جاباما
۸۸۴۸۳۸
۲۴ نظر
۵۰۰۰
۲۴ نظر
۵۰۰۰
پ

با دشتی و ریگی هم می‌توان قهرمان ایران شد

استقلال یکی از فعال‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر نوزدهم بوده است. اما هواداران انتقادات زیادی به خریدهای جدید استقلال مطرح کرده‌اند. خریدهایی که خیلی هم با سطح سایر بازیکنان آبی‌ها، تفاوت ندارند.

خبرآنلاین: استقلال در یک سال اخیر، بیست و شش بازیکن را از دست داده است. یک بار دیگر به این عدد حیرت انگیز فکر کنید؛ ۲۶ بازیکن. آبی‌های پایتخت به اندازه دو بازیکن بیشتر از دو ترکیب کاملا متفاوت، فقط در ۳۶۵ روز اخیر، تغییرات داشته‌اند. آماری که در نگاه اول خیلی باورکردنی نیست، حقیقت دارد.

استقلال در چند سال، مشکل‌های مدیریتی بزرگی را تجربه کرده و همین باعث شده آن‌ها در میان انبوهی از مربی‌های جدید، با مشکلات مالی بازیکنان متعددشان هم درگیر باشند. با وجود مشکل بزرگ پروپئیچ، تکلیف نامشخص وینفرد شفر، قرارداد تمدید نشده پاتوسی و بدهی‌های پرداخت نشده، استقلال هنوز هم به فکر جذب بازیکنان جدید بوده است. آبی‌ها در تابستان ۹۸ و تا امروز، پنج خرید داخلی و یک خرید خارجی داشته‌اند.

پرونده نقل و انتقالاتی استقلال تقریبا بسته شده به نظر می‌رسد. مدیران این باشگاه تهرانی قصد داشتند با خرید مانوئل پوچارلی، یک مهاجم بزرگ جذب کنند اما رقم جدایی او ۸۰۰ هزار یورو است. پیشنهادات لالیگایی هم باعث شده استراماچونی بی‌خیال جذب او شود.

رضا اسدی، گزینه دیگر آبی‌ها، احتمالا پایان نقل و انتقالات استقلال در تابستان باشد. البته پس از آن که علی کریمی در جمع شاگردان سرمربی ایتالیایی ماندنی شود. اما در ادامه، وضعیت خریدهای جدید استقلال را بررسی می‌کنیم. آیا پنج خرید داخلی استقلال، واقعا بازیکنان باارزشی هستند؟

علی دشتی

هافبک فصل گذشته سایپا با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوسته است. او فصل قبل چهار گل زده بود و یک پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش رسانده بود. بنابراین دشتی به عنوان یک هافبک، فصل گذشته فقط پنج گل برای سایپا ساخته بود.

خرید جدید استقلال به طور متوسط در هر مسابقه یک شوت زده است و دو بازیکن حریف را با دریبل پشت سر می‌گذاشت. علاقه دشتی به بازی رو به جلو، باعث افت دقت پاس‌های او هم شده و در ارسال پاس کلیدی و دقت پاس، او از بازیکنان ضعیف ترکیب سایپا بود. در لیگ هجدهم، بیست درصد از شوت‌های دشتی به گل تبدیل شده است.

مسعود ریگی

بازی‌ساز میانه زمین خلاق و توانمند پدیده می‌تواند بهترین خرید استقلال برای فصل آینده باشد. او در لیگ هجدهم، در همه بازی‌های پدیده حاضر بود. ریگی در هر مسابقه ۱.۳ توپ از حریف می‌گرفت و چهار بار رقبا را بلاک می‌کرد. دقت پاس ۸۷ درصدی او، ریگی را به یکی از بهترین هافبک‌های لیگ هجدهم تبدیل کرده است. هافبک سابق پدیده، هر مسابقه بیشتر از یک تکل موفق هم ثبت می‌کرد.

محمد بلبلی

هافبک ۲۱ ساله سپیدرود با قراردادی چهارساله به استقلال پیوسته است. او تنها به یک نیم فصل حضور در لیگ برتر نیاز داشت تا مورد توجه استقلال و فولاد خوزستان قرار بگیرد. بلبلی در هر مسابقه سه دریبل مفید به یادگار می‌گذاشت و بیشتر از دو شوت به رقبا تقدیم می‌کرد. او در هر مسابقه، حداقل دو توپ‌ربایی موفق از رقبا داشت و شاید هم همین باعث شد در کمتر از یک فصل حضور در ترکیب سپیدرود، مجموعا سه گل ساخت؛ دو گل و یک پاس گل.

سیاوش یزدانی

مدافع قدرتمند سپاهان، دقیقا همان ستونی است که استقلال می‌تواند به داشتن آن افتخار کند. جدایی روزبه چشمی و پژمان منتظری، استقلالی‌ها را مجبور کرد تا برای خرید سیاوش یزدانی دست به جیب شوند. او در هر مسابقه، به طور میانگین سه نبرد هوایی موفق داشت که او را یکی از بهترین بازیکنان سپاهان کرده بود. اما یزدانی نتوانست به میانگین یک تکل موفق در هر مسابقه دست پیدا کند.

آرش رضاوند

او یکی از پرحاشیه‌ترین خریدهای استقلال است. حاشیه‌ای که نه بیرون زمین است و نه درون زمین. هواداران نمی‌دانند چرا استقلال او را جذب کرده است. آرش رضاوند هم از آیاندا پاتوسی و هم از اسماعیلی کمتر گل زده و کمتر گل ساخته است. اما چند قابلیت ویژه رضاوند، امیرحسین فتحی را راضی به خرید او کرد. رضاوند در پرسینگ، توپ‌ربایی، فشار به مدافعان حریف و قطع پاس آن‌ها، یکی از بهترین‌ها است.

رضاوند در لیگ هجدهم، ۶۹ بار توپ از حریف گرفت که در این فاکتور بعد از احمد نوراللهی، او بهترین بازیکن لیگ بود. در بلاک کردن توپ هم با ثبت ۳۲ سد توپ، رضاوند یکی از پنج بازیکن برتر فصل در این آمار بود. البته آرش به اندازه پاتوسی خلاقیت ندارد اما در پست‌های هافبک تهاجمی، هافبک دفاعی، وینگر و مهاجم برای سایپا بازی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت و پرت ننویس بابا مگه استقلال تیم محلی لنگ هست دنبال جام دوزاری از منیریه باشه استقلال رو باید برا قهرمانی آسیا که حسرت شما لنگی ها هستش باید بست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زاااااااااارت کیسه کش

      • بدون نام

        زااااررررت

      • بهنام داودی

        خاک بر سر نویسنده این مطلب ..استقلال مگه مشکل مالی داره؟؟؟ دوما شما راست میگید بلدید اول قهرمان لیگ شید بعد ادعای قهرمانی آسیا کنید ...دوما فوتبال مال خوزستانه...دنیا فقط فولاد ..هروقت از خودتون ورزشگاه اختصاصی سبک فولاد آرنا داشتید بیاید حرف مفت در کنید..

      • علی

        حالا شما یه جام از دروازه قار بگیرید
        جام آسیا پیش کش

      • بدون نام

        خخخخخ کیسه سالهاست زیر سرورشه ، حالا حالاها باید در آرزوی جام باشید ، بهتره همون آفتابه رو بهتون بدهند خخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        تو کلا خوبی یعنی حال روحی روانیت خوبه؟

    • فرهاد

      اره په گفتین چی

    • بدون نام

      آخه کیسه چندساله زیرشین. متاسفانه هرچقدم بازیکن بگیرین چندجانبه امجدیه دیگه نیست تا تاژ قهرمان بشه. پس منیریه در انتظار شماست

    • بدون نام

      اگه این دوتایی که گفتی وسط راه مصدوم شدم چی کی جاشون بازی کنه

    • بدون نام

      اگه این دوتایی که گفتی وسط راه مصدوم شدم چی کی جاشون بازی کنه

    • احمدی

      محاله با این ترکیب دوتا باتجربه درآن وجود ندارد به عنوانی دست یافت.شما درتمام دنیا بگرد که تیمی تو دوسال ۲۶ بازیکنش جدا شدند.فاجعه هست .مربی میگه من تیم رانبستم.همین.

    • تاج کبیر آسیا .چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی

      برنامشون همینه هرفصل‌ . ازهم پاشوندن تیم فراری دادن بازیکنان. بعد لنگیای شل مغزمیگن زیادبازیکن میگیره استقلال. خو شل مغزا سی تا بازیکن ازش فراری دادن. تا یکی تو استقلال خوب بازی میکنه فصل بعد فراریش میدن

      پاسخ ها

      • محمد حسین محمودی

        تو چقدر حرف های بی در و پیکر میزنی هیچی خالیت نیست دهن گشادت می دونیم که چند ساله تو و امثال تو دارید میسوزید و هنوز هم درمان نشده اید خدا به داد امسالتون برسه لنگ لنگ بکن تا جونت در برسه کیسه کش بی هویت

    • علوی

      دلار داره بابا میخره و هی تست میکنه حالا بشمارید ببینید کدوم تیم تو آسیا به این اندازه خرید اروپایی و افریقایی و برزیلی داشته لطفا بشمارید

    • سعید

      خداییش کلی خندیدیم به این کیسه کشا.خدایا اینارو از ما نگیر.

    • رضا نواییان

      زارت پرت درت جام قهرمانیه اسیا زرت

    • بدون نام

      کیسه کشا با بزرگتر از ریگی و دشتی هم نتونستن هیچ غلطی بکنن .

    • بدون نام

      خدایالنگیای حقیرهم برای ماآدم شدن

    • محمد حسین محمودی

      اینها بدرد کیسه کشها نمی خورند مثل رحمانی ووووو آخر سر هم می گویید وزیر پرسپولیسی بود و نگذاشت بازیکنان خوبی بگیریم این داستان ها هر سال تکرار میشود بعد از این همه حیف و میل پول آخرش میشه پوچ بازیکنان باید چند سال کنار هم بازی کنند تا هماهنگ شوند ولی هنوز متوجه نشده اند

    • بدون نام

      بیچاره کیسه حقیر از تیمای شهرستانی هم ضعیف تره تو این چند سال اگه کمکهای بی دریغ وزیر کیسه کش ورزش و فدراسیون شله زرد فوتبال و. کمیته داوران نبود الان باید شاهد بازی کیسه حقیر در لیگ سه میبودیم.

    • پیر تاجی رومزی

      حالا این چه ربطی به فولاد و ورزشگاه دویست دستگاه داشت؟؟؟ فولاد با زحمت ما کارگران کارخانه صاحب پول تیم فوتبال و ورزشگاه شده آنوقت شما که تا بحال پا به مجتمع فولاد خوزستان نگذاشتید و گرد و غبار گندله سازی را نخوردید و در گرمای بالای شصت درجه اهواز جلو کوره های بیلت بلوم و اسلب نایستادید و کار نکردید پزش را می دهید؟؟؟؟؟؟ اگر به ما باشد ما نه تیم فوتبال می خواهیم نه ورزشگاه که هواداران تیم تهرانی آنرا داغون کنند ما فقط امکانات رفاهی می خواهیم فوتبال باشه برای سرخابی دوستان تهران،،،،،،

    • ارتش سرخ

      با کشکی وسنگی چطور کیسه کشا

    • farhad

      اقا بی خیال اینقد این جماعت کیسه کشو اذیت نکنین ینی این تیتر ک تو زدی واسه کیسه بدجور داغونشون کردی ،اینا با پاتوسی ،رحمتی ،شجاعیان ،خسرو منتظری قهرنان نشدن تو توقع داری با امثال دشتی و رضاوند قهرمان بشن ،،برو از خدا بترس خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج