جاباما
۸۸۵۲۹
۵ نظر
۵۲۳۴
۵ نظر
۵۲۳۴
پ

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

اين روزها آنقدر تنوع مواد آرايشي زياد است كه مي‌توان انتظار داشت تمام ايرادهاي صورت به راحتي پوشانده شوند بدون اينكه نياز به دارو و جراحي و صرف هزينه‌هاي زياد وجود داشته باشد.

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید
مجله زندگی ایده آل: اين روزها آنقدر تنوع مواد آرايشي زياد است كه مي‌توان انتظار داشت تمام ايرادهاي صورت به راحتي پوشانده شوند بدون اينكه نياز به دارو و جراحي و صرف هزينه‌هاي زياد وجود داشته باشد؛ از جهت ديگر نبايد انتظار داشت كه پوشاندن اين ايرادها كار ساده‌اي باشد و از عهده هر كسي بر بيايد.آگاهي از تکنیک‌های گریم لازمه اين كار است و همین تکنیک‌ها هم هستند که آرایش یک فرد عادی را با گریم یک حرفه‌ای متفاوت می‌کند، وقتی مواد آرایشی روی صورت مشخص باشند نشان از ناشی بودن آرایشگر است و وقتی صورت کاملا طبیعی به نظر برسد انگار که هیچ مواد آرایشی روی آن وجود ندارد یعنی گریم به اندازه کافی حرفه‌‌ای بوده‌ است. اگر قرار باشد مواد آرایشی و گریم روی صورت مشخص باشد ایرادها به جای آنکه پوشانده شوند، بیشتر جلوه خواهند کرد.

چشم‌هاي‌تان را همچون جواني ۲۰ ساله كنيد

در صورت بيش از هر چيزي چشم‌ها خود را نشان مي‌دهند و جوان به نظر رسيدن آنها مساوي است با زيبا به نظر رسيدن چهره؛ مثلا اگر پوست زير چشم‌ها کمی رنگ پریده یا سفید باشد رگ‌های زیر آن به خوبی هویدا می‌شوند و صورت خسته به نظر می‌رسد علاوه بر اینها دلایل زیادی وجود دارند که موجب تیره شده پوست زیر چشم می‌شوند بنابراین باید بدانید چگونه این پوست ظریف و نازک را با دیگر قسمت‌های صورت یک رنگ کنید.

قدم اول:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

اگر پوستي خشک دارید، اول از همه باید سراغ کرم مرطوب‌کننده بروید به خصوص برای زیر چشم‌ها که احتمالا بیشتر هم خشک شده‌اند. کانسیلری کرمی یا مایع که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست باشد برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم مناسب است. کانسیلر را از گوشه داخلی چشم در حوالی استخوان گرد زیر چشم بزنید، یادتان باشد که بهتر است تنها به زیر چشم اکتفا نکنید بلکه باید کانسیلر از زیر پلک تا حدود نیم سانت زیر استخوان حدقه چشم را بپوشاند و به سمت شقیقه‌ها محو شود.برای اینکه نتیجه بهتری به‌دست بیاید از برس‌های مخصوص کانسیلر استفاده کنید.

قدم دوم:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

اصلاح‌کننده‌های چشم که سر بسیار ظریفی دارند و می‌توان با آن خیلی دقیق منطقه‌ای که می‌خواهیم را رنگ بزنیم، با این اصلاح‌کننده باید روی تیغه داخلی بینی به سمت چشم را کانسیلر بزنید تا گوشه خارجی بیاید.اگر خطوط قابل مشاهده‌ای زیر چشم دارید یا پوست این قسمت چروک خورده است باید با اصلاح‌کننده چشم روی این چروک‌ها را بپوشانید تا دیگر فرورفته نباشد و پوست بالا بیاید و صاف شود. زدن روشن‌کننده به گوشه خارجی چشم را فراموش نکنید تا چشم‌ها کمی برجسته‌تر جلوه کنند.

قدم سوم:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

با استفاده از انگشت میانی آرام به زیر چشم ضربه بزنید تا کانسیلرها جذب پوست شوند، یادتان باشد که نباید انگشت را روی پوست بکشید بلکه باید به طور ضربه‌ای به سمت بیرون کانسیلرها را پخش کنید و بعد همین حرکت را به طور برگشتی به سمت بینی تکرار کنید. تا جایی این کار را ادامه دهید که کاملا کانسیلر جذب پوست شود.

قدم چهارم:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

حالا با پودری که تن زرد دارد به طور کامل زیر چشم را بپوشانید تا نه تنها کانسیلر بهتر خود را نشان دهد بلکه دوام آن نیز بیشتر شود. البته پودر نمی‌گذارد کانسیلر رگه رگه شود و چروک‌های زیر چشم مشخص شوند.برای این کار بهتر است از برسی با نوک گرد استفاده کنید(همانند برس‌هایی که برای سایه به کار می‌برید) چرا كه با استفاده از برس‌ها می‌توان خیلی دقیق‌تر مواد آرایشی را روی پوست پخش کرد.

قدم پنجم:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

هرگونه قرمزی اطراف بینی را هم می‌توانید با کانسیلر بپوشانید، کافی است برسی را که سر بسیار ظریفی دارد انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی به گوشه‌های بینی دسترسی داشته‌باشید و تمام قرمزی‌ها و تیرگی‌ها را با رنگ پوست هماهنگ کنید.

قدم ششم:

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

حالا سراغ خطوط دور لب بروید. استفاده از کانسیلر در این منطقه کاری می‌کند که لب‌ها برجسته‌تر و زیباتر جلوه کنند، همچنین وجود کانسیلر در این منطقه باعث می‌شود که رژ لب پخش نشود.با مداد روشن‌کننده چشم، دو سوم قسمت پایینی لب را روشن کنید تا لب‌ها برجسته و زیباتر جلوه کنند.

جاي زخم‌ها را از بين ببريد

زخم، آکنه‌های قدیمی یا جای آبله را اگر قرمز است با کانسیلر سبز و اگر تیره رنگ است با کانسیلر زرد رنگ بپوشانید، بايد لایه به لایه این کار را انجام داده و اجازه دهید لایه اول که جذب شد لایه بعدی استفاده شود. برای عروق کانسیلرهای مایع مناسب هستند با یک قلم موی ظریف و یک گلوله پنبه روی آنها بزنید تا لبه‌های آن را صاف کنید و بعد مراحل زیر را اجرا کنید:

۱. با کرم‌پودر یا کرم گریم همیشگی خود که غلظت کمی هم دارد تمام صورت‌تان را بپوشانید.

۲. حالا کرم پودر را با برسي مخصوص درست روی نقطه جراحت صورت‌تان بزنید و سپس آن را به گونه‌ای روی صورت‌تان پخش کنید که رنگ تمام نقاط صورت‌تان یکدست شود.

۳. در آخر نیز از یک پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورت‌تان استفاده کنید.

چگونه کرم‌پودر طبیعی به نظر برسد؟

کرم پودر را با اسفنج یا انگشت روی پوست به آرامی بزنید تا پوست شما روشن شود و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهان‌تان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورت‌تان بزنید. این کار باعث می‌شود که مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شود و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

خطوط كناري لب‌ها را بپوشانيد

۱. روی صورت‌تان مرطوب‌کننده بزنید. مرطوب‌کننده علاوه بر اینکه پایه‌ای برای آرایش شما فراهم می‌آورد سبب می‌شود پوست‌تان بر اثر استفاده از محصولات آرایشی خشک نشود.

۲. اطراف خط لبخند خود را به کمک یک پد آرایشی نرم کانسیلر بزنید. در صورت امکان از پوشاننده‌ای استفاده کنید که برای کاهش چین و چروک فرموله شده‌اند. پوشاننده‌تان باید حدود یک سایه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی شما باشد.

خیلی راحت لک‌ و سیاهی‌ پوست را بپوشانید

۳. پوشاننده را به کمک انگشت یا پد آرایشی به طور کامل محو کنید.

کانسیلرها چه تفاوتی با هم دارند؟

کانسیلرها و پوشاننده‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به مواد تشکیل‌دهنده خود کارایی خاصی دارند، مثلا کانسیلری که برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم است اصلا مناسب پوشاندن جای زخم یا تاتو نیست یا اصلا نمی‌تواند قرمزی‌ها را بپوشاند، چرا که کانسیلرهای زیر چشم حالت کرمی‌ شکل دارند و از رنگ پوست کمی روشن‌تر هستند و در نتیجه قرمزی‌های پوست را فقط روشن‌تر می‌کنند و کاری می‌کنند که بیشتر جلوه کنند. برای پوشاندن جوش‌ها، جای زخم‌ها و تاتو باید سراغ کانسیلرهایی بروید که تن زردرنگ دارند و تقریبا همرنگ پوست صورت هستند.

جوش‌ها را به این روش بپوشانید

کافی است چند جوش روی صورت‌تان داشته باشید تا کاملا آرایش‌تان خراب شود. این نقطه‌های مزاحم نه تنها صورت را زشت می‌کنند بلکه به راحتی هم پوشانده نمی‌شوند اما بعضی از برندها پوشاننده‌های مخصوص جوش تولید کرده‌اند که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند البته پیشنهاد می‌کنیم فقط به دنبال پوشاندن جوش‌ها نباشید بلکه بهتر است برای درمان آن اقدام کنید. برای از بین بردن جوش‌ها بهتر است پوشاننده و کرم پودری بخرید که اسیدسالیسیلیک داشته باشد چون وجود این ماده مانع مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کانسیلر چیه؟

    • گل پسره مشهدی

      بهتر نیست هر کس در سن و ساله واقعی خودش زندگی کنه؟!!
      چ لزومی داره ب زوره لوازم آرایش جوانتر ب نظر برسید؟؟!!!!!

    • مژده

      ازدواج از ما گذشت به ما کار بدید شوهر میخوام ماتمشو بگیرم

    • آرمان

      من ۳۰ سالمه و لکه روی صورتم دارم ک میخام با گریم محو بشه مثل ماه گرفتگیه . بنظرتون میشه جوری محوش کرد که از فاصله خیلی نزدیک هم قابل تشخیص نباشه ک گریم شده؟

    • بدون نام

      چطوری میشود سیاهی دورچشم را با کرم پودر محو کرد ک دیده نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج