاف را دوست دارد. باید کاری کنیم که مردم خودشان ارزش و قداست حجاب را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و متولیان امر ببیند چطور یک ملیجک ماهواره‌ای می‌تواند مردم را به کشف حجاب دعوت کند ولی ما در فرهنگ سازی برای حجاب موفق نبوده ایم، افزود:چادر مشکی یک شبه به مانتوی جلوی باز تبدیل نشد. بلکه دشمن برای ترویج بی حجابی برنامه بلند مدت داشت باید برای دعوت به حجاب برنامه و خلاقیت داشته باشیم.

باقری با ارائه طرح حجاب شاداب گفت: حجاب باید نشانه سرزندگی و پویایی جامعه باشد، بانوان محجبه با اخلاق نیکو و نشاط و شادی در جامعه حاضر شوند تا تصویری زیبا و شایسته از حجاب در ذهن‌ها تداعی شود این خود بهترین امر به معروف و دعوت به حجاب است که متأسفانه از آن غافل بوده و فقط دچار یک نوع نهی از منکر ناشیانه شده ایم.

لزوم توجه مسئولان و متولیان امر به آسان کردن ازدواج

وی با بیان اینکه امروز مهم‌تر از حجاب موضوع عفاف و حیا است که تا مشکل ازدواج جوانان حل نشود و غرایز جنسی آنها از راه درست برآورده نشود همچنان شاهد بی حجابی خواهیم بود، ادامه داد: ازدواج تعامل آرامش است نه معامله یخچال و ماشین لباسشویی. خانواده‌ها دست از سخت گیری‌های بی مورد بردارند و مسئولان و متولیان زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند. امروز جامعه گرفتار پدیده‌ای به نام ازدواج سفید است که یکی از عوامل رواج آن را می‌توان بی توجهی مسئولان و متولیان امر عنوان کرد.

حجت الاسلام باقری با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت جسمی روحانی مبارز آفریقایی شیخ ابراهیم زکزاکی، گفت: این مجاهد خستگی ناپذیر که با تقدیم شش فرزند خود در راه اسلام همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد نمونه بارز یک رویش انقلابی و نماد مقاومت و مظلومیت در آفریقا است.

وی تأکید کرد: سکوت کشورهای اسلامی در مورد ایشان جای تعجب دارد. مجامع بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر چرا در مقابل ظلم دولت نیجریه اقدامی نمی‌کنند؟

امام جمعه اسالم در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به اتهام زنی آمریکا به ایران مبنی بر «اخاذی هسته ای» و طرح دوباره پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام انرژی اتمی، گفت: دنیا به خوبی می‌داند که دزد و زورگیر و باج خواه بین المللی کیست. آمریکا در مقابله با مقاومت مردم ایران به آخر خط رسیده و حتی با خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید هم نمی‌تواند ذره‌ای در اراده راسخ مردم ما در راه اسلام و انقلاب تردید ایجاد کند.

وی در پایان به فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون اشاره کرد و افزود: طبق آیات قرآن «یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ» وعده الهی در مورد نابودی این قوم ستمگر محقق خواهد شد نابودی اسرائیل فقط با موشک‌های دوربرد و نقطه زن ما نخواهد بود بلکه امروز بروز شکاف و اختلاف در جامعه صهیونیست نشان می‌دهد که خودشان پایه‌های حکومت جعلی خودشان را خراب خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج