جاباما
۸۸۵۲۲۹
۲ نظر
۵۵۲۴
۲ نظر
۵۵۲۴
پ

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید

کارشناسان حوزه فناوری لیستی از تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده را منتشر کرده‌اند که در این لیست شاهد فناوری‌های پیشرفته‌ای، چون شهر‌های هوشمند، اینترنت اشیا، ارز‌های دیجیتالی، خودرو‌های خودران و بلاک چین هستیم.

وب‌سایت گجت نیوز - حسین مرادی: کارشناسان حوزه فناوری لیستی از تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده را منتشر کرده‌اند که در این لیست شاهد فناوری‌های پیشرفته‌ای، چون شهر‌های هوشمند، اینترنت اشیا، ارز‌های دیجیتالی، خودرو‌های خودران و بلاک چین هستیم.

امروزه بسیاری از کشور‌ها در حال ارائه جدیدترین فناوری‌ها هستند که کارشناسان فعال در این حوزه پیش‌بینی می‌کنند طی ۳۰ سال آینده شاهد ظهور تکنولوژی‌هایی خواهیم بود که تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار خواهند داد. در همین رابطه کارشناسان لیستی از تکنولوژی‌های برتر طی ۳۰ سال آینده را منتشر کردند تا کاربران و دولت‌ها با آن‌ها آشنا شده و زیرساخت‌های مربوط به توسعه آن‌ها را تهیه کنند و از سایر کشور‌ها در حوزه تکنولوژی عقب نمانند.

شهر‌های هوشمند

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
بدون شک شهر‌های هوشمند در صدر لیست تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده قرار خواهند گرفت و این تکنولوژی بخش اعظمی از زندگی آینده بشر را شامل می‌شود. کارشناسان شهر هوشمند را محیطی می‌دانند که در آن کار‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و سطح کیفیت زندگی شهروندان به همراه رشد اقتصادی توسط تکنولوژی در بالاترین حد خود قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی، چون نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو توسعه شهر‌های هوشمند را به عنوان اهداف اصلی خود قرار داده‌اند و با یکدیگر رقابت شدیدی را شروع کرده‌اند. بر اساس برآورد موسسه IDC این شرکت‌ها در حوزه ساخت شهر‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۵ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد.

شهر‌های هوشمند خدمات متعددی را ارائه خواهند داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، هوشمندسازی سیستم ترافیک، استفاده همه‌گیر از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی، دسترسی کامل، آسان و همگانی به اینترنت ۴G و LTE، کنترل و مدیریت کیفیت هوا و کاهش آلودگی هوا، سرعت بالای اینترنت، حمل و نقل عمومی هوشمند، حفظ محیط زیست، افزایش دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، توسعه فرآیند هوشمند شدن شهرها، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کار‌های اداری، جمع‌آوری هوشمند زباله، ساختمان هوشمند، استاندارد‌های زندگی، آب و انرژی، بهینه‌سازی در مصرف برق، سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، انرژی پاک، پارکینگ هوشمند، اکوسیستم اقتصادی و اکوسیستم اقتصادی اشاره کرد.

گوشی‌های موبایل تاشو

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
گوشی‌های هوشمند تاشو از صفحه نمایش انعطاف‌پذیر بهره می‌برند که کاربران می‌توانند در هر زمانی که خواستند با استفاده از این قابلیت صفحه نمایش را بزرگ‌تر کرده و آن را به یک تبلت تبدیل کنند. در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند از لحاظ طراحی در یک وضعیت یکنواخت به سر می‌برد و شرکت‌ها نمی‌توانند آنچنان که باید نگاه مشتریان را جذب کنند، اما طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند تاشو یا منعطف با ارائه کارایی بالا و بدون مشکلات فنی می‌تواند بازار این دستگاه‌های هوشمند را به میزان چشمگیری رونق بخشد.

غول‌های تکنولوژی، چون سامسونگ و هواوی طی یک سال اخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند و منعطف پیشگام بوده‌اند؛ شرکت سامسونگ و هواوی در اوایل سال ۲۰۱۹ از گوشی هوشمند فولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو رونمایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مشتریان نیز خواهان گوشی‌های منعطف و تاشو هستند که همین موضوع باعث شد تا سایر شرکت‌های بزرگ در این حوزه نیز به طراحی و توسعه چنین محصولاتی سوق پیدا کنند.

اتوماسیون

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
پیش‌بینی کارشناسان از تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده نشان می‌دهد فناوری هوش مصنوعی به عنوان ربات‌های بسیار پیشرفته ظهور خواهند کرد و انسان‌ها می‌توانند از آن‌ها در صنایع مختلف به صورت خودکار و اتوماتیک استفاده کنند. این ربات‌های اتوماسیون میزان کارایی صنایع را به میزان چشمگیری افزایش خواهند داد.

بلاک چین

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
در تعریف فناوری بلاک چین آمده است، این فناوری نوع جدید و ویژه‌ای از شبکه اینترنتی محسوب می‌شود که اطلاعات مختلف در آن به شکل بلوک‌های شبیه هم دسته‌بندی می‌شوند. از تفاوت‌های اصلی بلاک چین با شبکه اینترنت عادی می‌توان به نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات در این دو شبکه اشاره کرد؛ به بیانی دیگر اطلاعاتی که در شبکه اینترنت عادی جابه‌جا می‌شود در یک سرور اصلی به صورت متمرکز ذخیره خواهد شد که هکر‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط می‌توانند آن اطلاعات را ردیابی کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، اما اطلاعاتی که در شبکه بلاک چین منتقل می‌شود قابل دسترسی و ردیابی توسط هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نخواهد بود.

بلاک چین یک پایگاه توزیع داده محسوب می‌شود که بر اجتماع میلیون‌ها نقطه اشتراک مبتنی است و به صورت همزمان در آن اطلاعاتی ثبت و اصلاح می‌شوند. به کمک این پلتفرم می‌توان تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی را انجام داد و ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده مانند بیت کوین به عنوان مهم‌ترین فناوری‌های مبتنی بر پلتفرم بلاک چین به شمار می‌روند.

سیستم تبادل پول در جهان توسط بلاک چین متحول خواهد شد. کارشناسان حوزه فناوری بلاک چین بر این باورند که این پلتفرم علاوه بر کاربرد‌هایی که در نظام اقتصادی و تبادلات مالی ارائه می‌دهد، برای نگهداری اطلاعات و فایل‌های ضروری نیز یک سیستم جدید محسوب می‌شود.

ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
طی سال‌های گذشته از ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده متعددی، چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم استقبال شده است و در حال حاضر بسیاری از کاربران در جهان با هدف کسب درآمد به استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارز‌های دیجیتال مشغول هستند. کارشناسان در خصوص ارز‌های دیجیتالی می‌گویند این ارز‌ها غیر قابل هک کردن بوده و افراد به صورت ناشناس و به کمک سخت افزار‌های قدرتمندی می‌توانند این ارز‌های مجازی را استخراج یا ماینینگ کنند. به طور کلی ارز‌های دیجیتال بر فناوری بلاک چین مبتنی هستند و به واسطه شبکه تراکنش‌های دیجیتالی به صورت امن ثبت می‌شوند.

امنیت سایبری

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
طی سال‌های گذشته موضوع امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل متخصصان و کارشناسان سعی دارند تا آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف را شناسایی کنند تا با گزارش آن‌ها به شرکت‌های توسعه‌دهنده و با رفع این مشکلات، از آسیب رسیدن به کاربران جلوگیری شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ۱۰ سال آینده متخصصان امنیت سایبری بیشترین درآمد را در میان سایر شغل‌های پردرآمد کسب خواهند کرد که چنین موضوعی نیز به خوبی اهمیت امنیت سایبری را نشان می‌دهد.

دستیار‌های صوتی هوشمند

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
امروزه لقب کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین گجت‌های هوشمند خانگی به دستیار‌های صوتی و اسپیکر‌های هوشمند تعلق دارد که برای کاربران امکانات متعددی را ارائه می‌دهند. این ابزار‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند تا کاربران فقط با ارسال فرمان‌ها صوتی، خدمات متنوعی را از آن‌ها دریافت کنند. طی سال‌های اخیر دستیار‌های صوتی در گوشی‌های هوشمند نیز به پیشرفت قابل ملاحضه‌ای رسیده‌اند و همین عاملی شد تا نگاه کاربران زیادی به گوشی‌های هوشمند جلب شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند نسل پیشرفته دستیار‌های صوتی هوشمند یکی از تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده خواهند بود.

اینترنت اشیا

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
شهر‌های هوشمند و اینترنت اشیا دو تکنولوژی پیشرفته محسوب می‌شوند که به یکدیگر وابسته خواهند بود. در واقع اپراتور‌های مخابراتی برای تحقق رویای شهر هوشمند نقش پررنگی خواهند داشت و در آن تمام اشیا و وسایل نقلیه را به اینترنت مجهز می‌کنند تا تمامی کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

شبکه اینترنت فوق سریع

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) زیر نظر سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ برنامه‌ای را با هدف توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایل (IMT) برای افق ۲۰۲۰ اجرا کرد. به واسطه چنین برنامه‌ای به صورت رسمی یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد که رقابت شدیدی را میان اپراتور‌های اینترنت و تلفن همراه در جهان را به همراه داشت. این اپراتور‌ها با هدف راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشور‌های مختلفی، چون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا و استرالیا اقدامات متعددی را انجام دادند. بدون شک راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت و پس از آن نسل ششم می‌تواند برای کاربران دسترسی به سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات را فراهم کند.

خودرو‌های خودران

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
امروزه خودرو‌های خودران نیز همانند سایر تکنولوژی‌های برتر در حال توسعه هستند. به کمک این فناوری خودرو‌ها از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برخوردار خواهند شد تا بدون نیاز به راننده، سرنشینان خود را در خیابان‌ها جابه‌جا کنند. همکاری غول‌های تکنولوژی و خودروسازی باعث توسعه خودرو‌های خودران شده است که در آینده نزدیک شاهد عرضه محصولات پیشرفته‌تری خواهیم بود.

خودرو‌های تمام الکتریکی

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
با توجه به افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی در رابطه با افزایش گرمایش زمین، گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی هوای شهر‌های بزرگ، توسعه خودرو‌های برقی و الکتریکی طی سال‌های گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. از این رو بسیاری از کشور‌های جهان طرح‌های تشویقی را برای خودروسازان در نظر گرفته‌اند تا میزان توسعه این خودرو‌ها شدت بگیرد. این شرکت‌ها برای مشتریان نیز طرح‌های تسهیلاتی را ارائه کرده‌اند تا میزان فروش خودرو‌های الکتریکی افزایش پیدا کند. از این رو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند خودرو‌های تمام برقی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های برتر طی ۳۰ سال آینده خواهد بود.

فضای ابری

با تکنولوژی‌های برتر ۳۰ سال آینده آشنا شوید
فضای ابری (cloud) به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌ها شناخته می‌شود که شرکت‌های تکنولوژی نیز به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. کاربران به واسطه این فناوری می‌توانند از آن برای پشتیبانی‌گیری از فایل‌ها و ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای ابری یا کلود استفاده کنند. در حال حاضر شرکت‌های حوزه تکنولوژی، چون مایکروسافت، اپل، گوگل برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های کاربران در فضای ابری از یک سرویس اختصاص استفاده می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اغلب این تکنولوژیها مثل خودورهای خودران خودروهای برقی اینترنت نسل پنجم فضای ابری و بلاک چین تا پنج سال اینده حداکثر فراگیر خواهند شد

    • بدون نام

      اینا برای اروپایی هاست نه ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج