جاباما
۸۸۵۴۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مشکلات اکران به دست کارگردانان حل نمی‌شود

کارگردان فیلم ماهورا گفت: من به عنوان فیلمساز با هزار بدبختی و با چنگ زدن به هر سمت فیلمم را به تولید می‌رسانم و آن را می‌سازم اما در بحث اکران فیلمساز نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، مسئله اکران بحثی بنیادین است که حل آن به هیچ وجه توسط کارگردانان میسر نیست.

خبرگزاری میزان: حمید زرگرنژاد نویسنده و کارگردان سینما درخصوص وضعیت کنونی اکران در سینما گفت: مشکلات و حاشیه‌های اکران همواره بوده و ما هم اینقدر در این زمینه حرف زده‌ایم و اعتنایی نشده که موضوع به طور کامل لوس شده است.

وی فیلمسازی در شرایط فعلی را کاری بسیار سخت دانست و اضافه کرد: من به عنوان فیلمساز با هزار بدبختی فیلمم را به تولید می‌رسانم و آن را می‌سازم اما در بحث اکران فیلمساز نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، مسئله اکران بحثی بنیادین است که حل آن به هیچ وجه توسط کارگردانان میسر نیست.

مشکلات اکران به دست کارگردانان حل نمی‌شود

کارگردان فیلم "ماهورا" با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اکران این فیلم افزود: ماهورا با مضمون اتحاد ملی و با محوریت دفاع مقدس ساخته شد، فیلم کاملاً دفاع مقدسی است و همه در ابتدا از ساخت آن استقبال کردند اما وقت اکران و در عمل هیچ کاری برای ماهورا انجام نشد.

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی فیلم ماهورا را برای پخش به سینماها می بردم تمامی سینماداران فیلم کمدی می‌خواستند و برایشان مضمون و موضوع ماهورا اهمیتی نداشت، شاید از دور همه می گویند به عنوان فیلم دفاع مقدسی خیلی‌ها پشت ماهورا در آمده اند اما به هیچ وجه اینگونه نبود.

این کارگردان سینما درباره مشکلات فیلمسازان سینما اظهار کرد: فیلمساز در سینمای امروز فردی کاملاً تنهاست و وقتی فیلمش ساخته می‌شود، شناخته شده و نامش شنیده می‌شود و اگر غیر این باشد وی همچنان همان فرد تنها خواهد ماند.

وی با اشاره به حضور بسیاری از کارگردانان سینمای اجتماعی در ژانر کمدی اذعان کرد: فیلمساز تا یک جایی می‌تواند اکران بد و یا اکران نشدن فیلمش را تحمل کند و شاید براساس فشار به سمت سینمای کمدی برود، من نمی‌دانم تا چه حد می‌توان در وضعیت فعلی سینما دوام آورد، به عنوان یک فیلمساز شاید چندین سال فیلم نسازم و یا برای اکران فیلمم صبر کنم اما تا کی می‌توان تحمل کرد؟.

زرگرنژاد با تاکید بر رواج روزافزون سینمای کمدی خاطرنشان کرد: شاید به جایی برسیم که همه کارگردانان سینما به سمت ساخت آثار کمدی بروند اما باور کنید همان زمان هم باز برخی با قدرت بیشتر سینمای کمدی را هم خاص خود کرده و به دیگران اجازه کار نخواهند داد، وضعیت فعلی و اختصاصی شدن سینما برای عده‌ای خاص تنها به آثار کمدی مختص نیست و در سینمای اجتماعی و دفاع مقدس هم برخی فیلمسازان صرفاً می‌توانند به راحتی فیلم بسازند و اکران کنند و اگر نه مابقی امثال من باید در صف بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج