۸۸۵۸۸۲
۳۱ نظر
۵۰۰۸
۳۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رییس اتاق بازرگانی:

سهم هر ایرانی از یارانه، ماهی یک میلیون تومان

رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که سهم هر ایرانی از کل یارانه‌های تخصیصی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور ماهانه یک میلیون تومان است.

ایسنا: رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که سهم هر ایرانی از کل یارانه‌های تخصیصی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور ماهانه یک میلیون تومان است.

مسعود خوانساری صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که تحریم‌ها و سایر مشکلات اقتصادی برای ما به وجود آمده است به نظر می‌رسد خطر کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ یکی از خطر‌های جدی است که اقتصاد ایران باید راه‌های مقابله با آن را پیدا کند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، در صورتی که نتوان برخی اصلاحات را اجرایی کرد امکان آنکه بودجه حتی با رقم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری مواجه شود وجود دارد.

وی ادامه داد: بررسی‌های اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نشان می‌دهد که دولت باید در سه حوزه اصلاحات لازم بودجه‌ای را انجام دهد. یکی از اصلی‌ترین این حوزه‌ها کاهش بودجه شرکت‌های حیات خلوت دولتی است. این شرکت‌ها معمولاً هزینه‌های قابل توجهی دارند، اما منافع‌شان برای اقتصاد ایران زیاد نیست. بودجه کل دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که رقم بودجه این شرکت‌ها از ۱،۲۰۰ میلیارد تومان نیز عبور می‌کند یعنی بودجه آن‌ها سه برابر بودجه جاری دولت است که اگر بهره‌وری بالا داشتند، برای این موضوع توجیه اقتصادی وجود داشت، اما با توجه به نبود بهره‌وری، باید تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کرد.

خوانساری اصلاح قانون یارانه‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی بودجه‌ای کشور دانست و توضیح داد: طبق آمار‌های رسمی دولت سالانه رقمی نزدیک به ۸۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که حدود ۵۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به یارانه سوخت است. در حالیکه بر همگان واضح است در استفاده از بسیاری از این یارانه‌ها، عدالت رعایت نمی‌شود و اقشار هدف جامعه از آن بهره‌ای نمی‌برند.

وی ادامه داد: با ارزیابی رقم کل این یارانه مشخص می‌شود که هر ایرانی حدوداً ماهانه یک میلیون تومان سهم یارانه دارد که با توجه به تخصیص آن به برخی حوزه‌ها، عملاً اقشار کم‌درآمد از آن‌ها بهره زیادی نمی‌برند از این‌رو به نظر می‌رسد اصلاح نحوه پرداخت این یارانه و حرکت به سمت شیوه‌های پرداخت نقدی، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان به آن فکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بار دیگر بر لزوم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چرخه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: در سال گذشته تورم کالا‌های خوراکی که بسیاری از آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند، حدود ۵۶ درصد بوده است این در حالی است که اگر این طرح حمایتی بنا بود نتیجه‌بخش شود، باید این تورم بسیار پایین‌تر می‌بود.

به گفته خوانساری، ارز چند نرخی نتیجه‌ای جز ایجاد رانت و سودجویی در اقتصاد کشور ندارد و عملکرد ماه‌های گذشته و تخلف‌هایی که در این حوزه به ثبت رسیده نیز این مساله را به خوبی نشان می‌دهد. از این‌رو امیدواریم که دولت به عنوان سومین موضوع تأثیرگذار در اصلاح بودجه، بحث حذف ارز چند نرخی نیز در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به رویکرد غلطی که درباره ارز‌های دیجیتال و رمزگذاری شده در اقتصاد ایران وجود دارد، تصریح کرد: ما از حدود دو سال قبل بحث بررسی این ارز‌ها را در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی آغاز کردیم و در همان زمان نیز اعلام شد که با رویکردی درست می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد، اما متأسفانه دولت تکلیف آن‌ها را روشن نکرد تا امروز که می‌بینیم با یک نگاه صفر و صدی به دنبال ممنوعیت یا محدودیت در این زمینه هستند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران در صورتی که تنها مشکل فعلی با این ارزها، میزان بالای مصرف برق‌شان است می‌توان با تعیین تعرفه‌ای مناسب این انتخاب را به فعال اقتصادی داد که با قیمت‌های جدید ارزیابی کند که آیا حضور در این بخش برایش صرفه دارد یا خیر، اما برخوردی که به طور کلی فعالیت در این حوزه را محدود می‌کند، به صلاح اقتصاد ایران نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      خدا اختلاس ها حقوق های نجومی داداش های دزد اقازاده های انور آب امضاهای طلایی خودرو سازان ولوازم خانگی دزد رابرامون نگه داره!؟

      پاسخ ها

      • شهرام

        الله برکت الله

      • بی نام

        خداریششونو خشک کنه

      • ناشنای

        منظور ایشون از یارانه ۱ میلیونی سوبسیدی هست که روی اب و برق و گاز و بنزین و ... دولت داره میده.
        اگر قیمت اینا ازاد بشه و دولت یارانه رو مستقیم به مردم لده خوب ست اما بشرط اینکه عده ای نیان بگن ای گرونی شد.

    • بی نام

      بایدم یک میلیون بدن مخصوصا کم درامدها
      تادوزدی وقتل بخاطرفقر کم بشه
      ماکه ازحقمون نمیگذریم
      خداهم نگذره ازاونایی که
      حق مارومی خورند

      پاسخ ها

      • شهرام

        کدوم مردم کو کجاست اصلا مردمی هستن

    • بدون نام

      ماها که سوخت نیاز نداریم یارانه مون کامل میخوایم

    • بدون نام

      اسفند ماه انتخاباته ، از این حرفای سرکاری زیاد میشه.

    • یوسف

      ووجدانا مردم وبیمار نکنید

    • آرام

      تا این دوزدی ها و اختلاسگران گرامی هستن به مردم هیچ یارانه ای که حق مسلم این مردم نمی ماسه

    • بدون نام

      شماها عرضه پرداخت و حفظ ارزش همون 45500 تومان رو نداشتید!
      اگر عرضه دارید ارزش پول کشور رو برگردونید به چهل سال قبل ملت از شما یارانه نمی خواد!
      پشت سر این پیشنهاد یک میلیون تومانی یارانه سیل گرانی نهفته است!!!!!

    • بدون نام

      خدا لعنتون کنه بی عرضه ها حتی یک یادگاری خوب هم از خودتون بجا نذاشین

    • یوسف

      بزارید مردم زندگی کنند جانم

    • ابراهیم قربانی

      حالا این تز شروع انتخابات بعدیه
      که مردم برن تو صف رای دادن
      برا یازانه یه میلیونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی افرادچشم تنگی مثل شما پست ومسئولیت می کیرید وهراز بر نمی دانید چطور وضعیت مالی مردم خوب بشود تحریمها دراثرعمل کردشماست تاوانش را مردم بایدبدهندباز نقشه کشیدیدکه سوخت را گران کنیدمنتش را سرمردم می گذارید؟شما کدام کار را به نفع مردم انجام دادیدمبلغ ناچیزی به مردم یارانه می دهیدصبح تاشب مرتب آن را به رخ مردم می کشیدوالله آدم از حرف زدن بعضی از مسئولین خجالت می کشد

    • بدون نام

      کاملا درسته چرا من که ماشین ندارم باید تاوان کسی را که چنددستگاه ماشین داره پرداخت کم اگر یارانه ها را نقدا پرداخت کنند بسیارکار خوب و پسندیده ای می باشد وما می توانیم تمامی دخل و خرج زندگی خودمان را مدیریت کنیم و دیگران حق ماراضایع ننمایند

    • بدون نام

      ملت به احمدی نژادرای میدن این خط این نشون

    • بدون نام

      برادر اینو دیگه منه بیسواد هم میدونم که باید یارانه من یک میلیون باشه تا بتونم زندگی کنم ولی کیه که بده پس دیگه کی بزن توسر بقیه وقتی همه دارا شدن .با وجود کشتی کشتی نفت گاز.فولاد وغیره از شهرم خارج میشه بندرعباس ولی من تواین گرما الان از بالاداربست امدم پایین وفکر کنم گرمازده شدم .خدارو خوش میاد

    • بدون نام

      کاملا درسته

    • بدون نام

      قیمت هاوتورم کنترل کنید،یارانه نخواستیم،چون یارانه یک میلیونی باعث افزایش قیمت هاخواهدشدو نتیجه اش قبلادیدیم

    • بدون نام

      مگه خرج بودجه ومنابع شغل۲۰ملیون افغانی بدین چیزی هم میمونه وفغانیاازایرانیابهتردارن ازسوبسیدیارانه اب وبرق ونان گاز بنزین تحصیل وحمل ونقل ....‌وشغلامون استفاده میکنن انگارایرانیاخارجین اونا ایرانی برعکس سده تواین دولت همون طورکه جای شهید وشیادعوض کردن بودجه۲۰۰خرج ۲۰ملیون افغانی نکنید۱ملیونم بیشترمیتونیدبدین مرگ برانگلیسی

    • بدون نام

      به خدا اگر این یک میلیون تومانو به خود مردم بدن و جنسها رو بزارن ازاد بشه مردم خودشون بهتر از همه مدیریت میکنن و جلوی رانت خواریها گرفته میشه

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم باتوجه به اینکه تا سال جدید چندماهی وقت هست بهتره بخاطر جلوگیری از
      این فاجعه اقتصادی ازالان بکل مشتیریهای نفتی اعلام کنیم نفت پیش فروش در راه هست هرکشوری که تمایل دارد میتواند نفت ایران را پیشخری کند و بمحض اینکه دولت ایران تکلیفش با باجیگیرهای شرق وغرب روشن شد وایران قانونی ازادشد که نفتش را بفروشد ابتدا نفتهای پیش فروش شده را در اسرع وقت به خریداران که از قبل پیش خرید کرده بودن نفت خریداری شده را بهمان قیمت کی پیش خریدکردن تحویل می دهد به اینصورت مشگل همه مردم حل میشه و ابتدا خود دولتیها که نیازشون بیشتر از مردمه اخه مردم عادت دارن به نون خالی خردن و عایله دولتیها که عادت ندارن بندگان خدا بنظرم اینکارو بکنن ما مردم وظیفمونه که سفره دولتیهارا نگذاریم خالی شه والا همین نون خالیراهم از تو سفره ما بزور تیرو تفنگ بر خواهند داشت ما که زورمون به دولتیها نمیرسه ولی با فکرمون و تدبیرمون میتونیم راه گار بدیم تا شکم خودشونو خانوادهایشان را سیر کنیم من انچه شرط بلاغ بود به همه شما گفتم خواه پند بگیرید خواه ملال .

    • بدون نام

      ماهی یک ملیون تومان در عوضش مرغ کیلو 500 هزار تومان

    • بدون نام

      اگردولت بموقع نظرکارشناسان اقتصادی علی الخصوص رییس اتاق بازرگانی رادرخصوص یارانه یک میلیونی اجرایی کندمردم خودمیتوانند مدیریت کنند ومشکل تورم رامهارکنند دولت باید تردیدنکند .

      پاسخ ها

      • .

        وقتی درامد خوزستان روزی خدا میلیارد تومنه چرا یارانه نباید ۱ملیون بشه .ولی اینا هم درامد خدا میلیاردی رو میزنن ب جیبیشون و هم یارانه ۱ملیونی رو ۴۵ تومن پرداخت میکنن .واقعا نمیدونم چرا مسعولان ما اینقدر دزدی میکنن بعد دم میزنیم حجابتون رو رعایت کنید اینجا کشور اسلامیه اما فقط واسه حجاب اینجا کشور اسلامیه واسه اختلاس و دزدی رانت خواری اینجا ازاده اسلام گفت ازاده مشکلی نبست

      • بدون نام

        همانطورکه یارانه 45500 تومانی رو مدیریت کردن؟! مگه گرونی ها دست مردمه؟!
        یارانه 45500 تومانی الان ارزشش 1000 تومانه قطعاً دو سال دیگه یارانه ا میلیون تومانی ارزشش میشه 1000 هزار تومان!

    • بنده ی خدا

      سقف گفت,اهداف بلندداشته باش_پنجره گفت,دنیارابنگر_ساعت گفت,هرثانیه باارزش است_آیینه گفت,قبل ازهرکاری به بازتاب آن بیاندیش_تقویم گفت,به روزباش_درگفت,درراه هدف هایت سختیهاراهل بده وکناربزن_زمین گفت,بافروتنی نیایش کن_ودرآخرتخت خواب گفت,ولش کن بابابگیربخواب.حالاآقای رییس اتاق بازرگانی دستم به دامانت شربپانکن بگیربخواب.تاابن ۴۵راقطع نکنید آروم نمی نشینید.

    • محمد

      اگر یک میلیون هست چرا نمی دن

    • آریا

      خدایی باید خوانساری وزیر اقتصاد بشه بجای دژپسند... اقتصادمون به یکی مثل ایشون نیاز داره فقط. اصن کاش رییس جمهور بشه

    • بدون نام

      نزدیک انتخاباته وبازم قراره مردم روفریب بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج