جاباما
۸۸۵۶۶۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ابراز نگرانی چین درباره سرنوشت برجام

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اوضاع پیچیده مربوط به برجام ابراز نگرانی کرد و از آمریکا خواست در اجرای توافق هسته‌ای با ایران مانع‌تراشی نکند.

خبرگزاری فارس: «گنگ شوانگ»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که کشورش نگران اوضاع متشنج درباره توافق هسته‌ای با ایران است.

وی از همه طرف‌های مسئول خواست تا در قبال این مساله خویشتن‌دار باشند و همه تلاش خود را برای اجرای این توافق به کار بگیرند.

شوانگ که بعد از ظهر امروز این مطلب را در نشست خبری عنوان کرده بود، اظهار داشت: «تنش‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران طی روزهای اخیر افزایش یافته و سه کشور اروپایی و دیگر طرف‌های عضو شورای امنیت، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای انجام مذاکرات در این زمینه به کار می‌گیرند».

ابراز نگرانی چین درباره سرنوشت برجام

وی با بیان اینکه چین به شدت نگران اوضاع به وجود آمده است، افزود: «کانال‌های ارتباطی قوی خود را با دیگر طرف‌ها به منظور کاهش تنش‌ها حفظ می‌کنیم».

به گزارش المنار، آقای شونگ متذکر شد که «اجرای کامل برجام طبق قطعنامه‌های شورای امنیت، تنها راه فعال برای حل مشکل مربوط به برجام و کاهش تنش‌های کنونی در منطقه است».

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن درخواست خویشتنداری از همه طرف‌ها برای حل این مشکل در چارچوب شروط آمده در برجام، خاطرنشان کرد که «علت اصلی وضعیت بوجود آمده، فشار حداکثری آمریکا است و امیداوریم که واشنگتن از اقدامات اشتباه خود دست بردارد و به حقوق مشروع {ایران} احترام بگذارد».

آمریکا در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران به صورت یک‌جانبه خارج شد و ایران نیز یک سال بعد در تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال در اقدامی متقابل و بر طبق بندهای 26 و 36 برجام، تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی خود تاکنون دو گام برداشته و به اروپایی‌ها اعلام کرده اگر ظرف 60 روز به تعهدات خود عمل نکنند، گام سوم نیز در راه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین بایدخریدنفت را ازایران بعنوان جزیره ثبات تامین نفت دومین قدرت اقتصادی جهان،افزایش دهد و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری درایران بدون توجه به آمریکا توسعه دهدوسلاح پیشرفته جنگنده جی بیست به ایران بفروشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج