۸۸۵۵۲۴
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش مراجعه به مکانیکی هزینه بالای تعمیرات

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: این روزها هزینه های بالای تعمیرات و قیمت لوازم یدکی سبب شده تا شاهد کاهش ۳۵ درصدی مراجعات صاحبان خودروها برای تعمیر باشیم. در زمان مراجعه نیز به دلیل عرضه قطره چکانی قطعات اصلی از سوی شرکت های خودروساز، با نبود یا کمبود قطعه مواجه می شوند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: این روزها هزینه های بالای تعمیرات و قیمت لوازم یدکی سبب شده تا شاهد کاهش ۳۵ درصدی مراجعات صاحبان خودروها برای تعمیر باشیم. در زمان مراجعه نیز به دلیل عرضه قطره چکانی قطعات اصلی از سوی شرکت های خودروساز، با نبود یا کمبود قطعه مواجه می شوند.

«علیرضا نیک آئین» امروز (دوشنبه) به افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور و فیلتر در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این مساله تاثیر زیادی در بازار سرویس و نگهداری خودروها بر جا گذاشته است؛ موضوعی که اگر جدی گرفته نشود به طور حتم موجب مراجعات مکرر افراد به تعمیرگاه ها و کوتاه تر شدن زمان تعمیر اساسی موتور خودروها خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران بیان داشت: به عنوان نمونه روغن موتورهایی که باید به طور متوسط در هر چهار هزار کیلومتر پیمایش تعویض شوند، عموم مردم تا هشت هزار کیلومتر از آن استفاده می کنند و به مراکز تعویض روغن مراجعه نمی کنند. همچنین مراجعه نکردن مردم برای تعمیر به موقع مشکلاتی برای سیستم تعلیق، ترمز و فرمان خودروها ایجاد می کند و ایمنی مردم و مسافران را به خطر می اندازد.

وی، سایر مشکلات این روزها را استفاده نکردن جایگاه داران سوخت از تانکرهای استاندارد عنوان کرد، به طوری که وجود آب در برخی از آنها که با سوخت ترکیب می شود، در نهایت به سیستم موتوری خودروها آسیب می زند.

نیک آئین افزود: این روزها شاهد تردد خودروهای نسل جدیدی با استاندارد یوررو ۵ یا یورو ۶ در کشور هستیم، در حالی که بهترین استاندارد سوختی کشورمان یورو ۴ است و این سوخت جوابگوی خودروهای یاد شده نیست.

وی ادامه داد: عمده خودروهایی که در ایران خودرو و سایپا تولید می شوند نیز با فناوری دهه ۷۰ میلادی هستند و به همین دلیل از بدو تولید با مشکلاتی مواجه اند که مشتریان را سر در گم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه مکانیکی ها اولا کلا تعویض کار هستند. بعد هم واقعا در تشخیص خرابی ماشین ضعیف هستند. و پولها گزاف میگیرند

    • بروجردی

      واقعا تعمیرات سنگینه واسه تعمیر جلو بندی 405 عزا گرفتم قیمت سرسام آور و سرسری گرفتن تعمیر کاره با دستمزد نجومی هیچ مرجعی هم وارد عمل نمیشن اتحادیه تعمیر کاران هم بحمدالله همش خوابن

    • بدون نام

      هزینه بالای قطعات و بعد تعمیرات

      قطعه گرون هست یه لنت ترمز پراید چند برابر شده

    • بدون نام

      مقاومت بااین مسولین نتیجه ای بهترازاین نخواهد داشت

    • بدون نام

      یه دست لنت پراید سکو هیچ معلوم هم نیست اصله یا تقلبی 110000تومان شده که حدود 27000تومان قبلا میخریدیم.تمام خودروها ایرادات فنی جدی دارند و حاصلش تبعات دارد به مرور زمان .هزینه نگهداری خودرو به شدت بالا رفته جوری که چاره ای ندارند مردم جز عدم مراجعه به سرویس های سالیانه و شش ماهه

    • بدون نام

      یه دست لنت پراید سکو هیچ معلوم هم نیست اصله یا تقلبی 110000تومان شده که حدود 27000تومان قبلا میخریدیم.تمام خودروها ایرادات فنی جدی دارند و حاصلش تبعات دارد به مرور زمان .هزینه نگهداری خودرو به شدت بالا رفته جوری که چاره ای ندارند مردم جز عدم مراجعه به سرویس های سالیانه و شش ماهه

    • علی

      قطعا کار نفوذی از کشورهای بیگانه هست و سعی دارن مردم را نامید کنن .خخخخخخ..بگو مرگ بر امریکا نه تاید داریم نه ریکا و کلا نه پول خریدن وسایل روزمره .........خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

    • بدون نام

      فناوری دهه 70 خیلی قدیمی و باید به روز باشد،تا جای درآمد نفت را بگیرد.

    • بدون نام

      فناوری دهه 70 خیلی قدیمی و باید به روز باشد،تا جای درآمد نفت را بگیرد.

    • محسن گرشاسبی

      به بازرسی شرکت نفت والایش اعلام کنید جایگاههای سوخت کبری مرتب بصورت نامحسوس بازدید کنند وبه مردم اعلام کنند.خیانت بس است.

    • کارشناس مکانیک

      مشکل مردم با تعمیر کاران افزایش سه برابری دستمزد و اجرت تعمیر خودرو به موازات سه برابر شدن قیمت قطعه می باشد اگر قیمت قطعه سه برابر شده حد اقل توجیهی واسش وجود داره ولی چرا مکانیکیها و سایر تعمیر کاران به طور غیر قانونی اجرتشون رو سه برابر کردند !؟ مگر حقوق و دستمزد سایر اقشار نیز سه برابر شده که اینقدر هرج و مرج تو این صنف دیده میشه !؟

    • ب پ

      تعمییرکارمن برای یافتن صدای لق زدن فن پژو 206 انقدر گاز داد تا ماشین اب و روغن قاطی کرد

    • ف.ا

      خودمان مکانیک ماشینمان بشیم بهتره

    • بدون نام

      به زودی ما هم میشیم مثل کوبا، باید بریم ماشین ا۰سقاطی های کشورهای دیگه رو بیاریم سوار بشیم ، ولی اشکالی ندارد در عوض دولت تدبیر و امید داریم ما....علی برکت الله

    • حسن عبادیان

      هرچه در ایران مدلش پایین باش بهتر ماشین ها امروز آشغل هستن .

    • علیرضا

      واقعا هزینه ها خیلی بالاهست یک سرویس کامل سمند شامل4لیترروغن دو عدد فیلتر با احرت سرویسکارحدود220هزار تومان هست قبلا همین خدمات 75هزاربود.

    • جهان

      آقای ب پ واشر زدن که از خصوصیات بارز پژوه

    • مهین تقوی

      من هر وقت ماشین تعمیرگاه بردم هزینه زیادی دادم و ماشینم خرابتر شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج