جاباما
۸۸۴۹۳۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سخنگوی حفتر بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

سخنگوی نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر بار دیگر با متهم کردن ترکیه به حمایت از گروه‌های مسلح در لیبی، به مقابله با این کشور تهدید کرد.

خبرگزاری فارس: «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر، سخنگوی نیروهای شرق لیبی گفت که نبرد غریان تأثیری در روند نبردهای حومه طرابلس ندارد و هفت محور اصلی برای نبرد وجود دارد.

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند.

المسماری در مصاحبه با وبگاه «إرم نیوز» گفت که بر اساس تئوری نظامی ما نمی‌توان گفت که فلان شهر یا فلان پایگاه را از دست دادیم، هدف ارتش مشخصا غریان نیست بلکه هدف رسیدن به طرابلس است.

سخنگوی حفتر بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

شهر غریان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس که دروازه اصلی پایتخت لیبی محسوب می‌شود و مقر فرماندهی حفتر برای تصرف طرابلس بود با وجود حمایت‌های مصر، عربستان سعودی، امارات، فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وی، اخیرا از نیروهای حفتر بازپس گرفته شد. پس از این شکست حفتر که ترکیه را به حمایت تسلیحاتی از دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» متهم کرده، تهدید کرد که هواپیماها و کشتی‌های ترکیه به مقصد لیبی و بالعکس را هدف قرار خواهد داد.

المسماری افزود که دوره امان دادن به برخی گروه‌های مسلح به پایان رسیده است و «ارتش ملی لیبی» برای تصرف مجدد شهر غریان آماده می‌شود.

المسماری بار دیگر با متهم کردن ترکیه به حمایت از گروه‌های مسلح در لیبی گفت: «ترکیه از شبه‌نظامیان در صحنه‌های نبرد حمایت می‌کند و نبرد ما نیز نامحدود است و ارتش ملی لیبی ابزارهایی برای مقابله با ترکیه دارد».

وی با اشاره به اینکه ادعای ترکیه درباره بازداشت ۶ تبعه این کشور در لیبی صحت ندارد، تصریح کرد: «این خبر صحت نداشت و ارتش ملی لیبی اختیار بازداشت اتباع خارجی را ندارد بلکه دیگر نهادها این اختیار را دارند، تنها دو تبعه ترکیه از سوی دستگاه‌های امنیتی اجدابیا احضار شده بودند که پس از پر کردن چند فرم و اطلاع از مکان حضور و محل کار آن‌ها، آزاد شدند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازاون بالا کفتر میاید ازلیبی حفتر میاید

      پاسخ ها

      • داش لوتی...

        خههخهخخخ

      • بدون نام

        بفهی نفهمی کمی شیرین میزنه :

    • بدون نام

      اونجا رو هم ایران دخالت داره؟ چرا دنیا لال شده لیبی یتیم باید انقدر بجنگد که ۵۰ سال نتواند قد علم نکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج