جاباما
۸۸۵۸۹۹
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

جاسوسیِ معاون قالیباف تکذیب و بازداشت معاون آملی لاریجانی تایید شد

ششمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در دوره تحول، لحظاتی پیش، با حضور نمایندگان قضایی رسانه‌ها در محل دادگستری کل استان تهران در حال برگزاری است و برخی از احکام متهمان اعلام شد.

خبرگزاری فارس: ششمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در دوره تحول، لحظاتی پیش، با حضور نمایندگان قضایی رسانه‌ها در محل دادگستری کل استان تهران در حال برگزاری است و برخی از احکام متهمان اعلام شد.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی گفت: بنای دستگاه قضایی رسیدگی قاطع و صریح است تا بازدارنده از وقوع جرایم باشد و بنای ما این است در دوره تحول اهتمام بیشتری در رسیدگی به پرونده ها داشته باشیم.

وی گفت: بنا بر دستورالعمل رییس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی تخصصی به دعاوی و جرائم به زودی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی مرکب از دادسرای اقتصادی دادگاههای کیفری یک و دو و شعب تجدید نظر در قالب یک مجتمع قضایی در ساختمان مجتمع قضایی امام خمینی افتتاح می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در انتخاب قضات فعال در این مجتمع و همچنین بر رسیدگی با دقت و همراه با آموزش و تخصص تأکید شده است.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که به تازگی ۵۸ نفر در دادگاه‌های مربوط به مفاسد اقتصادی محکوم شده‌اند گفت: این محکومیت‌ها قطعی بوده و اثبات کننده اهتمام قوه است.

وی به پرونده مشهور به باند ریخته گران اشاره کرد و گفت: شهروز ریخته گران فرزند عباس به جهت اخلال در نظام اقتصادی به ۷ سال حبس، فیروز ریخته‌گران به ۱۵ سال حبس و به بهروز متهم اصلی این پرونده به جرم اخلال در نظام اقتصادی ۱۵ سال حبس داده شده است.

متهم دیگر فراز ریخته گران به ۷ سال حبس و محمدرضا توسلی به جرم معاونت در اخلال و دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس ۳ سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت ۱۲ هزار دلار آمریکا محکوم شدند.

اسماعیلی گفت: این در حالی است که در همین پرونده فردی به نام بایرامی هم به ۱۹ سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده بانک سرمایه نیز گفت: این پرونده در مسیر رسیدگی قرار دارد و متهمان تحت تعقیب هستند.

وی با اشاره به این مطلب که پرونده بانک سرمایه ۲۹ متهم دارد گفت: دادگاه برای هادی رضوی رأی صادر کرده که در مرحله تایپ قرار دارد.

اسماعیلی همچنین به برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده پتروشیمی با ۱۱ متهم اشاره کرد و گفت: کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرسنلی از استان لرستان تحت تعقیب قرار دارند که این پرونده ۱۴ متهم دارد.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سئوالی درباره توهین به مردم در برخی تریبون‌ها و عنوان کردن سخنان احمد علم الهدی، گفت: این که نظام حقوقی باید از حقوق شهروندان دفاع کند، مسئله پذیرفته شده‌ای است. منتهی جایی که مدعی العموم تکلیف ورود دارد، جایی است که اهانت نسبت به برخی مقامات یا ارکان نظام انجام می‌شود. نسبت به اشخاص، خودشان حق تعقیب دارند. البته اگر مسئله‌ای تشویش اذهان عمومی کند، مدعی العموم باید ورود کند. درباره موضوع خاصی که گفتید، باید دید آیا همه مانند شما تلقی می‌کنند؟ همچنین باید درنظر داشت دادگاه ویژه روحانیت مستقل است و بنده از اظهارنظر درباره آن دادگاه معذورم.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده حکم آقای پهلوان صادر و پدیده شاندیز صادر شده است و گویا از اعدام به حبس ابد تخفیف داشته است.همچنین شنیده شده است نام چندین استاندار در این پرونده مطرح است، این موضوع صحت دارد؟ گفت: حکم پرونده پدیده شاندیز صادر شده است. حکم سنگین و مطولی هم صادر شده است به طوری که دادنامه دستی ۷۰۰-۸۰۰ صفحه است.

وی افزود: اجازه بدهید در رابطه با جزییات زمان لازم که فرا برسد توضیحات ارایه دهم.به هر حال حکم سنگین این پرونده صادر شده است.

دلایل بازداشت اکبر طبری؛ اعمال نفوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناثواب

غلامحسین اسماعیلی در ادامه ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از معاونان سابق رئیس قوه‌قضائیه و در اختیار قرار گرفتن وجوهی از حساب‌های قوه‌قضائیه در دست این فرد و بازداشت یکی از منصوبان خانوادگی رئیس سابق دستگاه قضا اظهار کرد:از هر دو نماینده‌ مجلسی که در این باب اظهارنظر کردند گله دارم زیرا قرار نیست کس دیگری سخنگوی قوه‌قضائیه باشد و اخبار قوه‌قضائیه را سخنگوی دستگاه قضا اعلام می‌کند.

وی افزود: شمایی که اطلاع از محتوای پرونده ندارید و نشسته بر منصب قانونگذاری هستید، آیا سزاوار است بدون اطلاع از موضوع پرونده، مساله‌ای را به افراد و اشخاص نسبت دهید؟

وی اضافه کرد: فردی که قبلا در حوزه ریاست معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و خبر صحت دارد و موضوع پرونده نیز آن گونه که بیرون مطرح می‌شود نیست و آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناثواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی دستگاه قضایی مطرح است که البته تازه تشکیل شده و تحقیقات آن در حال انجام است.

ورود دستگاه قضا و اقدام به تشکیل پرونده و بررسی اثبات کننده این ادعاست که ما در برخورد مفاسد به ویژه اگر مرتبط با درون دستگاه قضا باشد، کاملا جدی هستیم و بدون هیچ گونه اعماضی ۱۰۰ درصد در چارچوب ضوابط موضوعات را رسیدگی می‌کنیم و این پرونده نیز کاملا در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی همچنین بازداشت یکی از منسوبان رئیس سابق قوه قضائیه را تکذیب کرد.

سخنگوی قوه قضائیه: پیامک کشف حجاب دلیل بر مجرم بودن نیست

خبرنگاری درباره متن پیامک پلیس درباره جرم کشف حجاب در خودرو سوال کرد. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: فرق است بین جرم و مجرم، جرم به محض وقوع، مشخص است. قتلی انجام شده و جرم مشخص است. اما به کسی نمی‌توان گفت مجرم است تا ارتکاب عمل از طریق او به اثبات برسد.

او در ادامه گفت: پلیس در پیامک می‌گوید من جرم را مشاهده کردم. نمی‌گوید تو مجرمی! می‌گوید عدم رعایت موازین شرعی در پوشش را مشاهده کردم که قانونا جرم است. نمی‌گوید تو مجرمی. می‌گوید بیا بررسی کنیم. اصل برائت در قانون اساسی ناظر بر مجرم است، نه وقوع جرم.

کیفرخواست عیسی شریفی صادر شد/اتهام جاسوسی صحت ندارد

اسماعیلی همچنین گفت: هم خبر اعدام و هم اتهام جاسوسی عیسی شریفی دروغ است و اصلا در این پرونده چنین اتهامی وجود ندارد و پرونده در ارتباط با جرایم مالی است و در دادسرای نظامی رسیدگی و منجر به صدور کیفرخواست شده و در نوبت دادگاه است و علت رسیدگی در دادسرای نظامی نیز به خاطر این است که این فرد نظامی و مامور به فعالیت در شهرداری بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس عیسی شریفی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کارمند

      جناب رئیسی حرکت خوبی را در جهت برخورد با مفسدین دانه درشت شروع کرده که امیدوارم موفق باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنی که بدترین آرایش ها رو میکنه و با تحریک کننده ترین لباسها وارد جامعه میشه و حتی با قانون لجبازی میکنه ولنگار نیست چیه؟اصلاح طلبها آخرین دست و پاهاشونم بزنند

      • آرام

        کاربر 14/27
        تو کلاه تو بگیر باد نبره قانون کار خودشو انجام میده

    • بدون نام

      ایا جرم افراد مسعول که وظیفه ای را برعهده میگیرندو تصمیمگیریهای انها برای یک مملکت هست برابری میکند با جرم افرادی عادی که ضررشون محدودتر ه؟

    • فرساش ایرونی

      فساد از سر تا پای کشور رو گرفته...ا

    • بدون نام

      هیچکدام ازاینها مفسدفی الارض نیستند

    • بدون نام

      چخبره مملکت دزدو گرفتی دستش قطع نشد همینه

    • بدون نام

      معلوم نیست چه نقشهای در سر دارند تا حال چه میکردند سران قوه

    • بدون نام

      اخرش نگفت شفاف نمیگن دلیل بازداشت معاون چی بود! پس صادقی نماینده مجلس درست میگفت

    • بدون نام

      درود خدا بر سیدابراهیم ریسی مرد خدا شناس وعدالت خوا در پناهه خدا

      پاسخ ها

      • هادی

        درود بر رئیسی

    • مهری کیایی

      من یک آپارتمان خریده ام طرفم نیامده محضر ملک مرا برده ضمانت گذاشته برای دو کلاهبردار اما با نفوذ حکم محضر نمیدهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیگیری کن از طریق قوه قضاییه
        انشاالله حل میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج