جاباما
۸۸۴۷۳۸
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

وجود ۵۰۰هزار میلیارد رانت اقتصادی در ایران

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

محمود بهمنی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شورای گفتگوی دولت و بخشی خصوصی که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با تأکید بر ضرورت از بین بردن ریشه و زمینه رانت گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دو یا سه نرخی بودن اقتصاد حذف شود، اظهار کرد: بسیاری از فسادهای اقتصادی موجود نتیجه عدم یکسان سازی نرخ ها است.

وی اذعان کرد: پیش از این روزانه دو میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شد، سپس این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ بشکه در روز کاهش یافت و اکنون به ۵۰۰ بشکه در روز رسیده است و بودجه کشور باید بر این اساس تنظیم شود.

به گفته بهمنی، نقدینگی واحدهای تولیدی اشتغال، عرضه بیشتر کالا و کاهش قیمت ها در بازار را به دنبال دارد و اگر ساختار اقتصادی کشور سال‌ها پیش اصلاح می‌شد اکنون شاهد فراهم شدن شرایطی برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت بودیم.

وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌ها بر اساس درآمدهای موجود، بیان کرد: تأکید مجلس بر ارائه لایحه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای کنترل هزینه‌ها و درآمدها است که باید از صندوق توسعه ملی رقمی دریافت و اوراق خزانه نیز منتشر شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بخش خصوصی را نیازمند تقویت برشمرد و مطرح کرد: کنترل بیشتر حوزه واردات و صادرات ضروری است تا به موجب این امر مشکلات این حوزه نیز تا حدودی مرتفع شود؛ راهکار نجات کشور توسعه صادرات است.

وی با اشاره به شرایط دشوار بخش دولتی و با تأکید بر اینکه کلنگ زنی پروژه های جدید به صلاح کشور نیست، افزود: باید از ایجاد واحدهای جدید خودداری کنیم؛ طرح ها باید بر اساس اولویت اجرا شوند و نباید کمک به پروژه ها به صورت قطره چکانی صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این رقم همش مال مسولان واقازاده هامیباشدوگرنه مردم عادی که نمیتوانند

    • بدون نام

      مسوولان فقط بلدن آمار بدن و حرف بزنن باشه شما ها حقوق بگیرید مردم کاری بکنن

    • بدون نام

      خوبه باریکلاالان میریم دنبال دستورات وافاضات این اقا!؟راستی اقاکجابودی تاالان!؟

    • بدون نام

      مبارکه ....!

    • روزبهانی

      عجیبه که همه مسئولان خبر دارن و کاری نمیکنن . البته عجیب نیست چون که ................... بماند . بیخیال . به من چه . من بهتره دنبال سیب زمینی و پیاز و بدبختی های خودم باشم .

      پاسخ ها

      • یوسف

        اههههه عجب روزگاریه جانم

    • بدون نام

      زمان رئيس کلی شما چقدر بوده آقاى بهمنی.که الان داری آمار میدی

    • کارمند

      ۹۹درصد این تخلفات مربوط به مسئولین و مدیران رده بالا و زالو زاده هایشان است

    • بدون نام

      فساد از دو نرخی ها شروع شده

    • بدون نام

      پس چرا از من راننده تاکسی مستقیم وغیر مستقیم میتونید مالیات بگیرید ....داداش ادرس غلط نده لطفا بفرمایید از اونها نمیتونیم مالیات بگیریم چرا ....چون اونا به یک جایی چسبیدن
      واقعا متاسفم که تو کشور به دنیا اومدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج