جاباما
۸۸۵۸۲۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

کنگره آمریکا درباره خاشقچی یک لایحه تصویب کرد

به دنبال گزارش اخیر نماینده سازمان ملل در خصوص مشارکت، ولی عهد عربستان در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۵ رأی موافق در مقابل ۷ رأی مخالف، لایحه مؤاخذه عاملان قتل «خاشقچی» را تصویب کرد.

فارس نوشت: به دنبال گزارش اخیر نماینده سازمان ملل در خصوص مشارکت، ولی عهد عربستان در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۵ رأی موافق در مقابل ۷ رأی مخالف، لایحه مؤاخذه عاملان قتل «خاشقچی» را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۵ رأی موافق و ۷ رأی مخالف لایحه محاکمه و مؤاخذه عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول را تصویب کرد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، لایحه فوق تحت عنوان «قانون حقوق بشر و جوابگویی عربستان سعودی» که «تام مالینوفسکی» نماینده ایالت نیوجرسی آن را تهیه کرده، هم‌اکنون که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب درآمده است و برای رأی‌گیری به سنا فرستاده می‌شود.

این لایحه در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب درآمده است که اخیراً «آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در تحقیقات حول قتل «جمال خاشقچی» اعلام کرد «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی و تعدادی از مقامات عالی‌رتبه این کشور در قتل این روزنامه‌نگار عربستانی دست داشته‌اند.

روزنامه گاردین چندی پیش گزارش کرد، در این گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای، آمده است: «قتل جمال خاشقچی جنایتی بین‌المللی بود. جمع‌بندی گزارشگر ویژه این است که آقای خاشقچی، قربانی قتل عمد و اعدام از پیش برنامه‌ریزی‌شده بود. دولت عربستان سعودی عطف به قوانین حقوق بشری بین‌المللی مسئول آن است».

خاشقچی ۵۹ ساله در تاریخ دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان هیچ وقت ثبت نشد (+). بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر احتمال به قتل رسیدن، سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری (+) روزنامه «صاباح» ترکیه نیز با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل و اعلام کرد که تیم ترور سعودی بعد از ورود خاشقچی به کنسولگری، او را کشته سپس تکه‌تکه کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • metti

      مرحوم که عمرش به دنیا نبود، ولی از رسانه های داخلی متشکریم که یاد این یزرگوار رو همیشه زنده نگه میدارن

    • بدون نام

      خواهان به خاک و خون کشیده شدن عربستان هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ن باباااااا

    • کریم تارا

      ترامپ هم از قبل از قتل خاشعچی خبرداشته چون نوچش محمد بن سلمان بدون مشورت واجازه اربابش ترامپ جرات چنین جنایت بی سابقه را انجام نمیدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج