جاباما
۸۸۴۷۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برهانی: کاش قربانی دستیار استراماچونی بود

بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال می گوید استراماچونی مربی بادانشی است و می تواند به این تیم کمک کند.

ورزش‌سه: آرش برهانی مهاجم سابق آبی های پایتخت که سوابق زیادی در فوتبال دارد، شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه دو حضور یافت و صحبت های جالبی را درباره وضعیت حال حاضراستقلال و برخی موضوعات دیگر پیرامون این باشگاه بر زبان آورد. صحبت های برهانی را در ادامه می خوانید:

**آمار تکان دهنده در طول 4 سال

در ابتدای حرف هایم باید مساله ای را بگویم که خیلی نگران کننده است. در ۴ سال گذشته ۳۲ بازیکن از استقلال جدا شده اند که این آمار برای تیمی که مدعی قهرمانی می خواهد باشد ناراحت کننده است. مردم از استقلال انتظار بازی های زیبا دارند اما متاسفانه این جدایی ها اتفاق افتاده و فکر نکنم خریدهای امسال نیز به غیر از یکی دو نفر با نظر مستقیم استراماچونی صورت گرفته باشد.

**خریدهای استقلال خیلی جذاب نیستند

از بین خریدهای جدید استقلال سیاوش یزدانی از مدافعان خوب لیگ است که اقای فتحی چون سابقه سیاوش را می دانستند او را جذب کردند. مسعود ریگی هم بازیکن خوبی است و میلاد باقری در لیگ یک موفق بوده و امیدوارم در استقلال هم جا بیفتد. امیدوارم بازیکن خارجی که آوردن هم خرید خوبی باشد. از سویی آقای استراماچونی دیر آمدند و بازیکن ها لیگ برتری را هم نمی شناسند. پس باید با مشورت مدیریت بازیکن بگیرند.

**کاش پیروز قربانی دستیار استراما بود

چقدر خوب بود که یک مربی جوان در کنار مربیان بادانش ایتالیایی قرار می گرفت تا آینده استقلال در زمینه مربیگری تامین شود. پیروز قربانی آمد اما ظاهرا سوءتفاهم بود. به او گفتند آنالیزور باش، در صورتی که آنالیزوری شغل دیگری است و باید کلاس های تخصصی اش را گذرانده باشی. کاش یکی از دستیاران آقای استراماچونی ایرانی بود تا مشاوره بدهد و از طرفی خودش نیز تجربیات زیادی کسب کند.

**نمی توانستند پول پروپییچ بدهند و پاتوسی را هم نگه دارند

من فکر می کنم شرایط مالی استقلال به قدری خوب نبود که هم پاتوسی را نگه دارند و هم پول پروپییچ را تامین کنند. با این حال خیلی بد است که شاکله تیم حفظ نمی شود. در یک تیم باید حداقل ۷، ۸ نفر از قبل کنار هم بازی کرده باشند اما در استقلال اینگونه نیست.

**برخی در استقلال پچ پچ کردند و به آفت تیم تبدیل شدند

بازیکنی که به استقلال می آید باید تعصب داشته باشد. قبلا بازیکنی که می خواست استقلالی شود باید ملی پوش می بود، ستاره تیمش می بود و هزار تا فیلتر می گذراند اما الان اینگونه نیست. وقتی این مسائل از بین می رود چیزهای دیگری به وجود می آید. من سربسته بگویم برخی در استقلال بودند که منفعت خودشان بیشتر از استقلال برایشان مهم بود. همان هایی که پچ پچ می کردند. من اسمی نمی آورم اما وقتی این آفت ها وجود دارد، طبیعی است که نتیجه گیری وجود نداشته باشد.

**آکادمی استقلال باری به هرجهت است

من پارسال صحبت های خوبی با آقای ورمزیار انجام دادم و قبول کردم به آکادمی استقلال بروم. واقعا صحبت های امیدوار کننده ای بود اما هیچ کدام اجرا نشد. متاسفانه آکادمی استقلال باری به هر جهت است و هیچ برنامه و فکری در آن وجود ندارد.

*رزومه استراماچونی قابل دفاع است

چه کسانی از استراماچونی انتقاد می کنند؟ چرا می گویند او رزومه خوبی نداشته؟ قطعا کسی که هدایت تیم بزرگ اینتر را برعهده می گیرد دانشی داشته و من از رزومه او دفاع می کنم.

**استقلال مثل هندوانه در بسته است

استقلال برای فصل پیش رو مثل هندوانه در بسته است و نمی توانیم از حالا قضاوت کنیم اما من چیزهایی را می بینم که نگران کننده است. هواداران باید بدانند که اتفاقات نگران کننده است و به تیم ضربه می زند. امیدوارم آقای استراماچونی آنقدر از لحاظ فنی قوی باشند که تیم را تکان بدهند و کم و کاستی ها را از بین ببرند.

**اردوی خارجی با نظر استراماچونی است

برگزاری اردوی خارجی به نظر سرمربی بستگی دارد. شما ببینید آقای گل محمدی نیز اردوی خارجی خواسته بود اما مدیریت باشگاه با او صحبت کردند و قرار شد هزینه اش در جای دیگری خرج شود. به هر حال آقای استراماچونی اردوی خارجی خواستند و مدیریت هم قبول کردند.

**قلعه نویی می آمد، تاثیرگذار بود

کارنامه امیر قلعه نویی بر همه روشن است. او تاثیرگذاری زیادی داشته و جام هایی کسب کرده که جزو افتخار چیزی ندارد. قطعا اگر او به استقلال می آمد می توانست کمک کند. البته یکسری اتفاقات در بازی استقلال و تراکتور رخ داد که امیرخان را ناراحت کرد.

**باید یک مربی جوان کنار استراماچونی قرار می گرفت

من وقتی می گویم باید یک مربی ایرانی جوان کنار استراماچونی قرار می گرفت به خاطر این است که این مربی تجربه کسب کند و ۶، ۷ سال دیگر گزینه سرمربیگری تیم باشد. این یک الزام بود که رعایت نشد.

**ویلموتس روی تیم ملی تاثیر گذاشته

ویلموتس مربی بادانش و باکیفیتی است. او در همین زمان کوتاه هم تاثیراتش را روی تیم ملی گذاشته است. دستورالعمل هایی که به بازیکنان داده مثبت است و در بازی با کره جنوبی دیدیم که تیم ملی روبه جلو بازی کرد. البته با یک بازی نمی شود نظر داد، اما بازی ای که جلو کره جنوبی دیدم نشان می داد بازیکنان باشادابی بهتری در زمین حضور داشتند.

**دعوت از جوانان باعث انگیزه می شود

دعوت از بازیکنان جوان به نفرات انگیزه می دهد. اینکه ویلموتس از لیگ یک بازیکن دعوت کرده حس خوبی در بین جوانان ایجاد می کند و فکر می کنم در گذشته نیز این مساله وجود داشته و نباید انتقاد کرد.

**دوست نداشتم بعد از 9 سال بگویند بازیکن مازادی

در فوتبال ما پهلوان زنده را عشق است. ما هیچ برنامه ای برای حمایت از پیشکسوتان نداریم و اصلا اهمیتی نمی دهیم.کسی که مدیر استقلال می شود اصلا نمی داند حنیف عمران زاده و امثالهم چه سختی هایی کشیده اند. من خودم هرچه دارم از استقلال است اما روزی که می خواستم بروم دوست نداشتم اسمم را به عنوان بازیکن مازاد در خبرگزاری ها ببینم. من اصلا قرارداد نداشتم و بازیکن آزاد بودم و می توانستم بروم . می توانستند یک زنگ بزنند و بگویند آرش جان ۹ سال بودی الان دیگر نیستی.

**ممنوع الخروجم و حساب هایم بسته شده!

مشکل مالیاتی من با استقلال هنوز حل نشده. قرار بود یکی دو هفته ای آن را حل کنند اما هنوز نشده است. الان ممنوع الخروجم و حساب هایم را هم بسته اند. با فتحی صحبت کردم و گفت تو فقط برگه رضایتنامه را امضا کن تا مالیاتت را درست کنم اما دیگر او را ندیدم و جواب تلفنم را هم نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج