۸۸۵۸۵۷
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

جهانگیری: بازگشت ایران به برجام کار ساده‌ای است

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که بازگشت ایران به برجام و اجرای تعهدات کار بسیار ساده‌ای است، گفت: اگر اراده کنیم تنها چند ساعت کافی است تا همه تعهداتمان را اجرایی کنیم، اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای این که با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که بازگشت ایران به برجام و اجرای تعهدات کار بسیار ساده‌ای است، گفت: اگر اراده کنیم تنها چند ساعت کافی است تا همه تعهداتمان را اجرایی کنیم، اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای این که با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح سه شنبه در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با وجود اینکه چهار سال از شش سال عمر خود را در تحریم کامل بود، باید هم به داخل کشور و هم دنیا نشان می‌داد که جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که با قدرت‌های بزرگ بنشیند، مذاکره و تعامل کند و به یک توافق مهم دست یابد، اظهار کرد: در برجام ایران در یک طرف و شش کشور بزرگ دنیا در طرف دیگر بودند و زمانی که مذاکرات ما با این شش کشور آغاز شد، شش قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب شده است.

وی با اشاره به نقش دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان ایرانی در به ثمر رسیدن برجام خاطرنشان کرد: هنر دیپلماسی ایرانیان آن بود که در نبرد دیپلماتیک با قدرت‌های بزرگ دنیا وارد شدند و به توافقی بزرگ دست یافتند که دولت بعدی ایالات متحده آمریکا درباره این توافق بگوید که کلاه بر سرشان رفته است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام اقدام غیر اخلاقی و برخلاف حقوق بین الملل بود، به اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر کرد و سپس اعلام کرد که برخی از تعهدات خود از جمله رعایت سقف تولید اورانیوم به میزان صد کیلوگرم و غنای ۳.۶۷ درصد را اجرایی نخواهد کرد. این در حالی است که طی یک سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش مختلف اجرای ایران به همه تعهداتشان را تأیید کرده بود.

جهانگیری تصریح کرد: ایران اجرای برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد تا دنیا بدانند با کشوری بی اراده رو به رو نیست، بلکه با ملت متمدن و تاریخ ساز رو به رو هستند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقاتی که در سطح منطقه و دنیا در حال وقوع است طرف‌های مقابل ایران در برجام راهی جزو پایبندی به تعهدات خود ندارند و بر اساس برجام هیچ تحریمی نباید علیه ایران وجود داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازگشت ایران به برجام کار بسیار ساده‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر ایران اراده کند ظرف چند سال می‌تواند همه تعهدات خود را اجرا نماید، اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای اینکه با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای شما هرکاری ساده استو,مملکتو به باد بدین هم کار ساده ای هست

    • بدون نام

      مملکلت از رفت بانکها پوست ملتو کنندن شرکت ایران خوردو سایپا شدن راهزن

    • بدون نام

      بله خیلی ساده س ، شما که اجازه برکناری منشی خودتون رو ندارید دارید با زندگی هشتاد میلیون بازی میکنید .ای کاش این شرافت و وجدان رو داشتید حالا که نمیتونید کاری انجام بدید کنار میرفتید

    • A

      خوشم میاد همه چیزو خیلی ساده میبینن و حل میکنن.فقط اخرش به بدبختی مردم ختم میشه و خب اونم ساده حل میشه باز

    • بدون نام

      ادم کار نابلد هر کاری را سرسری میگیره .به همین دلیل هم تو اقتصاد رانابود کردی.با اون کار مسخره ازاد کردن نرخ دلار..

    • بدون نام

      واسه شما خراب کردن کاری ساده ای

    • pooya

      شایداین جمعه بیایدشاید.ازدست شما کاری برنمی اید.خیلی ادا دارین جلوگرانی رو بگیرید.

    • بدون نام

      بدبخت های ترسوی ذلیل

    • رضا

      بقول خودت عرضه تعویض منشی خودتو نداری پس حرف الکی نزن کوچیک هستی کوچیکتر میشی

    • بدون نام

      خواهشن نظر جهانگیری بزار این ۲سال باقی مونده تموم بشه از الان به فکر جبران بدبختیهایی که شما اصلاح طلب ها و اصولگرا ها به سرمون اوردین باشیم ..‌.‌
      ایران فقط نیروی ولایی و جهادی میخواد ن شما رو ..
      بهترین کاری که میتونید انجام بدید کنار که نمیرید ولی ی مردانگی کنید خرابکاری نکنید تا دوره تون تموم بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج