۸۸۴۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

هفت دلیل برای کشتن آیپاد توسط اپل

آی پاد نفس های آخر را می کشد

اپل خودش آی پاد را اولین دستگاه فرا PC انقلابی اش می داند. خیلی های دیگر هم در این مورد با اپل هم عقیده هستند. آیپاد دستگاهی بود که توانست موسیقی را به نحوی اساسی وارد دنیای دیجیتال کند.

اپل خودش آیپاد را اولین دستگاه فرا PC انقلابی اش می داند. خیلی های دیگر هم در این مورد با اپل هم عقیده هستند. آیپاد دستگاهی بود که توانست موسیقی را به نحوی اساسی وارد دنیای دیجیتال کند. به روز های قبل از آیپاد فکر کنید. اکثر پخش کننده های MP۳ نمی توانستند بیش از یک آلبوم را درون خود جا دهند. در آن زمان، سلطان «دیسک من» سونی بود. بنابر این آیپاد، در واقع هیچ وقت نخواهد مرد. چون این دستگاه همیشه الگوی اپل برای ساخت آی دیوایس های بعدی است.
اما امروز، که ده سال از معرفی اولین آیپاد می گذرد؛ فکر می کنیم زمانش فرا رسیده که آیپاد بازنشسته شود. با وجود آیفون و آیپد، اپل آیپاد را به عقب رانده است. در واقع در چند سال گذشته آنچنان تغییری روی خانواده آیپاد ها روی نداده. با این وجود احتمال به واقعیت پیوستن مرگ آیپاد، بیشتر و بیشتر می شود. در ادامه مطلب می خواهیم به هفت دلیل برای کشتن آیپاد توسط اپل اشاره کنیم. با ما همراه باشید.
- همین حالا، آیپاد تاچ حس یک آیفون ناقص را منتقل می کند:

آی پاد نفس های آخر را می کشد

آیپاد تاچ مشکلات ارتباطاتی زیادی دارد. از نبود ارتباط 3G و یا حتی Edge گرفته تا نبود قطب نما و GPS. این در حالی است که خیلی از اپلیکیشن های موجود در اپ استور، برای بهره وری کامل به این امکانات نیاز دارند. پس در آیپاد هیچ گاه نخواهید توانست از امکانات کامل بسیاری از اپلیکیشن ها بهره مند شوید. آیپاد تاچ فعلی، اگر چه دستگاه زیبایی است. اما در مقایسه با آیفون، بسیار ناقص به نظر می رسد.
- براي نجات، آیپاد تاچ باید مجهز به 3G شده و جایگزین سایر آیپاد ها شود.

آی پاد نفس های آخر را می کشد

در این تابستان، عملا شایعات کمی درباره یک آیپاد تاچ 3G مطرح شدند. ما هم فکر نمی کنیم که چنین چیزی به این زودی ها وارد بازار شود. اما اگر نسل سوم هم به آیپاد تاچ اضافه شود، این دستگاه عملا بسیار فوق العاده تر از خواهد شد. اما چرا یک آیپاد 3G بهتر از یک آیفون ارزان قیمت خواهد بود؟
به این دلیل که مطمئنا افرادی هستند که آیپاد را دوست دارند اما مایل نیستند اسمارتفون فعلی خود را با آیفون عوض کنند. همچنین فروختن یک آیفون ارزان قیمت با مشخصاتی خیلی خیلی ضعیف تر از آیفون 5، اصلا کار هیجان انگیزی به نظر نمی رسد. به هر حال احتمال نسل سوم شدن آیپاد تاچ و نجات آن از این طریق بسیار پایین است.
- آیپاد شافل، دیگر بی کاربرد است:

آی پاد نفس های آخر را می کشد

در دنیای امروز که پاد کست ها و استریم های موزیک از هر طرف سرازیر می شوند؛ آیا ما واقعا به پخش کننده ای اینچنین ساده که تعداد کمی آهنگ را نگهداری می کند، نیازمند هستیم؟ فکر نمی کنیم جواب مثبت باشد. البته اندازه کوچک آن هنوز طرفداران بسیاری دارد.
- بازطراحی آیپاد نانو دیگر چاره ساز نیست:

آی پاد نفس های آخر را می کشد

در طی این سال ها، آیپاد نانو بیش از هر آیپاد دیگری تغییر کرده است. اولین نسل آیپاد نانو، به عنوان جایگزین آیپاد مینی مطرح شد. بعد از آن یک آیپاد نانو چاق ساخته شد که می توانست ویدئو هم پخش کند. بعد تر اپل تصمیم گرفت این مدل را بلند و نازک بسازد و به آن یک دوربین ویدئویی هم اضافه کند. در نهایت اپل دوباره پشیمان شد و آیپاد نانو را یک دستگاه مربعی شکل با صفحه لمسی و بدون دوربین ویدئویی عرضه کرد.
ولی در هر حال با وجود دستگاه های لمسی موفقی مثل آیفون و آیپاد و آیپد، آیا واقعا قیمت ارزان تر می تواند ما را به خرید نانو ترغیب کند؟ در سال های اخیر، جواب خیلی هم مثبت نبوده!
- آیپاد کلاسیک کهنه و فرسوده شده است:

آی پاد نفس های آخر را می کشد

شاید با دیدن این عکس خاطره های زیادی از آیپاد های اولیه به ذهن خیلی هایتان بیاید. Click Wheel، نوار آبی روشنی که زمان باقی مانده تا پایان موزیک را به شما نشان می داد. شاید هنوز تجربه اش برای خیلی ها جذاب باشد. اما واقعیت این است که در عصر ما با وجود دستگاه های وب محور و صفحه های لمسی، آیپاد کلاسیک دیگر نمی تواند مانند سابق حرفش را بر کرسی بنشاند. این دستگاه متعلق به سال 2006 است و نه 2011.
- بدون آیپاد، اپل می تواند روی فروش محتوا در آیتیونز متمرکز شود:

آی پاد نفس های آخر را می کشد

به جز خریداران آیپاد تاچ، دارندگان سایر آیپاد ها فقط مشتریان فیلم ها و موززیک های آیتیونز هستند. با متوقف کردن تولید آیپاد ها، نسل سوم کردن آیپاد تاچ و با وجود آیفون و آیپد؛ اپل بیش از پیش از فروش اپلیکیشن ها و سایر محتوی های موجود در آیتیونز سود می برد. پس شاید کشتن آیپاد ها به سود اپل هم باشد.
- مهمتر از همه: فروش آیپاد هر سال نسبت به سال قبل کاهش می یابد.

آی پاد نفس های آخر را می کشد

درست است که اپل هنوز در هر فصل سال میلیون ها آیپاد می فروشد. اما تمایل مردم روشن است. افراد بیشتر به سوی آیفون و آیپد گرایش دارند تا آیپاد. در گزارش فروش قبلی اپل، معلوم شد افت زیادی در فروش آیپاد روی داده است. اپل در فصل قبل هفت و نیم میلیون آیپاد فروخت. در حالی که انتظار می رفت هشت و نیم میلیون بفروشد. در گزارش های قبلی هم اپل فروش کمتر آیپاد در هر سال را گذارش کرده است.
آیا شما هم از آیپاد استفاده می کنید؟ چقدر آن را دوست دارید و به نظران چقدر احتمال کشته شدن آن توسط اپل وجود دارد؟

منبع : نارنجی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • man

      مرسيييييي .خوب بود

    • Asal

      Merc mareke hood man Khitai iPod touch 3G daram kheyli ham raziyam.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج