جاباما
۸۸۵۷۶۶
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش هلند به تقاضای اعزام نیرو به خلیج فارس

وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور دو ماه دیگر و بعد از ارزیابی خطرات امنیتی، به درخواست آمریکا برای حضور در خلیج فارس پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه هلند دوشنبه گفت که کشورش در حال بررسی درخواست آمریکا برای کمک نظامی به این کشور و حضور در تنگه هرمز است.

به نوشته «آسوشیتدپرس» «استف بلاک» وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور تا اواسط سپتامبر(شهریور) در این زمینه ارزیابی خواهد کرد.

وزیر خارجه هلند اظهار داشت که این مسئله به تجهیزات نظامی مورد نیاز و به طور کلی خطرات امنیتی بستگی دارد.

این در حالی است که مقامات «نروژی» نیز علیرغم «مثبت» خواندن طرح آمریکا جهت ایجاد ائتلاف برای حفاظت از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن، تاکید کردند که درباره ایفای نقش عملی نروژ در این ائتلاف تردید وجود دارد.

به گزارش وبگاه «نیوز این اینگلیش» دولت نروژ درباره پاسخ مثبت دادن به درخواست آمریکا برای «کمک نظامی» به واشنگتن برای تقویت امنیت در آب‌های مجاور ایران تردید دارد.

واکنش هلند به تقاضای اعزام نیرو به خلیج فارس

به نوشته آسوشیتدپرس، استف بلاک در ادامه اظهارات خود در زمینه حضور نظامی کشورش در خلیج فارس گفت: «ما از فصل تابستان برای این که چه پاسخی در این زمینه بدهیم، استفاده خواهیم کرد.»

وی امروز نیز در زمینه برجام و تعامل تجاری اروپا با ایران نیز اظهار داشت: «قطعا از وضعیت موجود در ایران نگرانیم. ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.»

بلاک در پاسخ به این سؤال که آیا برجام در آستانه فروپاشی است، گفت: «امیدوارم که اینطور نباشد. فکر می‌کنم هنوز خیلی دیر نشده، اما ایران واقعا باید به تعهداتش پایبند بماند.»

با وجود گذشت بیش از یک سال از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و تلاش‌های مداوم کاخ سفید برای قطع کامل روابط تجاری خارجی ایران، اتحادیه اروپا که به وعده‌های خود برای جبران آثار ناشی از خروج آمریکا عمل نکرده، تأکید دارد که ایران همچنان باید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال پایبندی یکجانبه به توافق هسته‌ای، اعلام کرد به مرور تعهد خود به این توافق را کاهش می‌دهد. با عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین افزایش خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران، اتحادیه اروپا بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای به تکاپو افتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فابل توجه هلندیها شمازمانی بعنوان پاسدارصلح نگهبان شهروندان عادی بوسنی بودیدودرمقابل چشم شماصربهاکه ان کشتارانجام دادندهیچ غلطی نتوانستیدبکنید حالا میخواهیدکشتی اسکورت کنید؟

    • جواد

      بهترین گزینه همینه چون هرچقدر در مقابل اینها نرمش نشان دهیم بیشتر سوء استفاده میکنند .

    • بدون نام

      آمریکا به بهانه تامیت امنیت کشتیرانی و دریانوردی بین‌المللی و حفاظت از ابراه بین‌المللی تنگه هرمز نیرو و تجهیزات کاملی از متحدین و سایر کشورها به منطقه میاورد که تا تکمیل طرح چند ماه طول میکشد در این فاصله تصمیم قطعی ایران به ادامه کاهش تعهدات برجامی و یا اجرای کامل ان هم مشخص میشود.

    • بدون نام

      ناتو برای همکاری با آمریکا در منطقه تردید داره لذا آمریکا با طرح حفاظت از ابراه بین‌المللی تنگه هرمز و کشتیرانی ازاد دوستان و متحدین خود را به منطقه میکشد ..با اجرای این نقشه نیرو و امکانات نظامی کافی مورد نظر آمریکا تامین میشود و ادامه این به سیاست ایران در ادامه کاهش تعهدات برجام بستگی دارد .اواسط شهریور ایران باید تصمیم به ماندن و یا ترک برجام بگیرد

    • بدون نام

      خلیج فارس ایران محل دفن سگان

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر۱ در آسیا! ۶ بار حذف از مرحله گروهی!

      هر چی کشورهای بیشتری بیایند بهتره!!

    • کهنه سرباز وطن

      آن مما رو لولو برد. چطور در زمان دولت دهم (دولت احمدی نژاد ) دولت های اروپایی و آمریکا ۱+۵ به غنی سازی ۲۰ درصد اورانیم راضی بودند ولی دولت تدبیر و امید در قالب برجام به غنی سازی زیر پنج درصد اورانیم رضایت داد طبق مفاد برجام قرار بود تحریم های ناجوانمردانه آمریکایی ها برداشته شود
      نه تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های ناجوانمردانه تری توسط آمریکایی ها پس از خروج از برجام برقرار گردید و برجام قرار دادی یکطرفه گردید تا فقط ایران آن رو انجام دهد و ۱+۵از تعهدات برجام سرباز زند و فقط توقع دارند کشورمان آن رو انجام دهد و وزیر خارجه دولت تدبیر و امید آن رو فتح الفتوح دستگاه دیپلماسی کشور بخواند غافل از اینکه برجام نافرجام نه تنها زخم های ناجوانمردانه شکست برجام رو درمان نکرده است بلکه بر تعداد آن افزوده است

    • بدون نام

      روحانی ازقصدبرجام امصاکردکه به این روزبیفته وابسته انگلیسی

    • بدون نام

      متاسفانه انگلیسی های کثیف به شدت در هلند نفوذ دارند و این مردکه هم انگلیسی است

    • بدون نام

      تجهیزات برا چی؟ چی می خوایم از جون ما؟؟؟ ما که کاری با کسی نداریم ؟

    • بدون نام

      کاری بس احمقانه

    • سعید

      به نظر من تا قبل اینکه آمریکا بخواد کشورها رو با خودش همراه کنه باید هرچه سریع تر به آمریکا حمله کنیم و شکست سهمگینی بهش بدیم اگر این کار رو کردبم و انها در خلیج فارس شکست خوردند دیگه کشورهای دیگه بهاشون همسو نمیشنو کسی همراهی نمیکند از آمریکاییها

    • سعید

      به نظر من تا قبل اینکه آمریکا بخواد کشورها رو با خودش همراه کنه باید هرچه سریع تر به آمریکا حمله کنیم و شکست سهمگینی بهش بدیم اگر این کار رو کردبم و انها در خلیج فارس شکست خوردند دیگه کشورهای دیگه بهاشون همسو نمیشنو کسی همراهی نمیکند از آمریکاییها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بخیر کند .

    • سرلک

      اگه.همه.استکبارجهانی.دست.به.دست.هم.بدهند.هیچ.غلطی.نمی.توانندبکنند..ما.ملت.ایران.هیچ.هراسی.نداریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج