۸۸۴۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

شرط آمریکا برای ترکیه درباره تحویل F-۳۵

«مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد آمریکا موضع گذشته خود مبنی بر عدم تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه در صورت لغو نشدن قرارداد آنکارا با مسکو برای خرید سامانه اس-۴۰۰ را تغییر نداده است.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش رویترز، «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا که دو هفته پیش در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل بلژیک شخصاً به «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که ترکیه نمی‌تواند سامانه‌های اس-۴۰۰ و جنگنده‌های اف-۳۵ را به‌صورت هم‌زمان داشته باشد، در واکنش به ورود سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ به خاک ترکیه اظهار داشت: «ما در جریان اخبار مربوط به ورود سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه قرار گرفته‌ایم. مواضع ما در مورد تحویل اف-۳۵ به ترکیه تغییر نکرده و من امروز با همتای ترکیه‌ای خود [به‌صورت تلفنی] صحبت خواهم کرد.

شرط آمریکا برای ترکیه درباره تحویل F-۳۵

آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و به همین دلیل بارها از آنکارا خواسته بود که از خرید اس-۴۰۰ چشم‌پوشی کرده و به جای آن سامانه آمریکایی پاتریوت را خریداری کند.

با این حال مقامات ترکیه از جمله شخص رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور تأکید کردند که از قرارداد خود با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ عقب‌نشینی نخواهند کرد.

تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ به ترکیه از صبح امروز جمعه آغاز و طی سه مرحله هوایی، بخش‌هایی از سامانه موشکی اس ۴۰۰ وارد ترکیه شده است.

مقامات ترکیه به نقل از طرف روس در این خصوص عنوان کردند که بجز سه مرحله اول که امروز انجام شد، طی دو مرحله دیگر اجزای باقیمانده این سامانه منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش، مرحله دوم نیز بصورت هوایی خواهد بود و مرحله سوم که موشک‌های این سامانه را در بر می‌گیرد از طریق دریا منتقل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال ترکیه ،بهترین و مدرن ترین جنگ افزارها رو می تونه داشته باشه،ایران که هواپیماهایش همه فرسوده و قدیمی هستید.متاسفانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج