جاباما
۸۸۵۸۷۲
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف: فکر نمی‌کنم ترامپ به دنبال جنگ باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌گویی در نیویورک مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسائل مطرح راجع به ایران بیان کرد.

ایسنا به نقل از شبکه ان. بی. سی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی اختصاصی با این شبکه در توضیح احتمال وقوع جنگ گفت: ما در شرف جنگ نظامی نیستیم، اما همان‌طور که پیش از این گفته‌ام، تحریم‌ها مردم عادی و غیرنظامی و کسانی را که به دارو و مراقب‌های ویژه احتیاج دارند مورد هدف قرار می‌دهند؛ بنابراین [این تحریم‌ها]جنگی هستند که نه نظامیان، بلکه مردم غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد.

ظریف در پاسخ به این سوال که با توجه به گسترش حضور نظامی آمریکا در منطقه، آیا این کشور در حال آماده شدن برای جنگ است گفت: من فکر نمی‌کنم که رئیس جمهور ترامپ به دنبال جنگ باشد، اما اطرافیان او مشکلی [با این موضوع]ندارند.

وی در توضیح اینکه آیا این افراد تأثیر دارند اظهار کرد که دونالد ترامپ این موضوع را بیان کرده است که این افراد در تلاش هستند. وی همچنین گفت که فکر نمی‌کند آن‌ها موفق شوند.

ظریف ادامه داد: سرانجام، احتیاط پیروز خواهد شد. مردم می‌دانند که ایران کشوری بزرگ و سرافراز است و به راحتی از کنار وقوع یک حمله نظامی نخواهد گذشت.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره وادار ساختن ایران به بازگشت به میز مذاکره گفت: ما بر سر میز مذاکره هستیم و این آمریکا است که میز مذاکره را ترک کرده است و همیشه از بازگشت آن استقبال خواهد شد. ما، تروئیکای اروپا و روسیه و چین [بر سر این میز مذاکره]هستیم؛ بنابراین آمریکا می‌تواند به تعهداتش عمل کرده و به میز مذاکره بازگردد.

ظریف در ادامه در پاسخ به اینکه ایران با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای فرصتی برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم یافته و «با آتش بازی می‌کند» گفت: این آمریکا است که با آتش بازی می‌کند. ما یک توافق داریم که در بر گیرنده راهکار‌هایی برای موقعی است که یکی از طرف‌های توافق شروع به تخطی از توافق کند. ما تقریباً به مدت یک سال برای به کار بستن این راهکار‌ها صبر کردیم. این راهکار‌ها در توافق موجود هستند در صورتی که خروج آمریکا از توافق در چارچوب توافق نبود، آن‌ها به یک باره تصمیم گرفتند که خارج شوند.

وی در جواب اینکه آیا به این ترتیب تصور ایران این است که می‌تواند بر این اساس هر کاری که خواست انجام بدهد، اظهار کرد: نه هر کاری، اما آزادیم اجرای [تعهداتمان]را متوقف کنیم.

ظریف در پاسخ به اینکه آیا این می‌تواند به حالت قبل بازگردد گفت: البته، ظرف چند ساعت می‌تواند به حالت قبلی بازگردد.

وی در ادامه بر غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده و گفت: ما تمایلی به تولید تسلیحات هسته‌ای نداریم و اگر چنین بود می‌توانستیم مدت‌ها پیش این کار را بکنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح موضع ایران در برابر تمایل دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: ما پیش از این با آمریکا مذاکره کردیم. برای هر کسی، هر دولتی بیرون از آمریکا مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید مستقر است؛ این به مردم آمریکا ارتباط دارد. برای سایر مردم جهان این‌گونه است که توافق با دولت آمریکا انجام می‌شود. ما با دولتی در آمریکا توافق کردیم که در آن زمان به طور قانونی انتخاب شده بود. پس از آن نیز رئیس جمهور ترامپ انتخاب شد. انقلابی در آمریکا رخ نداده بود، بلکه تنها یک تغییر دموکراتیک در دولت این کشور بود و به این معنی نیست که ما مجبور باشیم تمام این‌ها را از سر بگیریم. فقط تصور کنید که اگر مردم مجبور بودند هر چهار سال یا هر هشت سال یک بار توافق با آمریکا را تجدید کنند، این مانع از ادامه یافتن روابط عادی کشور‌ها می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر نمیکنم یعنی چی آی ظریف ، نترس جراتش را ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به ظریف :
        مگر تو ، فکر هم میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • بهلول

      حالا دیگه بسه این شعر و وعرا
      فکر زندگی مردم باشین
      از بیکفایتیتون همین بس ک خرج مردم رو پنج برابر کردین نسبت ب پارسال
      سی و شش درصد گذاشتین رو دخلشون
      حیا و شرم هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      ظریف خدا شفات بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه توفکرم میکنی

    • بدون نام

      احسنت

    • سردار اسلام

      ظریف جان خوب باحرفات محکم میزنی تو دهنشون افرین

    • بدون نام

      درگیری نظامی به صلاح آمریکا هم نیست!چون وارد گردابی خواهدشدو نجات ازآن غیرممکن خواهدبود!

    • بی نام

      همین که حال مفت خورها رو گرفت، ما راضی هستیم

    • احمدع

      بادولت عهدشکن هیچ مذاکره ای قابل اعتماد نیست 3سال مذاکره شد قراردادی امضا گردید یک شبه خارج شدند اگر باز امریکا که خواستار مذکره است برگردد این بار6سال سرگرمتان مکند اگر به هدفش که براندازی است نرسد مجددا ان را کنار میگذاردچرا خودتان را بخواب زدید وازگذشته درس نگرفتید باشیطان مذاکره ای نخواهدشدوواهمه ای ازحمله ی نظامی هم نداریم فرزندان اسلام اماده تنبیه متجاوزانند

    • مهدی

      آقای ظریف مدتی است تحریم ایران را جناح شما فراموش کرده و به ابزار خدمت به جناح های رقیب آمریکا تبدیل شده اید. بس است وامداری جناح رقیب.
      هیچ وقت ندیدیم که از سر منافع ملی و وظیفه ملی اقدامی صورت پذیرد.
      شعار های سیاسی برای حقانیت و رفع تحریم نیست. بلکه برای حمایت از جناح های و رقابت در آنجا تنها گفته میشود.
      مسئله قدرت و ضعف نیست بلکه شیطنت تکراری و مدام است.
      این مردم آمریکا هستند که باید به تصمیم گیرنده تبدیل شوند.نه باند های مافیائی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج