۸۸۵۰۴۰
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

ذوالقدر: شرایط سفر ایمنِ پرایدسواران فراهم شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید ساخت خودروی ایمن را از خودروسازان و ایمن سازی جاده‌ها را از وزارت راه مطالبه کرد»، گفت که وزارت راه، پلیس راهنمایی و رانندگی و خودروسازان و قطعه سازان، باید بنا بر وظیفه قانونی خود، شرایط را برای سفر ایمن و ارزان همه آحاد جامعه اعم از پراید سوار و آردی سوار فراهم کنند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید ساخت خودروی ایمن را از خودروسازان و ایمن سازی جاده‌ها را از وزارت راه مطالبه کرد»، گفت که وزارت راه، پلیس راهنمایی و رانندگی و خودروسازان و قطعه سازان، باید بنا بر وظیفه قانونی خود، شرایط را برای سفر ایمن و ارزان همه آحاد جامعه اعم از پراید سوار و آردی سوار فراهم کنند.

سیده فاطمه ذوالقدر ضمن قدردانی از زحمات پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی، نیروهای انتظامی، امدادگران و راهداران گفت: در خصوص اظهار نظر اخیر رئیس پلیس راهور که - ضمن اعتراض به‌حق ایشان به ساخت بی‌کیفیت برخی خودروهای داخلی و تعبیر تأمل برانگیز و هشدار دهنده ارابه‌های مرگ برای آن - منع تردد برخی خودروها در جاده‌ها را مطرح کرده‌اند، باید مواردی را یادآور شد؛ گویا مطالبات و الزام خودروسازان از سوی مراجع ذیربط، کارساز واقع نشده است و مسئولین ذیربط از توقف تولید خودروهای ناایمن ناامید شده و دیواری کوتاه‌تر از برخی مصرف کنندگان خودرو یافت نکرده و فشار بر قشری از مردم را، راه آسان‌تری دانسته‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و توان مالی قاطبه مردم و اینکه حتی همین خودروهای ناایمن و بی‌کیفیت هم با قیمت‌های دور از انتظار و خارج از قد و قواره وضعیت و وسع اقتصادی آحاد جامعه عرضه می‌شود، چگونه می‌توان چنین اظهاراتی را عنوان کرد و مردم را از مسافرت جاده‌ای که جزو تفریحات سالم و حق مسلم ایشان است، منع کرد؟ طبق نظر کارشناسان و اهل فن در امور حمل و نقل، بیشترین مسافرت‌ها در کشور، مسافرت‌های جاده‌ای است، بالاخص هم اکنون که در فصل تابستان به سر می‌بریم و به جهت گرمی هوا و تعطیلات تابستانی مراکز تحصیلی و پشت سر گذاشته شدن غول کنکور، مسافرت‌ها به اوج می‌رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این وضعیت اقتصادی و اجتماعی، حداقل مسأله‌ای که باید مراقب آن باشیم، امیدواری و نشاط مردم است. مسافرت و کسب تجربیات آن و باهم بودن اعضای خانواده، علاوه بر ایجاد صمیمیت بیشتر و سلامت خانواده و شادی و انبساط خاطر افراد، موجب رونق گردشگری داخلی نیز می‌شود. مسافرت آنچنان تأثیری بر رشد اجتماعی و سلامت فرد، خانواده و جامعه دارد که دین مبین اسلام نیز همواره تأکید بر آن داشته و علاوه بر احادیث مختلف در این خصوص، آیاتی نیز به کرات در قرآن کریم آمده و به صورت فراگیر بر گردشگری و سیاحت تأکید دارد. حکما و شعرا و بزرگان نیز با توجه به آثار مثبت سفر، به این موضوع توجه ویژه داشته اند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اثرات مثبت سفر، بویژه در فصل تابستان شایسته نیست مردم را از سفر منع کرد و با طرح چنین مواردی، موجبات ناخشنودی و ناامیدی افراد را فراهم کرد بلکه می‌بایست از خودروسازان، ساخت خودروی ایمن با قیمت و شرایط واگذاری مناسب و از وزارت راه، همواری و ایمن سازی جاده‌ها را مطالبه کرد.

وی در پایان گفت: وزارت راه، پلیس راهنمایی و رانندگی و خودروسازان و قطعه‌سازان، باید دست در دست یکدیگر با مشارکت و همفکری، هر یک بنا بر وظیفه قانونی خود، شرایط را برای سفری خوش، ایمن، آسان و ارزان و خاطره انگیز برای همه آحاد جامعه اعم از پراید سوار، آردی سوار و قس علی هذا فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پراید و جاده ها را ایمن کنید......

    • یک ایرانی

      والا من ده ساله پراید سوارم از ۱۳۲ گرفته تا صبا و غیره خوشبختانه مثل ادم رانندگی کردم همه جا هم باهاش رفتم . هیچ مشکلی هم نداشتم . راننده عزیز پراید ۸۰ تا سرعت میره ماشینه سبقت گرفتن نیست . تو روخدا یه وقت زیر ماشین رو نگاه کتید ببینید چرخا به دوتا پیچ بستست که فوق العاده ضعیفه . بابا جان اروم برید . اروم اروم .

    • علی اسکندری

      شرکت توسعه نیشکر در خوزستان برای عدم عرضه شکر به بازار که میخواستن با قیمت پایین ازش خریداری کنن یکصدوده میلیلرد تومن جریمه شد ولی نه مجلس نه دولت نه پلیس راه زور هیچکدوم به خودرو سازها که صدهاهزار خودرو رو انبار کردن نمیرسه چون متعلق به ..... هستن تازه یارانه و وام و بلاعوض و هزار کوفت و زهرمار هم میگیرن

    • بدون نام

      ببخشید،همین بلبرینگ چرخ پراید،قلابی از آب درآمده وحتی نمایندگی سایپامثلادرگیلان،جنس قلابی می فروشد!نظارتی بر کیفیت قطعات تولید شده خودرونیست و نمایندگی های سایپاهم تخلف می کنندوجنس نامرغوب می فروشند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج