جاباما
۸۸۵۵۱۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

میرزایی نیکو: رفتار سران قوا کجا؟ پدیده گاندو کجا؟

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان کشوری و لشکری اعلام کنند یک سوم حقوقشان را به خزانه کشور بازخواهند گرداند. با این اقدام به جامعه اعلام کرده‌اند، اگر می‌گوئیم در تأمین منابع کشور مشکل وجود دارد، خودمان برای حل این مشکل از زندگی شخصی‌مان گذشت می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا: عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان کشوری و لشکری اعلام کنند یک سوم حقوقشان را به خزانه کشور بازخواهند گرداند. با این اقدام به جامعه اعلام کرده‌اند، اگر می‌گوئیم در تأمین منابع کشور مشکل وجود دارد، خودمان برای حل این مشکل از زندگی شخصی‌مان گذشت می‌کنیم.

در روزها و هفته‌های اخیر مسئولان ارشد کشور از قوای مختلف همواره به مساله وحدت، همدلی و همبستگی مردم برای گذر از شرایط سخت فعلی کشور تاکید دارند. قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای تحقق این همدلی و همراهی گفت: به نظرم دو اقدام از سوی مسئولان کشور باید صورت می‌گرفت که انجام نشده است. نخست اینکه مردم را باید در تحولات و مشکلات و سختی‌ها مشارکت داد تا کاملاً به مسائل کشور واقف شده و اعتقاد داشته باشند. اگر این اعتقاد ایجاد شود آنگاه اگر در سفره فردی به عنوان مثال چهار تخم مرغ باشد، سه تخم مرغ را برای مصالح کشور داوطلبانه و از روی خلوص نیت اهدا می‌کند.

وی راهکار دیگر را اعتماد بخشی به جامعه با اقدامات عملی مسئولان در همراهی با مردم در مشکلات دانست و پیشنهاد کرد: سران مجموعه‌های کشوری و لشکری که بالای رتبه ۱۷ را دارند. به عبارتی مسئولان از سطح معاون وزیر و هم رتبه‌های آن در نیروهای مسلح، مجلس، قوه قضائیه و سایر ارکان حاکمیتی اعلام کنند یک سوم حقوقشان را برای یکسال آینده به خزانه کشور بازخواهند گرداند و واقعاً هم این کار را انجام بدهند. با این اقدام به جای آنکه صرفاً وعده و پیشنهاد داده باشند به صورت عملی به جامعه اعلام کرده‌اند که اگر می‌گوئیم در تأمین منابع کشور مشکل وجود دارد، خودمان در گام نخست حل این مشکل از زندگی شخصی‌مان گذشت می‌کنیم.

قطعاً این تناقض بزرگی است که سران کشور در جلسه هماهنگی با یکدیگر می‌نشینند، اما به یکباره پدیده‌ای مانند گاندو تولید می‌شود. یا اینکه یک نهاد از فردی به علت اظهار نظرش شکایت می‌کند و پس از آنکه آن فرد که استدلالاتش را مطرح می‌کند، تازه اختلافات و مسائل گذشته زنده می‌شود. چنین اقداماتی با ماهیت هماهنگی هیچ تطبیقی ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد: یک بخش مهم این است که نخست آگاه سازی مردم و سپس از خودگذشتگی صورت بگیرد، البته از خودگذشتگی مسئولان و نه مردم! مسئولان باید به صورت صادقانه و عملیاتی از خودگذشتگی خود را به جامعه نشان دهند.

میرزایی نیکو همچنین به مساله وحدت رویه میان مسئولین ارشد کشور تاکید کرد و افزود: کار دیگری که باید انجام شود، ایجاد وحدت رویه و فکر میان سران کشور است تا برخورد و راهکارهای اجرایی هماهنگ باشد. در شورای هماهنگی اقتصادی که ایجاد شده است فقط در بخش اقتصادی هماهنگی‌هایی صورت پذیرفته است، در حالی که در بخش‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هم حتماً باید کارهای جدی انجام شود.

وی با اشاره به اختلافاتی که این روزها میان ارکان مختلف کشور طرح می‌شود تصریح کرد: قطعاً این تناقض بزرگی است که سران کشور در جلسه هماهنگی با یکدیگر می‌نشینند، اما به یکباره پدیده‌ای مانند «گاندو» تولید می‌شود یا اینکه یک نهاد از فردی به علت اظهار نظرش شکایت می‌کند و پس از آنکه آن فرد که استدلال های خود را مطرح می‌کند، تازه اختلافات و مسائل گذشته زنده می‌شود. چنین اقداماتی با ماهیت هماهنگی هیچ تطبیقی ندارد.

وی افزود: وحدت رویه میان ارکان حاکمیتی کشور علاوه بر مسائل اقتصادی باید در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم ایجاد شود تا جامعه وحدت میان سران کشور را به وضوح رؤیت کند.

عضو دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجلس برای ایجاد زمینه‌های وحدت میان مسئولان و ایجاد حس اعتماد اجتماعی گفت: در مجموعه مجلس اقدامات مناسبی انجام شده است. طیف‌های مختلف از جناح‌های مختلف جلساتی برگزار کرده‌اند، که نتایج این جلسات به زودی خود را نشان خواهند داد. از جمله آنکه چندی پیش فرم‌هایی میان همه اعضای مجلس توزیع شد و نظرسنجی‌ها انجام شد. اما باز هم تاکید می‌کنم به نظر من این موارد کفایت نمی‌کند. نباید این اقدامات تنها در سطح روابط میان نمایندگان باقی بماند. این اقدامات هر چه هست، باید نمود عملی داشته باشد و به عرصه جامعه نیز منتقل شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم در پاسخ به پرسشی درباره طرح شفافیت فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تأثیری که می‌توانست بر اعتماد بیشتر افکار عمومی به نهاد مجلس داشته باشد افزود: طرح شفافیت عملکرد نمایندگان می‌توانست تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشد که متأسفانه در مجلس رأی لازم را نیاورد و زمانی که نمایندگان رأی ندهند، دیگر نمی‌توان آن طرح را پیش برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاءالله این انتخابات بگذره که به یکباره آدمای خوبی شدن آقایون تموم بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج