جاباما
۸۸۵۶۵۹
۶۵ نظر
۵۰۱۴
۶۵ نظر
۵۰۱۴
پ

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

بررسی آمارها نشان میدهد در یک هفته گذشته حدود ۷۰۰ تومان از قیمت دلار کاسته شده است.

برترین ها: کاهش قیمت دلار در چند روز گذشته، از اتفاقاتی بوده که خبرهای اقتصادی زیادی را به خود معطوف کرده است. قیمت دلار که سال گذشته و در فصل بهار تا حدود ۱۷ هزار تومان و در تابستان تا حدود ۲۰ هزار تومان هم افزایش داشت، در میانه سال گذشته با ریزش شدید (نسبت به این قیمتها) به حدود ۱۰ و ۱۱ هزار تومان نیز رسیده بود، دوباره از اواخر سال گذشته روند افزایشی به خود گرفت.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (دوشنبه) با کاهش ۶۰ هزار تومانی، چهار میلیون و ۲۹۰ هزار تومان فروخته شد.

سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد که ۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین نیم‌سکه ۱۰ هزار تومان گران شده و دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه هم ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

هر قطعه سکه یک گرمی با ۲۰ هزار تومان کاهش ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طلافروشی‌ها ۴۱۲ هزار و ۲۹۰ تومان داد و ستد می‌شود که حدود ۶,۰۰۰ تومان نسبت به روز گذشته ارزان شده است.

این در حالی است که در بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا کاهشی بوده و ۱۴۱۱ است.

کاهش قیمت دلار

بانک‌ها امروز (۲۴ تیر) قیمت دلار را نسبت به روز گذشته کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که روز گذشته ۱۲ هزار و ۱۸۸ تومان بود، امروز ۱۲ هزار و ۹۱ تومان خریداری شد.

شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۶۲۹ تومان می‌خرند که قیمت این ارز نیز بیش از ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۵ هزار و ۱۹۷ تومان خریداری می‌شود.

نرخ ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۳۱۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

این صرافی‌ها همچنین، امروز هر یورو را به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروشند که نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان کاهش یافته است.

گرچه افزایش قیمتها هرگز قابل مقایسه با نوسانات ابتدای سال ۹۷ نبود ولی به هر حال قیمت دلار آمریکا را تا حدود ۱۵ هزار تومان افزایش داد. این کاهش قیمت سبب شده برخی انتظارات از تداوم این کاهش خبر می دهند. در این رابطه کارشناسان نظرات مختلفی را بیان می کنند.

در همین رابطه محمد تقی فیاضی، کارشناس اقتصادی به خبرآنلاین گفت: در بازار ارز پس از محدودیتهایی که ایجاد شد، عملا امکان افزایش تقاضا از بین رفت. به بیان دیگر شکل دادن به بازارهای موازی، در کنار سخت‌تر شدن ثبت سفارش و محدود کردن ارز مسافران، سبب شد تا بازار ارز بخشی از تقاضای خود را از دست بدهد. این امر به معنای از دست رفتن بازار تعادلی و قیمت تعادلی است. در کنار این مساله، چند قیمتی شدن ارز در چند بازار موازی نیز عملا مانعی مهم برای یافتن قیمت واقعی است.

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

او با بیان اینکه قیمت تعادلی قیمتی حاصل از مناسبات بازار است ادامه داد: عاملی که نقش اصلی را در کنترل و کاهش قیمت ارز در ایران دارد، کنترل تقاضا است که به لحاظ فیزیکی دسترسی به ارز را محدود کرده است. از سوی دیگر چند برابر شدن قیمت‌ها در کوتاه مدت عملا کاهش تقاضای مردم را هم که با کاهش قدرت خرید مواجه شده بودند به همراه داشت که پایین آمدن آمار واردات ناشی از همین عامل است.

این کارشناس اقتصادی افزود: از دیگر عوامل می توان به افزایش قیمت سامانه نیمایی و اجبار دولت برای سوق دادن بخشی از تقاضای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به سامانه نیما اشاره کرد. از سوی دیگر دستورالعمل بانک مرکزی در رابطه با صادرکنندگان هم عملا انگیزه عمده صادرکنندگان به ویژه پتروشیمی ها را برای عرضه ارز ناشی از صادرات افزایش داده است. به این اعتبار فکر می کنم سیاستهای بانک مرکزی تاثیر خوبی بر کاهش قیمت ها داشته ولی به هر روی محدودیتها فعلا بازار را کنترل می کنند.

فیاضی در رابطه با نقش کاهش قیمت ارز بر نرخ قیمت کالاها در کشور تاکید کرد: قیمتها به خودی خود علائمی هستند برای تولیدکننده و مصرف کننده، مساله اصلی نوسانات نابهنگام و سریع است که عملا موجب مشکلات می شود. ثبات نرخ به هر حال از تلاطم چه مثبت و چه منفی اثر بهتری خواهد داشت. با این همه چنانچه قیمتها به کاهش ادامه دهند و این روند تثبیت شود آن گاه می توان از کاهش قیمتها صحبت کرد.

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

وی در رابطه با تداوم کاهش قیمت ارز تصریح کرد: پول ملی ایران اغلب از راه تزریق پول نفت به شکل مصنوعی تقویت می شد که این امکان فعلا موجود نیست. از سوی دیگر رشد اقتصادی کشور هم برای دومین سال پی‌درپی منفی خواهد شد، از سوی دیگر احتمال کسری بودجه نیز وجود دارد که آن نیز عملا به چاپ پول و متعاقب آن کاهش ارزش پول ملی می انجامد، با این وصف چگونه می توان از تقویت پول ملی در میان مدت سخن گفت؟ من فکر می کنم نهایتا در کوتاه مدت و کمتر از یک سال آینده می توان به این شکل قیمت ها را اداره کرد و به ادامه مسیر کاهشی دلار کمک کرد اما پس از آن وضعیت دگرگون خواهد شد.

در همین رابطه، مجید رضا حریری، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خبرآنلاین نوشت:

در روزهای گذشته کاهش قیمت دلار در بازار ارز امیدهایی را به وجود آورده که حداقل برای چند سال آینده قیمتها در همین کانال و حتی کمتر از این می تواند به ثبات رسید. با توجه به اهمیت قیمت دلار آمریکا در تعیین نرخ نهایی کالاها در ایران این مساله طبعا برای مصرف کننده و تولید کننده از اهمیت فراوانی برخوردار است، با این همه نباید انتظارات را به نحوی افزایش داد که امکان رخ دادن آنها ناممکن باشد.

نباید فراموش کنیم که در اواخر سال ۹۷ مثلا در روزهای آذر و دی قیمت دلار به ۱۰ و ۱۱ هزار تومان رسیده بود و هم اکنون نیز با وجود قیمت ۱۲ هزار تومانی همچنان نرخ دلار از متوسط پاییز و زمستان سال گذشته به مراتب بیشتر است. درنتیجه باید متوجه باشیم که کاهش قیمت گرچه می تواند موثر باشد اما هنوز نسبت به ۶ ماه قبل هم فاصله ها پابرجاست.

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

این میان نمی‌توان ادعا کرد که مدیریت کلان در این بخش بی تثیر بوده، قطعا اگر سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی نبود هم اکنون قیمت دلار آمریکا تا بیش از ۱۷ هزار تومان نیز رفته بود.

درنتیجه مدیریت قیمتها موثر بوده ولی همچنان تا رسیدن به قیمت واقعی یا تعادلی فاصله داریم زیرا همان طور که وزیر اقتصاد گفتند اگر جلوی قاچاق و فرار سرمایه گرفته شود قیمت واقعی دلار حدود هشت هزار تومان خواهد بود و درنتیجه همین قیمت ۱۲ هزار تومانی نیز ۵۰ درصد بیش از نرخ واقعی است.

البته به نظر برخی از صاحب نظران قیمت واقعی هشت هزار تومانی غیر واقعی است چرا که عملکرد بازار قیمت واقعی را تعیین می کند. جدا از اینکه در ایران بازار و سازوکار، آن‌طور که برای برخی کشورها وجود دارد، موجود نیست ولی باید توجه داشت که اگر تقاضای غیر قانونی برای ارز که در راه خروج سرمایه استفاده می شود، منتفی شود، آنگاه در بازار تنها تقاضای رسمی باقی می ماند که به کاهش قیمت می انجامد. در حال حاضر نیز نیازهای تجاری کشور هم از طریق سامانه نیما تامین شود که تا حدودی تلاش کرده هزینه تولید را هم کاهش داد.

این میان مهم ترین عامل در کاهش قیمت ارز، نزدیک کردن قیمت در بازارهای مختلف است. به این اعتبار افزایش قیمت ارز در سامانه نیما و رسیدن آن تا نزدیک به ۱۱ هزار تومان سبب شده تا بازار آزاد هم کاهش نرخ را تجربه کند. افزایش قیمت ارز به گونه ای بوده است که در دو سال گذشته روند واردات کشور به شدت متاثر شده به طوری که در سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی واردات تجربه کند. جالب تر اینکه وقتی آمار واردات کشور با سال ۹۰ مقایسه می شود، آمارها از کاهش ۶۰ درصدی خبر می دهند.

بدون هیچ تردیدی باید تمام اعتبار کاهش قیمتها را برای بانک مرکزی کنار گذاشت. رییس کل و مسئولان این حوزه در نهاد سیاستگذار پول کشور فارغ از تمام هیاهوها و حواشی توانستند گام به گام بازار را مهار کنند. باید در نظر داشت اقتصاد ایران و ویژگی های خاص خود را دارند و حتی قیمت بازار آزاد را هم بانک مرکزی تعیین می کند چرا که بزرگترین عرضه کننده ارز است.

عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی نیز در نشست شب گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: آمریکا سال گذشته با تحریم کردن ایران شدیدترین فشارهای اقتصادی را بر کشور و بانک مرکزی وارد کرد که توانستیم از آن عبور کنیم.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا، امسال بانک مرکزی توانست ارز را کنترل کند. وی اظهار داشت: هم اکنون بازار ارز به ثبات رسیده و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نرخ ارز دیگر افزایش نمی‌یابد

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور بودند گفت: بانک مرکزی دیگر اجازه نمی دهد نرخ ارز افزایش پیدا کند و در حال کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پول ملی هستیم.همتی افزود: آمریکا به دنبال نابودن کردن پول ملی ایران بود به طوری که صحبت از هر دلار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان می کرد که نتوانست به اهدافش برسد. وی اظهار داشت: قدرت ایران در مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان برای همگان آشکار شد به طوری که تحریم‌ها دیگر اثر گذار نیست.

نرخ دلار کَم‌کَم به ۱۰هزار تومان نزدیک می‌شود

مردم توان افزایش قیمت ها را ندارند

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نمی تواند همه نیازهای ارزی و ریالی واحدهای تولیدی را تأمین کند گفت: وظیفه ما در این مرحله حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم است که باید با احتیاط ورود کنیم زیرا دیگر مردم توان افزایش قیمت ها را ندارند.

همتی افزود: دولت با این همه فشار اقتصادی از بنگاههای اقتصادی حمایت کرده به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بانک مرکزی ۱۲ میلیارد دلار به واحدهای تولیدی کمک شده است. وی اظهار داشت: در این مرحله نمی توانیم ارز ۴۵ هزار ریالی را حذف کنیم زیرا هنوز برای کالاهای اساسی نیاز داریم.

افزایش فروش نفت ایران

همتی با اشاره به افزایش فروش نفت ایران گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، فروش نفت جمهوری اسلامی ایران به تدریج رو به افزایش است و فرآیند ورود ارز به ایران نیز تسهیل شده است. وی افزود: بانک مرکزی به عنوان متولی بخش ارزی و پولی کشور، همچنان تحت فشار حداکثری است، اما بازار ارز از ثبات نسبی برخوردار است.رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قرار نیست کسری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بانک مرکزی با چاپ پول تأمین شود، اظهار داشت: بانک مرکزی نمی تواند کسری را جبران کند اما در این زمینه با پرداخت تسهیلات به دولت کمک می کنیم.

سیگنال‌های مهم همتی برای بازار به نظر می رسد شرایط کنونی را تداوم بخشد. تقویت پول ملی اتفاقی است که در روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته و نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از صرافان شکستن سد مقاومتی دوم را عامل ورود و ماندگاری دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوباره دروغ ها و وعده ها شروع شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیدین دست خودشونه پس

      • بدون نام

        نرخ رو حکومت تعیین میکنه معلوم بود

      • بدون نام

        بردن بالا گند زدن به کار زندگی مردم همه بیکار ورشکسته شدن حالا مجبورن بیارن پایین

      • بدون نام

        حتی بیسوادترین افراد هم میدانند این نرخهای پایین دستوری هستن
        امان از اون روزی که این فنر فشرده در برود
        دلار سر به اوج آسمان خواهد زد

      • بدون نام

        دلاری که دوسال پیش چهارهزار تومان بده الان باید از ده هزار تومان شدنش به وجد بیاییم!!!

      • بدون نام

        با بالا رفتن دلار بعضی از مغازه دارها اجناسی که با نرخ قبلی هم خریده بودند را قیمتشو چند برابر کردند اما با کاهش قیمت دلار حاضر نمیشند قیمت اجناس رو بیارن پایین.داخل مردم هم کسانی هستند که دارند شورشو در می ارند و از فرصت سواستفاده می کنند و به همنوع خود رحم نمی کنند.

    • m

      چه فایده.قیمتا که نمیاد پایین

    • بدون نام

      چ ارزشی داره حالا از کارخانه های دولتی گرفته تا دور گردها و دست فروش ها ،وقتی بهشون میگی چرا اجناستون گرونه ؟ دلار که ارزون شده ، میگن ما وقتی دلارگرون بود اجناسمون خریدیم

    • بدون نام

      ارزش پشکل گوسفند از پول ما بیشتره !!!؟

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه قیمت کالا ها رو هم کم کنید متناسب با دلار بشه که خیلی خوبه پارسال دی ماه روغن ماشین رو در نمایندگی سایپا عوض کردم شد 103000 تومان و دلار دی ماه پارسال 11000 تومان بود دیروز مجددا عوض کردم به فاصله 6 ماه شد 274000 با یه حساب سر انگشتی قیمت روغن با دلار 23400 برای کالاها محاسبه شده شما که لطف میکنید بازار رو در دست دارید سری,هم به اجناس و کالاها بزنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا واین همان نرخ واقعی دلار است که اقایون با زر و زور پایین نگهداشته اند

    • بدون نام

      فقط حقه بازیه!

    • اکبر

      همش الکی

    • علی

      چ فایده
      بشه ۳هزارتومن هم قیمتهای کالاهایی که تغیرکرده پایین بیا نیس
      اگه راس میگن اونا روبیارن پایین
      رب گوجه ۱۸هزار
      مرغ ۱۱هزار
      و بقیه اقلام

    • پرسپولیس

      دولت نمیذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از۳تومان شد۱۲تومان خوشحال خاک توسراین دولت منفعل منافق دروغگووابسته

    • بدون نام

      دروغگو ها امریکا چیه دست خودتون بوده چطور الان اوردین پایین

    • بدون نام

      قیمت اجناس رو بیارید پایین وگرنه اگه ۱۰۰۰ تومنم بشه فایده نداره

    • بدون نام

      فقط قیمت دلار میاد پایین ولی قیمت ها دست نخورده اگر مسئولان درست عرض کنند که فکر نکنم

    • مهدی

      وااااای خدایا شکرت دلار ۳ تومنی شد ده تومن،خدایا مرسی که همه اجناس ارزون شد واااااای خیلی خوشبختیم مااااا

    • علی

      مهم نیست چون قیمتهایی که بالا رفته پائین نمیاد که هر روز بالاتر هم میره.

    • حمید

      الان ده هزار تومن کجای مطلبه

    • بدون نام

      چه سودی بحال مردم داره وقتی همه چی داره گرون میشه. دلار ۱۰۰۰ تومن هم بشه خرج و مخارج مردم که با دلار نیست. تمام مایحتاج زندگی داره رفته رفته گرون میشه. این پایین اومدن قیمت دلار چه سودی به حال مردم داره

    • بدون نام

      چه فایده وقتی تورم هزار درصده

    • farvahar

      قیمت دلار در حد اعلای خود با توجه به شرایط تحریم و مناقشات موجود حداکثر بایستی با توجه به نرخ تورم ادعایی سالیانه 7000 تومان باشد. البته این نرخ در صورت لغو تحریمها و عادی سازی روابط حتی تا 1000 تومان نیز قابل کاهش است. که بستگی به نحوه روابط و ورود سرمایه خارجی و نیز نظام بخشی به وضعیت نقدینگی و پول کشور دارد. آنچه مسلم است نرخ دلار در مقابل ریال در کشوری که صاحب ذخایر اول نفت و گاز جهان است بسیار پایینتر از نرخ فعلیست. به شرط انکه روابط با دنیا ضابطه مند و عادی و مکانیسمهای مقابله با پولشویی و فرار مالیاتی و فساد در ان مطابق با مکانیسمهای دنیا از قبیل fatf باشد و مدیریت کلان در جهت ایجاد ثروت ملی و حفظ منافع ان حرکت نماید. به امید آن روز.

    • اسی

      چقدر وقیحید
      هنوز به 12 هزار تومن هم نرسیده
      فکر کردید با این مسخره بازی ها دلار پایین میاد؟
      جلوی دزدی و فساد رو بگیرید
      نشریه زرد

    • بدون نام

      فیلم بازی

    • بدون نام

      خودشان نرخ برده بودند بالا ، حالا میارن پایین ، منتهی وقتی شما پول با ارزش دلار را تبدیل به کاغذ بی ارزش ریال می کنید می بینید با آن چیزی گیرتان نمی آید .

    • بدون نام

      همه چی داره گرون میشه ارتباطی به دلار نداره فقط ظاهر دارین حفظ میکنید

    • بدون نام

      بخندیم یا گریه کنیم

    • masoud

      پس چرا هیچی ارزون نمیشه و روز به روز همه چی گرونتر میشه؟؟؟؟ مسئولین مردم رو مث خودشون فرض کردن

    • بدون نام

      به خاطر انتخاباته ملت خر نیستن....

    • حسن

      چه فایده وقتی یک دلار گران میشودزود همه چیز گران میشود ولی هرچقدر ارزان شود قیمت ها بالاست

    • محمد

      خب دیگه انتخابات در پیش رو داریم.

    • علیرضا

      وقتی قیمت اجناس کاهش پیدا نمیکنه معلومه بدجور حقه ای باز هم برای دلارهای مردم سوار کردید.

    • بدون نام

      قیمتها باید پایین تر بیاد. متاسفم برای کسانی که در ارز و سکه سرمایه گذاری کردن و میکنن و باعث اختلال در بازار میشن

    • بدون نام

      خدا میدونه چه خابی دیدید برا مردم

    • بدون نام

      قیمت کالاهای وارداتی مهم نیست ولی حداقل به تولید کننده های ایرانی کمک کنید بتونن کیفیت کالاشون رو بالاتر ببرن و قیمتش رو پایین تر بیارن

    • بدون نام

      نزدیکه انتخاباته

    • ali

      با سلام انشالله که دوام داشته باشه وحرکت نمایشی نباشه خسته نباشید

    • بدون نام

      وقتی پائین بود وبا سیاست ونادانی نوسان سازی کردن وبالاش بردن وباعث تورم وگرانی بی رویه اجناس شدن حالا دیگه پائین اومدنش دردی ودرمان نمیکنن نه اجناس ارزون میشن ونه خونه به قیمت قبل بر میگرده
      فقط میتونم بگم بمیییییییییییرید با این مدیریت بیلیاقتتون

    • بدون نام

      پيشنهاد مي كنم حالا كه اين موضوع تثبيت شده،مبحث اقتصاد دستوري در كنار اقتصاد خرد و كلان به شاخه هاي علم اقتصاد أضافه بشه و در دانشگاههاي معتبر جهان تدريس بشه.اسم جناب همتي و ديگر عزيزان هم بعنوان پدر اين علم مطرح بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم منطقیه قیمت نان و برنج وچای هم دستوری بشه حالا ماشین و خ نه پیشکش

    • seyed13567

      جالب هست تا دلار بالا میره همه چیز گرون میشه ولی وقتی کاهش قیمت داره هیچ چیز تغییری نمیکنه. خدا بگم چکارتون کنه که با ملت و مردم بد جور رفتار میکنید بترسید که چوب خدا صدا نداره .

    • بدون نام

      شب دراز است و....

    • جواد

      خوب معلومه مهمترین دلیلش نزدیکی انتخابات مجلس و استفاده ابزاری از مردم برای شرکت در انتخابات.

    • بدون نام

      یامعامله بادلار قطع بشه یا با پولهای دیگه معامله بشه یا دلار بشه ۷۵ ریال بیشتر نمی ارزه وبه انها که به خارج میرن دلار داده وفروخته نشه سازمان ملل یعنی امریکا و انگل که خون مردم بیچاره دنیا را مثل زالو می مکند

    • بدون نام

      90 درصد مردم با این قیمت بلیت ها و هزینه های سفر امکان مسافرت به خارج را ندارند به همین دلیل تقاضا به شدت کاهش یافته .
      با این شرایط دلار به حدود هشت هزار تومان هم خواهد رسید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شایدم کمتر:)))

      • بدون نام

        داداش مردم به دلیل گرانی های افسار گسیخته و تورم 400 درصدی ، پول خرید مایحتاج شان را ندارند آن وقت شما از سفر خارج داری میگی؟؟؟

    • ...........

      ده تومن هم بشه خوشحالی داره؟
      فراموش نکردیم قیمت قبلی دلار و ، باز هم با ده تومن سه برابر شده

    • ...........

      ده تومن هم بشه خوشحالی داره؟
      فراموش نکردیم قیمت قبلی دلار و ، باز هم با ده تومن سه برابر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگن به مرگ بگیر تا به تب راضی شن

    • بدون نام

      اگر دلار 1000 تومن هم بشه دیگه گوشت کیلویی 130 تومن میشه 30 تومن؟ماشین 150 تومنی میشه 50 تومن؟برنج کیلیویی 25 تومن میشه 10 تومن؟اجاره ها برمیگرده به قیمتای قبل؟ برید خودتونو مسخره کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته. خب تاثیر این پایین آمدن قیمت دلار در زندگی من و شما کجاست. همه قیمتها بالا بالا و بالاتر میرن

    • بدون نام

      یه آهنگ بذارین همتی باهاش برقصه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلان ملتی همچون من و شما داریم به ضرب این آقایون میرقصیم

    • بدون نام

      من ک باور نمیکنم یه جور گندزدن مملکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فروش نفت خیلی کمتر از انچه که برایش بودجه ریزی کرده اند هست.بذای کوبیدن بر دهان آمریکا ،‌ارز از یه جایی وارد بازار کردن.البته ارزهای دزدیه شده هنوز برنگشته. اما تزریق ارز به بازار ‌اون را آرم نگه می داره

    • نفيسه إرسلان بيگى

      اين حرف بمنزله تنفس مصنوعى است براى كسى كه ايست قلبى كرده. كار را بجايى رسانديد و كه قيمت ارز را 12 برابر بالا برديد و حالا ميخواهيد 1 در صد پايين بياوريد و پروفسور فياضى فرمايشات ميفرمايند در مقابل اقاى دكتر همتى كه اظهار ميدارند تعيين قيمت ارز با ما ( خودشان - بانك مركزى - دولت و ..... ؟؟؟ ) نيست. با اين تنفس مصنوعى كارى ساخته نخواهد شد برويد توبه كنيد كه خدا از سوء تدبير شما ناراضى است. از مردم پول هنكفت گرفتيد و به انها اميد فروختيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفيسه خانم در نا اميدى بسوى اميدست شايد با همين تنفس مصنوعى كشورما زنده بماند خدا را چه ديدى ؟ دوستان ما لبنان سوريه يمن ساكنين نوارغزه عراق دعاگوي ما هستند دعاى مظلومان اغلب مستجاب ميشود.

    • بدون نام

      تقویت پول ملی اتفاقی است که در روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته

    • بدون نام

      تقویت پول ملی اتفاقی است که در روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته
      یعنی قراره دلار به 32000 ریال بر گرده؟؟؟
      یا همون ضربالمثل معروفه که میگن به مرگ گرفتن تا مردم به تب راضی بشن

    • بدون نام

      ایشالا خآنه و مواخذه غذایی هم ارزان بشاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج