۸۸۵۲۹۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تهران رکورددارِ تولید آب است

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: تهران اکنون با حدود ۴۳ هزار لیتر در ثانیه رکورد دار تولید آب است.

ایرنا: معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: تهران اکنون با حدود ۴۳ هزار لیتر در ثانیه رکورد دار تولید آب است.

محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: امسال به روش‌های مختلفی از جمله بهسازی چاه‌ها، حفر چاه‌های عمیق، افزایش توان تولید تصفیه‌خانه‌ها شش‌گانه تهران (حدود ۲۷۰۰ لیتر بر ثانیه) در مجموع حدود چهار هزار لیتر در ثانیه افزایش تولید داشته‌ایم که به فراخور نیاز و تا آنجا که امکان انتقال داریم، این منابع را انتقال داده‌ایم.

وی با اشاره به با وارد مدار شدن فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در مهرماه امسال افزود: فاز دوم این تصفیه‌خانه حدود ۲,۵ مترمکعب ثانیه بر ظرفیت سامانه شرق، جنوب شرق و جنوب غربی تهران می‌افزاید و با ساخت، تجهیز و وارد مدار شدن تصفیه‌خانه ششم تهران در سال آتی، ۱۰ مترمکعب بر ثانیه بر ظرفیت آب تهران افزوده خواهد شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران هم‌چنین گفت: کمبود آب شرق استان تهران را با حفر چاه‌های جدید، بهسازی چاه‌های قدیمی، افزایش برداشت آب از سد لتیان و وارد مدار کردن تصفیه‌خانه‌های اضطراری، به صورت موقت برطرف کردیم.

وی ادامه داد: به‌زودی با ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه آب شهر پردیس و تکمیل خط انتقال آب از نیروگاه کلان به این تصفیه‌خانه، مشکل کمبود آب آن محدوده به طور کامل برطرف خواهد شد.

کرمی‌نژاد در مورد پایداری آب شهرهای جنوب غرب استان تهران از جمله پرند، نسیم‌شهر و اسلام‌شهر گفت: برای حل این مشکل علاوه بر افزایش تولید ۶۰۰ لیتری ناشی از بهسازی چاه‌ها و حفر چاه‌های جدید در آن محدوده و اجاره چاه‌های جدید، حدود هزار لیتر بر ثانیه آب از تهران به اسلام‌شهر، پرند و نسیم‌شهر انتقال دادیم.

وی تاکید کرد: شاخص ما برای تشخیص و اعلام بحران در یک محدوده، سامانه ۱۲۲ است و توجه داشته باشیم برای شهری با ۱۰۰ هزار اشتراک ۲۰ تا ۳۰ تماس از مشترک در روز نشان‌دهنده بحران و مشکل در آن منطقه نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ، چه جوکی
      فعلا تهران رکورددار مصرف آبه. دروع پردازی نکنید. این حرفا رو به این خاطر می زنید که جرات ندارید توی گرما تابستون اب و برق تهرونیها رو قطع کنید، میریزن تو خیابون و مثل سگ می ترسین ازشون. بجاش اب و برق خوزستان و بوشهر و جاهای محرومو قطع می کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج