۸۸۴۹۰۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سوارز یا کوتینیو؛ گریزمان راه کدام یک را می‌رود؟

روز گذشته آنتوان گریزمان برای تقویت خط حمله بارسلونا با انتقالی ۱۰۸ میلیون پوندی از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست.

خبرآنلاین: باوجود اینکه گریزمان در تابستان گذشته اعلام کرده بود که علاقه‌ای به ترک اتلتیکو مادرید ندارد و می‌خواهد برای مدت طولانی در این تیم بماند، بعد از ناکامی فصل گذشته تیم مادریدی، از تصمیم خود پشیمان شد و به بارسلونا پیوست.

بارسلونا در شش سال‌ گذشته، هزینه‌های زیادی را در بازار نقل‌وانتقالات کرده و بازیکنان بزرگی را به نیوکمپ آورده تا در لیگ قهرمانان اروپا موفق شود؛ اما این هزینه‌ها نتوانسته کمک چندانی به بارسلونا بکند و این تیم در این مدت فقط یک بار موفق به کسب لیگ قهرمانان اروپا شده است.

بارسلونا بعد از تحقیر مقابل بایرن مونیخ به‌فکر جوان‌گرایی در خط حمله خود افتاد؛ آن‌ها نیمار جونیور، ستاره آن زمان سانتوس را با انتقالی ۷۹ میلیون پوندی به تیم خود بردند تا تغییراتی را در خط حمله خود ایجاد کنند.

نیمار در بارسلونا به ستاره‌ای بزرگ تبدیل شد و توانست با این تیم، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند؛ اما اوج کار نیمار در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ رقم خورد؛ جایی که او توانست با درخشش در بازی برگشت مقابل پاری‌سن‌ژرمن، بازگشت بارسلونا را تکمیل کند و یک ‌تنه بلوگرانا را به جمع هشت تیم برتر اروپا برساند.

نیمار فصل بعد از این بازگشت باشکوه، بارسلونا را ترک کرد و به راهش با بارسلونا پایان داد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست.

لوییز سوارز اروگوئه‌ای در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ درحالی به بارسلونا پیوست که در حال سپری کردن محرومیت چهارماهه خود بود و حاشیه‌های زیادی را در اطراف خود می‌دید.

ستاره اروگوئه‌ای بعد از اینکه کیلینی را در جام جهانی برزیل گاز گرفت با این محرومیت روبه‌رو شد تا آینده‌ی فوتبالی‌اش با خطر جدی مواجه شود؛ اما بعد از انتقال ۷۳ میلیون پوندی به بارسلونا و گذراندن محرومیتش، توانست در این تیم احیا شود و در همان فصل موفق شد سه‌گانه را با بارسلونا کسب کند. مهاجم نوک بارسلونا و یکی از اضلاع مثلث «MSN» با درخشش در این باشگاه حتی موفق شد، کفش طلای اروپا را هم به‌دست آورد.

بعد از اینکه بارسلونا، نیمار را به تیم پاری‌سن‌ژرمن فروخت، خیلی‌زود به دنبال جایگزینی برای او گشت و در آخر عثمان دمبله را با انتقالی ۱۱۲ میلیون پوندی از دورتموند به بارسلونا آورد. دمبله در حالی به بارسلونا رفت که تنها یک فصل را در دورتموند سپری کرده بود و آن‌طور که باید نتوانسته بود، ثبات خوبی را از خود نشان دهد.

دمبله بعد از پیوستنش به بارسلونا، خیلی زود مصدوم شد تا نتواند جایگزین خوبی برای نیمار شود و ادامه‌دار شدن مصدومیت‌هایش باعث شد تا فرصت اثبات خودش را نداشته باشد و در موقعیتی قرار بگیرد که احتمال فروشش وجود داشته باشد.

بعد از مصدومیت‌های متوالی دمبله، بارسلونا کوتینیو را با ۱۳۰ میلیون پوند از لیورپول خرید. ستاره برزیلی مانند دمبله نتوانست در نیوکمپ آن‌طور که باید بدرخشد و حتی در نیوکمپ توسط تماشاگران هو شد؛ ستاره برزیلی اگرچه در بعضی از بازی‌های بزرگ مانند بازی مقابل منچستر یونایتد توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد، اما برآیند عملکردش موفق نبود و بعد از انتشار اخبار برگشت نیمار به بارسلونا، شایعاتی درباره اینکه او نیز مانند دمبله، بارسلونا را ترک می‌کند در رسانه‌ها مطرح شد و آینده‌اش در بارسلونا کاملا مبهم است.

بارسلونا بعد از خریدهای متوالی در خط حمله به‌فکر تقویت خط هافبک خود افتاد و فرانکی دی‎یونگ را از آژاکس با مبلغ ۶۷ میلیون پوند خرید.

دی‌یونگ ۲۲ ساله بعد از یک فصل درخشش و رسیدن به جمع چهار تیم برتر اروپا با آژاکس به تیم بزرگ‌تری آمد تا شانس بیش‌تری برای کسب لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد و بتواند درسطح بالاتری رقابت‌تری کند.

حال باید دید آنتوان گریزمان فرانسوی که برای کسب موفقیت‌های بیش‌تر به بارسلونا رفته، می‌تواند مانند سوارز به این عناوین برسد یا مانند کوتینیو به‌عنوان یک خرید ناموفق از او یاد خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کوتینیو ناموفق نبوده تو لیورپول مهاجم بود بیشتر به چشم میومد تو بارسا چون ستاره زیاده هافبک بازی میکنه و کمتر گل میزنه و پاس گل میده

    • بدون نام

      اگه بارسا نیمار رو برگردونه عالی میشه
      درسته دمبله آینده داره مثل کوتینیو و هر دو جوان تر از نیمار و گریزمان هستند ولی برای موفقیت باید قربانی داد
      با فروش دمبله و کوتینیو بارسا هم پول نیمار رو به دست میاره و هم پول چند نفر دیگه دلیل دیگر هم اینکه ترافیک در خط هافبک و حمله زیاده و با وجود مسی نیمار سوارز و گریزمان جایی برای دمبله نمیمونه و با وجود راکیتیچ و ویدال و ارتور و دی یونگ و بوسکتس و رافینیا و آلنیا جایی واسه کوتینیو نمیمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج