جاباما
۸۸۴۸۹
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ بهترین پزشکان ایران به سوالات شما

پاسخ بهترین پزشکان ایران به سوالات شما
مجله زندگی ایده آل:

چرا پسرم از آغوشم بیرون نمی‌آید؟!

پسر 7 ماهه‌ام هر زمان از آغوش من جدا می‌شود گریه می‌کند و تا او را دوباره در آغوش نگیرم ساکت نمی‌شود. می‌ترسم این رفتار در آینده نیز ادامه پیدا کند. راه حل چیست؟

دكتركتايون خوشابي، روانپزشک:

در سنین زیر يك سالگی خیلی از مواقع آغوش نرم و مطمئن شما به کودک احساس امنیت و آرامش می‌دهد و گریه او را کمتر می‌کند. کودک در این سنین بیشتر از هر چیز به آغوش، نوازش و محبت شما احتیاج دارد. نگذارید فرزند شیرخوارتان احساس عدم اطمینان و آرامش ناشی از در آغوش نگرفتن را تجربه کند. پس با در آغوش گرفتنش احساس آرامش و امنیت را به او برگردانید. نگران این مسئله در آینده نباشید، این رفتار باعث بروز مشکل در آینده نخواهد شد.

3 سال است که اگزما دارم، چه کنم؟‍!

خانمی 39 ساله هستم. مدت 3 سال است مبتلا به اگزمای دراماتیک سر و به خصوص صورت شده‌ام به نحوی که اطراف لب و بینی‌ام را کاملا خشکی گرفته است. اخیرا در مرکز لیزر مشغول به کار شده ام. آیا اشعه لیزر که برای رفع موهای زائد به بدن مشتری‌هایم می‌زنم اگزمای صورتم را تشدید می‌کند؟

پاسخ بهترین پزشکان ایران به سوالات شما

دكتر بیتا پاک‌طینت، متخصص پوست و مو:

برای درمان موثر باید با پزشك مشاوره كرد. ابتدا باید مواد محرك اگزما را كشف كرده سپس در خانه و محیط كار از این عوامل دوری شود. برای مثال استفاده مكرر از آب و پاك‌كننده‌ها به عنوان عامل تحریك كننده مضر است بنابراین توصیه می‌شود تا حد امكان دفعات شست‌وشو را كاهش داد. پس از استحمام نیز بهتر است از نرم كننده‌های مناسب استفاده شود. اگر بین ماده غذایی خاص و تشدید بیماری ارتباطی دیده شد بهتر است از آن پرهیز شود. كمپرس سرد به كاهش خارش بسیار كمك می‌كند. استرس نیز می‌تواند موجب تشدید بیماری شود. داشتن استراحت کافی بسیار مفید است همچنين از مواد بهداشتی و آرایشی ضدحساسیت استفاده كنيد. همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. گاهی تشدید التهاب به دلیل عفونت‌های باكتریال یا قارچی بوده كه در این شرایط باید درمان مناسب دریافت شود. در غیر این صورت برای رفع التهاب می‌توان از دارو‌های كورتن دار به‌طور موضعی استفاده كرد. داروهای تعدیل‌كننده سیستم ایمنی نیز بسیار مفید بوده و در مواردی كه مصرف طولانی مدت كورتون‌های موضعی ایجاد عارضه كردند به عنوان درمان تكمیلی موثر هستند. نور درمانی نیز در مواردی از بیماران توصیه شده و نتایج خوبی گزارش شده است. به طور عمده تغییرات ناگهانی رطوبت و دمای محیط می‌تواند اگزما را تشدید كند. در صورتی كه در محیط كار یا منزل، كار با دستگاه‌های خاص منجر به این تغییرات ناگهانی شود می‌توان تشدید بیماری را مشاهده كرد. بنابراین پاسخ سؤال بستگی به تغییرات ایجاد شده دارد. به طور معمول با دستگاه‌های موجود این اتفاق نمی‌افتد مگر اینكه تماس با دستگاه بسیار نزدیك باشد یا در معرض مستقیم امواج قرار گرفته باشید.

آیا در لیزر لیپولیز خطر آمبولی وجود دارد؟

دكتر افسانه ثنايي، متخصص و جراح زیبایی:

۲ نوع آمبولی بعد از جراحی‌ها وجود دارد: آمبولی چربی و آمبولی لخته خون. آمبولی چربی عبارت است از اینکه وقتی ذره کوچکی از بافت چربی وارد عروق خونی بزرگ می‌شود و از طریق جریان خون وارد عروق اندام‌های مهم بدن مثل عروق قلب، مغز، ریه و ... می‌شود که به این ترتیب با گرفتگی یک رگ مهم، عضو مهمی درگیر می‌شود و خطرات جانی ایجاد می‌کند. هر گاه به هر دلیلی بافت چربی در مجاورت عروق خونی پاره شده قرار بگیرد امکان وارد شدن چربی به داخل عروق خونی وجود دارد. برای مثال این حالت اکثرا به دنبال شکستگی استخوان‌های بزرگ رخ می‌دهد زیرا مغز استخوان حاوی چربی است و شکستگی و پارگی همزمان عروق می‌تواند باعث وارد شدن بافت چربی به داخل عروق شود. در لیپوساکشن و جراحی‌های کوچک کردن شکم، سینه و لیزر لیپولیز هم امکان آمبولی چربی وجود دارد اما در صورتی که جراح ملاحظات ضروری را رعایت کند و جلوی پارگی عروق و باز شدن عروق خونی را بگیرد امکان آمبولی چربی بسیار ضعیف می‌شود. آمبولی لخته خون نیز در جراحی‌ها معمولا به دنبال بیهوشی‌های طولانی‌مدت و گاهی با وجود زمینه‌های ژنتیک در افراد رخ می‌دهد، لذا حتی المکان باید از به کار بردن بیهوشی‌های طولانی در انواع جراحی‌های پلاستیک اجتناب شود.

فرم دهی به باسن با تزریق چربی

آیا می‌توان پس از انجام لیزر لیپولیز در ناحیه شکم و پهلوها، چربی‌های تخلیه شده را جهت فرم‌گیری باسن به کار برد؟

اگر لیپوساکشن پهلو، پشت، شکم و خارج ران‌ها با روش مخصوص و مناسب برای تزریق چربی انجام شود می‌توان از چربی‌های خارج شده برای تزریق در گودی خارج باسن استفاده كرد. لیپوساکشن با هدف تهیه چربی مورد نیاز برای تزریق، بسیار وقت‌گیرتر است و با روش مخصوص انجام می‌شود. در این روش باید از مکش ضعیف دستگاه ساکشن استفاده كرد تا سلول‌ها آسیب نبینند. سپس چربی‌های خارج شده، تصفیه شده و با بی‌حسی به گودی خارج باسن تزریق می‌شوند. همزمان با باریک شدن کمر و اضافه شدن چربی به گودی خارج باسن، نتایج خیلی خوبی به دست می‌آید اما توجه داشته باشید تزریق چربی برای اصلاحات محدود در باسن کاربرد دارد، برای مثال وقتی خارج باسن گود است می‌توان کمی در بالای باسن یا کمی در گردی مرکز باسن چربی تزریق كرد اما چنانچه بخواهید یک باسن خیلی کوچک و صاف را به کل خیلی بزرگ کنید این کار تقریبا با تزریق چربی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید از پروتزهای باسن استفاده كرد.

زیر بغلم لک شده، چه کنم؟


خانمی ۲۶ ساله هستم. مدتی است در زیر بغلم لکه‌های گرد قهوه‌ای رنگی ایجاد شده است. این لکه‌ها بدون خارش، سوزش و پوسته‌ریزی هستند. خیلی هم عرق نمی‌کنم. دلیل و درمان آنها چیست؟

دكتر بهروز باريك بين، متخصص پوست و مو

به نظر می‌رسد مبتلا به نوعی قارچ پوستی بنام تینه آورسی كالر شده باشید. برای درمان از یك داروی ضد قارچ موضعی مانند لوسیون كلوتریمازول استفاده كنید. هنگام استحمام نیز از یك شامپوی ضدشوره مانند شامپو كتوكونازول برای شست‌وشوی بالاتنه و زیر بغل استفاده كنید.

چرا کودکم زیاد عرق می‌کند؟!

پسر دوساله‌ام در خواب زیاد عرق می‌كند و مراخیلی نگران كرده است. آیا ممکن است دلیل آن نحوه تغذیه‌اش باشد؟

دكتر اكبر كوشانفر، متخصص کودک

کودک شما باید در پایش رشد، وزن و قد طبیعی داشته باشد. یک کودک ۲ ساله باید حدودا ۱۷ کیلوگرم وزن و ۸۵ سانتی متر قد داشته باشد. اگر قد و وزنش طبیعی باشد و ویتامین‌های موردنیازش را هم تا سن ۲ سالگی خورده باشد، مشکلی وجود ندارد؛ از جمله اینکه قطره مولتی ویتامین او باید حاوی ویتامین D ۴۰۰ و ویتامین A ۱۵۰۰ باشد. همچنین توام با آن باید روزانه ۱۵ قطره آهن فروس سولفات به او داده باشید. توصیه می‌شود قطره مولتی ویتامین و آهن را حتما با آبمیوه به او بدهید تا به خوبی جذب شود. از دادن این قطره‌ها همراه با غذا خودداری کنید. در عین حال توصیه می‌شود کودکان از يك سالگی به بعد بعد از غذا ۵/۲ سی‌سی شربت زینک بخورند تا کمبود پیدا نکنند. گاهی اوقات کودکان شب‌ها عرق می‌کنند و این مشکل ممکن است به علت کمبود ویتامین D باشد. در این صورت باید علاوه بر کم خونی، ویتامین D خونش را هم اندازه‌گیری کنید تا اگر کمبود داشت آن را جبران کنید. در این صورت به احتمال خیلی زیاد تعریق شبانه کودک برطرف می‌شود. کم خونی نیز ممکن است باعث عرق کردن کودکان شود. این حالت معمولا مربوط به ندادن قطره آهن و رژیم غذایی حاوی آهن به کودک است. همچنین کم‌خونی در کودک ممکن است باعث بی‌اشتهایی و کمبود وزن شود. یک مسئله دیگر در مورد تعریق شبانه، عدم تناسب بین لباس‌های کودک و درجه حرارت اتاق است. اگر اتاق گرم است نباید پوشش زیاد داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است عرق کند. پس درجه حرارت اتاق و پوشش را هم در نظر بگیرید، شاید علت همین باشد.

چرا این جوش خوب نمی‌شود؟!

دختری ۲۶ ساله هستم. چند ماه پیش بالای ناحیه تناسلی‌ام در کناره کشاله رانم یک جوش در آمد و با فشار دادن آن بزرگ شد و تاکنون هر چند وقت یک‌بار بزرگ و کوچک می‌شود و اگر به آن دست بزنم چرکی می‌شود. اما وقتی با آن کاری ندارم کوچک می‌شود با این حال بعد از چند ماه هنوز کامل برطرف نشده و جای آن کمی برجسته است. آیا این جوش همیشه باقی می‌ماند؟

دكتر آزيتا صفارزاده، متخصص زنان:

این جوش درواقع فولیکولیت و التهاب ریشه مو است. اگر این جوش‌ها دستکاری شوند ممکن است چند ریشه مو با یکدیگر درگیر شوند و مانند یک آبسه کوچک زیر پوستی درآیند. اگر مدت زیادی به آن دست نزنید یا قبل و بعد از دستکاری از بتادین استفاده کنید، احتمالا بهبود پیدا می‌کند.

پاسخ بهترین پزشکان ایران به سوالات شما

دلیل درد مثانه چیست؟

دختری ۱۹ ساله و مجرد هستم. طی مدت زمان كوتاهی احساس پری مثانه می‌كنم و هرچند وقت یک بار مثانه‌ام از درون تیر می‌كشد. علت آن چیست؟

دکتر تراب پرهیز، جراح و متخصص بیماری های کلیه:

فردی که تکرر ادرار دارد باید حتما از لحاظ حجم مثانه، برگشت ادرار به کلیه، وضعیت مجرای ادرار و همچنین اعصاب مثانه بررسی شود. برای مثال اگر حجم مثانه کوچک‌تر از حد معمول باشد، قبل از اینکه به ۵۰۰ سی‌سی برسد در حجم کمتری پر می‌شود و فرد احساس تکرر ادرار می‌کند. از طرف دیگر امکان دارد برگشت ادرار از مثانه به کلیه وجود داشته باشد. در برخی افراد هنگام تخلیه، مقداری از ادرار به کلیه پس می‌زند و بعد دوباره به مثانه باز می‌گردد، به این ترتیب مثانه سریع دوباره پر می‌شود و فرد تکرر پیدا می‌کند. هر دوی این مشکلات با عکس رنگی مثانه تشخیص داده می‌شوند. مشکل دیگر تنگی مجرای ادراری است. در صورت وجود تنگی مجرا، پس از یک مقدار تخلیه ادرار، فرد احساس راحتی می‌کند و دوباره بعد از مدت کوتاهی مثانه‌اش پر می‌شود، به این ترتیب تمام مدت احساس پری خواهد داشت که این مشکل با معاینه معلوم می‌شود. مثانه عصبی نیز به مثانه ای گفته می‌شود که انقباضات پشت سر هم دارد و مدام احساس ادرار ایجاد می‌کند که این مشکل با نوار مثانه مشخص می‌شود. با این بررسی‌ها می‌توان علت تکرر ادرار را تشخیص داد و براساس آن درمان را شروع كرد.

حفاظت از دندان‌ها با فیشورسيلانت ؟

آیا استفاده از فیشور سيلانت باعث برآمده شدن دندان‌ها می‌شود؟ آیا افراد بزرگسال که دندان‌های پر شده دارند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند؟

دكتر علي‌آقازاده، دندانپزشک:

به والدین توصیه می‌شود هنگامی که اولین دندان آسیایی دائمی در ۶ سالگی در دهان فرزندان‌شان پیدا شد او را نزد دندانپزشک ببرند و در کودکانی که شیار دندان‌های دائمی آنها عمیق است از دندانپزشک بخواهند شیارهای دندان‌های دائمی را با فیشور سیلانت (شیار بند؛ مواد همرنگ دندان و حاوی فلوراید) بپوشاند تا از پوسیدگی جلوگیری شود. در سطح دندان دو ناحیه از همه نواحی دیگر آسیب پذیرتر هستند. یکی بین دندان‌ها که مواد غذایی در آنجا گیر کرده و معمولا با مسواک خوب تمیز نمی‌شود که راه پیشگیری از آن هم استفاده صحیح از نخ دندان است. ناحیه دوم که از ناحیه اول هم آسیب‌پذیرتر است شیارهای موجود روی دندان است. در بیشتر موارد این شیارها در حدی هستند که پرزهای مسواک نمی‌توانند آنها را تمیز کنند و معمولا بیشتر پوسیدگی ها از این ناحیه شروع می‌شود. درواقع این ناحیه در معرض انواع باکتری‌ها، مواد غذایی، پروتئین‌های بزاق و... قرار گرفته و به تدریج پوسیدگی شروع می‌شود. فیشور سیلانت با مسدود کردن این شیارها مانع از شروع پوسیدگی از این نواحی می‌شود. بستن شیارهای دندان با سیلانت بسیار سریع و راحت بوده و در یک جلسه انجام می‌شود. نیاز به بی حسی و تراش دندان نیست. دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و با موادی آماده كرده و سپس خشک می‌کند و نهایتا به آنها سیلانت زده و با نور سخت می‌کند. به دندان‌هایی که بیشترین خطر پوسیدگی را دارند باید سیلانت زده شود. بنابراین دندان‌های آسیایی دائمی بزرگ اول که در ۶ سالگی رشد می‌کنند و دندان‌های آسیایی بزرگ دوم که در ۱۲ سالگی ظاهر می‌گردند، باید سیلانت زده شوند. علاوه براینها دندان‌هایی که دارای شیارها و حفره‌های عمیق و زیاد هستند به سودشان است که سیلانت زده شوند. تحقیقات نشان داده سیلانت‌ها می‌توانند سالیان متمادی دوام بیاورند، بنابراین سال‌های زیادی از پوسیدگی دندانی جلوگیری می‌کنند. اگر فرد بهداشت دهانی خوبی داشته باشد و از نظر جویدن مشکل خاصی نداشته باشد، سیلانت‌ها دوام زیادی خواهند داشت.

پروتز بگذارم یا چربی تزریق کنم؟!

نسبت به هیكل و قیافه‌ام، باسن خیلی کوچکی دارم. چگونه می‌توانم این نقص را برطرف کنم و به چه دكتری باید مراجعه كنم؟

دكتر عباس پريساي، متخصص و جراح زیبابی:

برای اصلاح حجم و فرم باسن به طور کلی دو روش وجود دارد. اول استفاده از پروتز باسن براي اصلاح حجم قسمت‌های فوقانی باسن و دوم استفاده از تزریق چربی طبیعی خود شخص؛ به این معنا که چربی از سایر نواحی بدن گرفته شده و پس از فیلتر کردن چربی‌های آزاد و خونابه، چربی‌ها به ناحیه باسن تزریق می‌شوند. روش دوم یعنی تزریق چربی، قدرت مانور بیشتری به جراح می‌دهد تا نواحی بیشتر و حجم موثرتری برای شخص ایجاد کند.

چقدر درمورد بایدها و نبایدهای کاهش وزن اطلاعات دارید؟


۱. استفاده مرتب از ترازو و وزن كردن به لاغر شدن کمک می‌کند.

الف- صحیح
ب- غلط

2. برای کاهش وزن از مصرف کدام چربی‌ها باید اجتناب کرد؟

الف- چربی های اشباع نشده
ب- چربی های اشباع شده
ج- تمام انواع چربی ها

3. برای تسریع روند کاهش وزن چه زمانی باید آب نوشید؟

الف- قبل از ظهر
ب- قبل از غذا
ج- بعد از غذا

4. اگر در خوردن ناهار زیاده روی کنیم دیگر نباید شام بخوریم.

الف- صحیح
ب- غلط

۵. از شروع زمان غذا خوردن چقدر طول می‌کشد تا احساس سیری کنید؟

الف- ۵ تا ۱۰ دقیقه
ب- 10 تا 15 دقیقه
ج- ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

۶. برای اینکه زودتر وزن کم کنید باید...

الف- بیشتر بخوابید
ب- کمتر بخوابید

پاسخ بهترین پزشکان ایران به سوالات شما

سوال ۱ - گزینه الف:

تحقیقات نشان می‌دهند اغلب افرادی که در کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزن‌شان موفق می‌شوند کسانی هستند که مرتب خود را وزن می‌کنند. حداقل یک بار در هفته خود را وزن کنید تا بتوانید بیشتر مراقب خورد و خوراک‌تان باشید. اگر متوجه شدید وزن‌تان بالا یا پایین شده نگران نشوید. گاهی اوقات احتباس آب در بدن می‌تواند طی چند روز وزن‌تان را چند کیلویی بالا و پایین کند.

سوال ۲ - گزینه ب:

چربی‌ها می‌توانند به ایجاد حس سیری زودرس کمک کنند، به این ترتیب دیگر هوس نمی‌کنید بشقاب‌تان را دوباره پر کنید یا دسر بخورید. از طرف دیگر بدن برای حفظ عملکرد خود نیاز به چربی‌های خوراکی دارد اما به یاد داشته باشید که حداکثر ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه‌تان می‌تواند از چربی‌های اشباع شده باشد. به جای کره و غذاهای فرآوری شده از چربی‌های اشباع نشده مثل روغن زیتون، روغن ماهی، آواکادو و مغزدانه‌ها استفاده کنید.

سوال ۳ - گزینه ب:

نوشیدن آب به خصوص قبل از غذا به ایجاد حس سیری کمک می‌کند. به این ترتیب کمتر غذا خواهید خورد. در یکی از تحقیقات مشخص شد افراد بالغی که قبل از غذا به اندازه ۲ پیمانه آب می‌نوشند نسبت به سایر افراد کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند. برخی پژوهشگران نیز معتقدند نوشیدن آب خنک به تقویت متابولیسم و سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. علاوه براین نوشیدن آب باعث می‌شود بدن دچار خشکی نشود و هرچه فعالیت کلیه‌ها بیشتر باشد کمتر دچار احتباس آب خواهید شد.

سوال ۴ - گزینه ب:

اگر می‌خواهید وزن‌تان را پایین بیاورید هیچ کدام از وعده‌های غذایی‌تان را حذف نکنید وگرنه بعدا احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد و ممکن است سر یخچال بروید و بیش از حد مورد نیازتان بخورید. علاوه براین حذف یک وعده غذایی باعث می‌شود انرژی‌تان کاهش پیدا کند بنابراین ممکن است دیگر حوصله ورزش کردن نداشته باشید. خوردن چند وعده و میان وعده سبک در روز باعث می‌شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش دهید. در این میان صبحانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. کسانی که هر روز صبحانه می‌خورند معمولا لاغرتر از افرادی هستند که با شکم گرسنه روزشان را شروع می‌کنند.

سوال ۵ - گزینه ج:

اگر می‌خواهید لاغر شوید آرام آرام غذا بخورید زیرا حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز پیام سیری را صادر کند. بنابراین اگر سریع غذا بخورید به دلیل اینکه احساس سیری نمی‌کنید بیشتر از حد مورد نیازتان خواهید خورد. هر چند لقمه‌ای که می‌خورید قاشق را پایین بگذارید و به مغزتان فرصت دهید. در یکی از تحقیقات مشخص شد زنانی که آرام غذا می‌خورند کالری کمتری را وارد بدن‌شان می‌کنند و آب بیشتری می‌نوشند.

سوال ۶ - گزینه الف:

کمبود خواب ترشح هورمون‌های بدن را مختل کرده و باعث می‌شود گرسنه‌تر شوید. هر فرد بالغی باید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابد. خوابیدن به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کند. علاوه براین، محققان معتقدند یک ساعت بیشتر خوابیدن، ۶ درصد از کالری های دریافتی بدن را کم می‌کند زیرا شما خواب هستید و چیزی نمی‌خورید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saman

      وقتی به مانیتور نگاه میکنم چشمم پر از رگه های خونی میشه دلیلش چیه؟

    • ترابی

      تورو خدا کمکم کنید دختر من 4 سالشه و از حدود تقریبا 40 روز پیش هر یه ساعت و یا دو ساعت وحالا زود به زود دل درد های لحظه ای میگیره
      غذا خوردنش مشکلی نداره ودستشویی رفتنش هم مشکلای نداره حالش کاملا خوبه ولی نمیدونم چرا اینطوری شده
      مثلا داره بازی میکنه یه دفعه میره یه گوشه میشینه بعد زانو هاشو تو بغلش میگیره وزورش میکنه و میگه دلم دور دور میکنه وبعد از حدود 30 ثانیه تا یه دقیقه ولش میکنه بعد هم میره وشروع به بازی میکنه انگار که چیزی نبوده چند تا دکتر هم بردم حتی سونو گرافی هم گرفتم که دکتر گفت توی روده یا معدش 3تا غده هست ولی اینا از سرما هستش تورو خدا کمکم کنید

    • وفا

      با سلام و خسته نباشید. طفلی دارم 9 ماهه با وزن تولد 3.350 کیلوگرم که شیر خودم را میخورد والان وزنش 9کیلواست.به شدت و به شدت بد غذا است. فقط می خواهد شیر بخورد. تازه فقط یکی از سینه هایم را میخورد و چون سینه راستم را نخورده ، شیر سینه راستم خشک شده.. تورو خدا راهنمایی کنید من با این بچه چه کنم. دیروز که به مرکز بهداشت رفتم خانم بهداشت گفت که در این ماه خیلی کم وزن گرفته.یعنی فقط 200گرم. معلوم بود .خودم هم می دانستم که کم وزن گرفته. چون صورتش و حتی بدنش روز به روز دارند کوچکتر می شوند. تو رو خدا بگید من چی کار کنم. بچه ام آب شده...خودم هم افسردگی گرفتم از دست این پسر...ممنون.

    • علی اکبر

      با سلام.جوانی 22 ساله هستم .وقتی حرف میزنم لبام تکون نمیخوره ایا راه حلی برا حلش هست؟خواهشا کمکم کنید.

    • صداقت

      با سلام کودک دو ساله ای دارم که مدتهاست زمانی که بیکار میشه یا به عبارتی زمانی که روی زمین دراز کشیده است معمولاً پاها رو بهم قفل میکنه و شروع به زور زدن میکنه . و بسیار عرق میکنه خواهش میکنم بگید که فرزند من مشکل خواصی داره یا خیر؟

    • امیر

      سوال : با سلام خانم من دو دوره کلومیفن و متفورمین و دگزا و مدروکسی پروژسترون مصرف کرده در دوره دوم فولیکول خوب داشت دو آمپول هاش سی جی زد و سه روز نزدیکی داشتیم مشکل اسپرم ندارم ولی احساس می کنم مایع خارج شده چسبندگی زیاد دارد آیا میتواند عامل ناباروری باشد چه کنیم ممنون

    • فهیمه ن

      باسلام،راهی برای جلوگیری از زیاد شدن لکه های شیر قهوه در نوزاد سه ماهه ام بگید،، این لگه ها داره روز بروز زیادتر میشه دگتر بردم میگه فعلا چیزی نیست ارثیه ،،،من خیلی نگرانم بیماری نروفیبروماتوز نباشه،،بخدا چکار کنم پیشگیری بشه دارم دیوونه میشم

    • وحيد

      جواني ٢٩ ساله هستم كه به تازگي در ناحيه مرقعد احساس سوزش دارم حالت يه جوش درامده .لطفا من را راهنمايي كنيد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج