۸۸۴۷۸۱
۱۸ نظر
۵۰۲۱
۱۸ نظر
۵۰۲۱
پ

املاک، سکه، ارز و خودرو مشمول مالیات می‌شوند

با نزدیک شدن به روزهای پایانی نهایی شدن لایحه مالیات برعائدی سرمایه، جزئیات بیشتری از این لایحه توسط مسئولان منتشر شده است. بر این اساس، لایحه مالیات بر عائدی سرمایه شامل سپرده‌های بانکی نمی‌شود اما بر املاک و مسکن، سکه، ارز و خودرو تعلق می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: با نزدیک شدن به روزهای پایانی نهایی شدن لایحه مالیات برعائدی سرمایه، جزئیات بیشتری از این لایحه توسط مسئولان منتشر شده است. بر این اساس، لایحه مالیات بر عائدی سرمایه شامل سپرده‌های بانکی نمی‌شود اما بر املاک و مسکن، سکه، ارز و خودرو تعلق می‌گیرد.

لایحه مالیات بر عائدی سرمایه طرحی است که وزارت اقتصاد از سال گذشته و با شدت گرفتن فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار از تشکیل کارگروهی ویژه برای تنظیم آن خبر داد. بالاخره و بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، ظاهراً لایحه مالیات بر عائدی سرمایه تکمیل شده و مراحل نهایی خود را برای تقدیم به مجلس طی می‌کند.

طبق گفته معاون اقتصادی وزارت اقتصاد، مراحل تنظیم لایحه مالیات بر عائدی سرمایه به پایان رسیده و فقط منتظر تأیید وزیر اقتصاد است. امیدعلی پارسا - رئیس سازمان امور مالیاتی - نیز روز گذشته در خطبه‌های پیش از نماز جمعه گفت که این لایحه برای تصویب به هیأت دولت ارائه شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین درباره جزئیات این لایحه گفته است که طرح مالیات بر عائدی ثروت که شامل املاک، خودرو، سکه و ارز می‌شود.

به گفته وی، قرار نیست از کسی که ملکی برای زندگی دارد، یا کسی که تعداد زیادی خانه برای مردم تولید می‌کند مالیات آنچنانی بگیریم، بلکه کسانی که روی مسکن و املاک خرید و فروش سفته‌بازی و سوداگری انجام می‌دهند، باید مالیات بدهند.

پیش از این نیز محمدعلی دهقان دهنوی - معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی - با بیان اینکه مالیات بر سپرده‌های بانکی از دستور کار لایحه مالیات بر عائدی سرمایه خارج شده است، گفت که فقط عائدی بر سرمایه و بخش‌های مختلف آن نظیر مسکن در این لایحه منظور شده است.

بر این اساس آنچه تا حالا از جزئیات لایحه مالیات مشخص شده، این مالیات قرار نیست بر سپرده‌های بانکی اعمال شود، بلکه قرار است بر فعالیت‌های سوداگرانه در بخش‌های املاک، خودرو، سکه و ارز متمرکز شود.

در این بین البته مشخص نیست مالیات بر سکه‌ای که رئیس سازمان امور مالیاتی از آن صحبت کرده همان چیزی است که در روزهای گذشته توسط این سازمان ابلاغ شد یا قرار است در لایحه جدید جزئیات بیشتری از این نوع مالیات برای تصویب به مجلس ارائه شود. امری که البته با توجه به مبهم بودن مبنای قانونی مالیات بر سکه، بعید نیست در قالب لایحه مطرح شده بخواهد شکلی قانونی و باثبات به خود بگیرد.

پیش از این نیز محمدرضا پورابراهیمی از تصویب کلیات طرح مالیات بر عائدی مسکن خبر داده و گفته بود در صورتی که جزئیات این طرح نیز تصویب شود این قانون بلافاصله ابلاغ خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با بیان اینکه یکی از پایه‌های مهم مالیاتی طرح مالیات بر عائدی سرمایه است، گفت که اگر سازمان امور مالیاتی طرح مالیات بر عائدی سرمایه را به دست ما برساند می‌توانیم آن را به همراه طرح مالیات بر عائدی مسکن بررسی و قبل از پایان این دوره مجلس نهایی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گدا صفت . دیگه با گدایی افتاده اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اولشم گدا بودن.

    • بدون نام

      به گدایی افتاده اید

    • بدون نام

      انشاالله با تصویب این طرح و اجرای ان کمر دلالان (رانت خوار و متصل) خواهد شکست و مجبور به عرضه املاک و خودرو و هر چه احتکار کرده اند به بازار خواهد شد. وقتی طرف عرضه بالا برود قیمتها خواهند شکست و روند نزولی خواهند گرفت. و این در شرایط فعلیست وای به روز کاسبان تحریم زمانی که موافقت یا جنگی اتفاق بیافتد. آنوقت دیگر واقعا :
      نردبان این جهان ما و منیست
      عاقبت این نردبان افتادنیست
      لاجرم هر کس که بالاتر نشست
      استخوان او بتر خواهد شکست

      پاسخ ها

      • مهرداد

        دلت خوشه!

      • بدون نام

        همه مون به همین خیال باشیم عمرا چنین اتفاقی نخواهد افتاد

    • رضا

      دلال که روابط خودشو داره و شگرد دور زدن مالیاتم بلده بازم دودش تو چشم ما کارگر جماعت میره .

    • بدون نام

      چند روز دیگه بابت ازدواجمونم باید مالیات پرداخت کنیم

    • بدون نام

      کجا تعلق میگیره افراد حقیقی که واحد مسکونی مازاد بر نیاز ساختند بعد از 4 سال از مالیات معاف بر ساخت هستند

    • بدون نام

      چندین سال هست بدلیل وجود زمینهای خالی اطراف منزل مسکونی من که اموال غیر منقول دلالان زمین هست با شروع باد تمامی خانه های اطراف دچار خاک گرفتگی میشن و کدبانوی منزل باید بصورت روزانه شروع بگرد گیری و استفاده از انرژی با جارو برقی خسارت مالی و خستگی روزانه بهمراه دارد و صاحب ملک هرروز به داراییش اضافه میشه حالا سوال اینه این عدالت است؟

    • بدون نام

      آقایون بجای این همه سرکیسه کردن و دزدی توی روز روشن قیمتهارو برگردونید به قبل اگر راست میگید و گرونیهاتون سازمان یافته نیست

    • بدون نام

      داروغه ناتینگهام ،،نداریم..!

    • بدون نام

      این مبارزه با دلالی نیست بلکه فراری دادن سرمایه دارو سرمایه گذاره تو این شرایط و در نتیجه بیکار شدن یکسری کارگر

    • محمد

      من که برای حفظ ارزش پولم رفتم از راه قانونی از بانک 50 تا سکه خریدم حالا باید تاوان پس بدم .چون فقط دستشون به من میرسه چون قانونی بوده و با کد ملی خرید کردم. اونی که روزی 1000 سکه معامله میکنه راحت فرار میکنه از مالیات.
      برید مالیات از اون گردن کلفت ها بگیرید.

    • اکبر

      ای وای. به چه روزی افتادن

    • بدون نام

      یکی دیگه سودشو برده جریمه اشو مردم باید بدهند

    • آپولو_۱۱

      خدا خیرتون بده . سکه رفت زیر ۲ تومن با این حرکتتون. ایول دارین

    • rf

      من به عنوان یه طلافروش خوشحالم که مالیات رو سکه گذاشتن سکه های مردم رو با مالیات میخرم بعدش بدون مالیات میفروشمشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج