۸۸۴۷۳۲
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

بدعهدی کره‌ای‌ها کار دست بازار لوازم خانگی داد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه کره‌ای‌ها در تأمین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی در ایران بدعهدی کرده‌اند، گفت: ممنوعیت واردات، حجم قاچاق و تقلب محصولات را افزایش داد و بارها دیده شده محصولات به‌نام ایرانی با برند و لوگو محصولات به‌نام جهانی خارج از فرآیند قانونی عرضه، به فروش می‌رسند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه کره‌ای‌ها در تأمین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی در ایران بدعهدی کرده‌اند، گفت: ممنوعیت واردات، حجم قاچاق و تقلب محصولات را افزایش داد و بارها دیده شده محصولات به‌نام ایرانی با برند و لوگو محصولات به‌نام جهانی خارج از فرآیند قانونی عرضه، به فروش می‌رسند.

مرتضی میری، اظهار کرد: بسیاری از محصولات لوازم خانگی ایرانی دارای کیفیت قابل توجه و قابل رقابت با محصولات وارداتی هستند اما به دلیل عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب، محصولات با کیفیت ایرانی نتوانسته‌اند جایگاه مناسب خود را در بین مشتریان پیدا کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: برخی از محصولات به‌نام جهانی همچون محصولات کشور کره در ایران تولید می‌شود که محصولات تولیدی تحت لیسانس و تولید داخلی، از مواد اولیه وارداتی استفاده می‌کنند که در چند ماه اخیر به دنبال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر علیه اقتصاد و مردم ایران، شرکت‌های کره‌ای بدعهدی کرده و مواد اولیه تولید را در اختیار کارخانه‌های داخلی قرار ندادند.

وی خاطرنشان کرد: بدعهدی کره‌ای‌ها عاملی شد تا بازار با کمبود کالا مواجه شود و شرکت‌های کره‌ای با افزایش قیمت محصولات، بازار را با وجود کمبود کالا، راکد کردند و شرایط به سمتی رفت که قیمت ماشین لباسشویی ایرانی ۱ میلیون تومانی به حدود ۴ میلیون تومان افزایش یافت.

میری یادآور شد: با توجه به این مسائل برخی از تصمیم‌گیری‌ها منجر به ممنوعیت واردات کالای با کیفیت شد که این موضوع حجم قاچاق و تقلب در عرضه کالا را به شدت افزایش داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تصریح کرد: در پی ممنوعیت واردات، حجم قاچاق کالا و تقلب در عرضه کالا از طریق مبادی غیررسمی و بازارچه‌های مرزی افزایش یافت و بارها دیده شده محصولات ایرانی به‌نام با برچسب و تغییر نام به برند و نام محصولات با کیفیت جهانی، از طریق پیامک به مشتریان فروخته شده است.

وی تأکید کرد: برای رشد محصولات داخلی با کیفیت باید برندسازی در دستور کار قرار گیرد و دلیل عدم توجه به این موضوع، ارائه بیش از حد مجوز فعالیت کارخانه‌های تولیدی لوازم‌خانگی است، به طور مثال ایران با در نظر گرفتن بازارهای صادراتی به‌نام نیازی به ۲۰۰ کارخانه یخچال فریزر و گاز ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      اره دیگه محصولات با کیفیت ایرانی
      یخچال پارس میزنن روش برچسب سامسونگ میزن
      اسکول کرده نویسنده مردمو
      شرو ور

    • بی نام

      محصولات داخلی بخصوص اجاق گاز و جارو برقی از کیفیت مناسب بر خوردار نیست فقط از تظر قیمت با محصولات خارجی رقابت می کند

      پاسخ ها

      • علی

        اتفاقاً این دو محصول ایرانیش عالیه من خودم لوازم خانگی دارم

      • بدون نام

        سینجرعالیه،هیمالیا هم خوبه

    • بدون نام

      جان مگر نمیگی ایرانی پس چرا با نبود کره باید قیمت ۴ برابر بشه حداقل بگو مونتاژی

    • علی

      وصل بشید به چین به جای کره مستعمره آمریکا
      لوازم درجه یک. نه دو ..سه چین
      از کره کیفیتش بهتره
      چینیها وفادار تر و خوش قول تر از کره ای ها هستندددددد
      البته اگه عرضه تولید با کیفیت و با صرفه داخلی را ندارید که ندارید
      ندارید ندارید. تجربه میگه تولید کننده داخلی با اون کیفیت مزخرفش بیشتر مردم را میچاپن تا خارجی ها. میگید نه از مردم نظر سنجی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر من بهتر اینست که این چتر بازها کشور را به دست صاحبان اصلی اش بعنی مردم بدهند آن موقع تمام مشکلات کشور برطرف می شود ورا ه ورود گا گولها برای تبیین سیاست های لان گرفته می شود

    • بدون نام

      خدایا ما در این دنیای کوچک تو چ گناه اونقد بزرگ مرتکب شدیم ک ن وسیله خوب استفاده کنیم و ن از امکانات تو و ن ذهن و روان راحت .حیف ک عمر ما با این اما و اگرها و ب امید بهتر شدن تموم شد و تنها چیزی ک حسرتش رو میخوریم عمر برگشت ناپذیریست ک ب بطالت گذشت و در غم و رنج .خدا لعنت کند کسانی ک این موقعیت رو برامون درست کرد حتی اگه خودمون باشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاااا
        خدا لعنتشون کنه
        امیدوارم عزیزاشون جولو چشماشون پرپربشن

    • بدون نام

      استفاده از کولر گازی سابقه۵۰ ساله در این کشور دارد ، ایا تا به الان به فکر تولید کمپرسور ، فن ، سوئیچها ،....کولر گازی ، با کیفیت بوده ایم ؟ این راه رفته و در حال طی اشتباهه !

    • بدون نام

      قاچاق لوازم خانگی باید ازاد بشه ..مثل قبل لوازم خانگی مفت بود توی بانه اونجا روهم تعطیل کردید هزارتا ساختمان تجاری درست شد بعد الان تعطیل شده ..یا باید خودکفا بشید یا اینکه بزارید وارد بشه نه ارز نیما و این چرت و پرته ها فقط قاچاق بشه

    • بدون نام

      اگه ۲۰۰ کارخانه یخچال تولید میکنند و باافزایش تولید این همه گرانی وجود دارد و هیچ کسی بفکر مصرف کننده نیست ،پس درصورت تعطیلی بعضی کارخانه ها چه بلائی سر این ملت ایران میاد؟ خانواده های که چند دختربی جهیزیه داریم چه خاکی برسرخودبریزیم ازدست سوداگران

    • بدون نام

      پارس خزر در رشت،عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فوق العاده است

    • بدون نام

      با چین کارکنندوالبته سامسونگ چینی هم هست ونشد،برندمعتبر چینی دیگر کارکنند

    • بدون نام

      همه بد عهدن خراب فقط خودمان خوبیم

    • بدون نام

      ای خاک بر سرتان مردم اینقدر احمق نیستند آخه کسی نیست بگه چرا اینهمه لوازم وارد کردید که کارخانه های تولیدی را از مدار خارج کردید

    • بدون نام

      کار و تولید و هم ردیف شدن صنعت با کشورهای مطرح صنعتی درستکاری و پاکدستی ، مدیریت عالی ، دانش مدرن و مردم دوستی می طلبد که اینها از همه آنچه گفته شد بی بهره اند
      تنها راه ممکن و زود بازده و پر منفعت براشون واسطه گری ، رانتخواری ، اختلاس و واردات اجناس بی کیفیت خارجی و فریبکاریست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج