۸۸۵۲۵۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محسنی‌اژه‌ای: باید باب توبه افراد را باز بگذاریم

معاون اول قوه قضائیه گفت: خداوند برای بشر باب توبه را باز گذاشته و در نتیجه ما نیز در این زندگی نظارتی، امنیتی و قضائی و اطلاعاتی باید باب توبه افراد را باز بگذاریم و باید ببینیم چه سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف، گفت: شوراهای حل اختلاف باید روی صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردمی متمرکز شود.

وی افزود: شورای حل اختلاف به وجود آمد که به سمت صلح و سازش برود تا خیلی از مسائل وارد قوه قضائیه نشود. این فلسفه اولیه شورای حل اختلاف بود که ما قدری از آن فاصله گرفته‌ایم.

محسنی اژه‌ای گفت: آقای احمدی میانجی یکی از مدیران دلسوز و وقت شناس و منظم و خیرخواه و دارای ایده است و ما از ایشان در طول ۱۰ سال خدمتشان تشکر می‌کنیم و ایشان از سابقون هستند و زحمت زیادی کشیده‌اند و قطعاً همراه قوه قضائیه هستند.

محسنی‌اژه‌ای: باید باب توبه افراد را باز بگذاریم

وی افزود: آقای احمدی میانجی در این مدت یک سامان بخشی خوبی را ایجاد کردند و سامان بخشی شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی را انجام دادند که خوب بود. موضوع دیگر انضباط در امور شورا بود که امر مهمی است و آقای احمدی میانجی توانست انضباط خوبی را در شوراهای حل اختلاف ایجاد کند.

محسنی اژه‌ای افزود: آقای احمدی میانجی موفق شد که آموزش‌های خوبی داشته باشد و آن را به روز کند. از نکات برجسته دیگر آقای احمدی میانجی نظارت و سرکشی و حضور فعال ایشان در استان‌ها و شوراها بود و جایگاهش را ارتقا بخشید.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آقای مظفری نیز شخصیتی خیرخواه و مدیر و خلیق و متعهد دارد و در این مدت که ریاست دادگستری آذربایجان شرقی را برعهده داشت توانست هم پدری کند و هم توانست آن را ارتقا بخشد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از عناوین مجرمانه مانند دعواها و آنهایی که به ضرب و شتم ختم می‌شود، توهین و امورات حقوقی دسته پایین است که با صلح و سازش قابل حل است و در جامعه بسیار دیده می‌شود و جا دارد که از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم و شوراها نیازمند مطالعه مجددی هستند تا کمتر به سمت حکم دادن بروند.

محسنی اژه‌ای گفت: گاهی اوقات اداره کردن امور از سوی ما ممکن است با سایر دستگاه‌ها دچار کشمکش‌هایی شود که باید با مدیریت این امور ساماندهی شود و مسائل را در درون خود حل و فصل کنیم.

وی افزود: در این شرایط افرادی که متجاهر و مخل امنیت هستند و خاطر مردم را آزرده می‌کنند و انواع فسادها را دارند، در این نهاد که باید با آنها برخورد شود نباید جنبه تربیتی‌اش فراموش شود و بسیاری از قضات و مدیران به این امر توجه دارند و باید آنجایی که با متخلف و مجرم برخورد می‌شود با لسانی باشد که او تربیت شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: خداوند برای بشر باب توبه را باز گذاشته و در نتیجه ما نیز در این زندگی نظارتی، امنیتی و قضائی و اطلاعاتی باید باب توبه افراد را باز بگذاریم و باید ببینیم چه سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم. البته برخی قوانین وجود دارد اما باید ببینیم در آموزش و متون درسی چه بابی باز کرده‌ایم که برخی از قضات از جمله آقای مظفری به این امر توجه داشتند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و فشار دشمن بر مردم وجود دارد که می‌خواهد صبر انقلابی را تمام و تنش‌های اجتماعی را برقرار کند و در این اوضاع نیازمند رونق تولید هستیم و باید به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کمک کنیم. البته ممکن است فساد مالی هم در میان باشد و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن را مدیریت کنیم تا هم مدیران و سرمایه‌گذاران نترسند و هم از طرفی مفسدان نیز اگر فساد کنند بترسند که با آنها برخورد می‌شود و استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه توفیقات خوبی را داشته است.

وی تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف برای اینکه باری بردارند می‌توانند در جهت صلح و سازش گام برداشته و اثرات تربیتی مؤثرتری را بر جای بگذارند لذا باید روی صلح و سازش بیشتر متمرکز شود چرا که اساس ایجاد این شوراها پا در میانی ریش‌سفیدان با هزینه‌های مردمی و صلح و سازش بوده است تا بسیاری از مسائل وارد دستگاه قضا نشود که متأسفانه قدری از اهداف شوراهای حل اختلاف فاصله گرفته‌ایم و اگر با همین روال پیش برویم در آینده مجموعه‌ای از تشکیلات بزرگ حقوق‌بگیر خواهیم داشت که این را نمی‌خواهیم و خارج از سیاست‌های ابلاغی کوچک‌سازی‌مان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج