۸۸۵۷۵۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جنتی: اصلاح قانون انتخابات در اولویت باشد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به مشکلات قانون انتخابات بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان: رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸) با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.

آیت‌الله جنتی طی سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت به فرمایش امام راحل مبنی براینکه مجلس در رأس امور است اشاره کرد و خطاب به رؤسای کمیسیون‌های مجلس گفت: باتوجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید.

وی در همین زمینه ادامه داد: مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد؛ مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند.

جنتی: اصلاح قانون انتخابات در اولویت باشد

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از بعضی مفاسد اقتصادی، اداری، سیاسی و رکود اقتصادی تاکید کرد: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که به امور اجرایی نظارت داشته باشند؛ چراکه وظیفه شما فقط قانونگذاری نیست بلکه نظارت هم جزئی از وظایف نمایندگان مجلس است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود به بحث رأی اعتماد مجلس به وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که وزرا از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند، باید نسبت به مجلس پاسخگو هم باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه تلاش کنید تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید، گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات غیرقابل حل نیست بنابراین باید برای رفع آن‌ها راه‌حل پیدا کنید.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود؛ چراکه موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

وی در پایان از دو نرخی بودن ارز انتقاد و این موضوع را موجب بروز فساد اقتصادی دانسته و بر لزوم اصلاح این امر تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انجام شد، رؤسای کمیسیون‌ها مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوعاتی همچون قانون انتخابات، بحث بررسی صلاحیت‌ها، دو نرخی بودن ارز و فرایندهای قانونگذاری نکاتی را مطرح کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sajjadb

      تازمانی که نظارت استصوابی شمابر انتخابات کشور باشد هیچ ساختاری قابل اصلاح نیست وعدم شفافیت درانتخابات وجود دارد..

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج