جاباما
۸۸۵۹۲۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

عملکرد بازیکنانی که از استقلال جدا شدند

تیم فوتبال استقلال تهران با از دست دادن بیشترین تعداد بازیکن نسبت به فصل قبل در صدر تیم‌هایی قرار گرفت که دستخوش تغییر می‌شوند و بخشی از نیروی فنی کارآمد خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری مهر: تیم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته را با ایستادن روی سکوی سوم به پایان رساند، پس از پایان فصل دستخوش اتفاقاتی شد که این اتفاقات منجر به ریزش تعداد زیادی از بازیکنان این تیم شد.تعداد بازیکنانی که از این تیم جدا شدند آنقدر زیاد هست که شاید بتوان گفت آبی‌ها از این حیث رکورددار لیگ برتر هستند.

امید نورافکن، اللهیار صیادمنش، امیر حسین اسماعیل زاده، سید مهدی رحمتی، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری، آرمین سهرابیان، آیاندا پاتوسی، ایسما، منشا، پژمان منتظری، خسرو حیدری، روح‌الله باقری، روزبه چشمی، طارق همام، محسن کریمی و رضا کریمی ۱۶ بازیکنی هستند که از این تیم به صورت قطعی جدا شده‌اند. علی کریمی هنوز قراردادش را تمدید نکرده اما گفته می‌شود در آستانه تمدید قرار دارد و فرشید باقری هم پس از کش و قوس‌هایی که داشت، احتمالاً از روز شنبه به تمرینات این تیم اضافه شود.

با بررسی عملکرد همه بازیکنانی که از این تیم جدا شدند دیده می‌شود همه طیف بازیکن در این جمع ۱۶ نفره حضور دارند. از ملی پوشان و بازیکنان فوق العاده تاثیرگذار تا بازیکنانی که بسیار کم بازی کردند و تاثیر گذار نبودند.در زیر به بررسی عملکرد همه بازیکنان جدا شده استقلال در فصل قبل می پردازیم.

نورافکن؛ یک نیم فصل موفق

امید نورافکن از نیم فصل دوم و بعنوان بازیکن قرضی به جمع آبی پوشان اضافه شد. وی در این مقطع ۹ بار برای استقلال به میدان رفت و در مجموع ۷۳۷ دقیقه برای آبی پوشان در لیگ بازی کرد. نورافکن در ۲ پست هافبک دفاعی و دفاع چپ برای استقلال بازی کرد. وی در این بازیها گل و پاس گل نداشت و یک بار هم اخطار گرفت.

این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا هم ۵ بار برای تیمش به میدان رفت و تنها در دیدار رفت مقابل العین غایب بود. وی در آسیا هم ۳۹۵ دقیقه برای تیمش بازی کرد. نورافکن در مجموع کارنامه‌ای موفق و قابل قبول در یک نیم فصل داشت و انتظار می‌رفت باشگاه استقلال تلاشش را برای حفظ این بازیکن در لیگ نوزدهم هم به عمل آورد.

صیادمنش؛ جوان اول استقلال

اغراق نیست اگر لقب جوان اول استقلال در فصل گذشته را برای صیادمنش در نظر گرفت. اللهیار که اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می کرد در سن ۱۷ سالگی آنقدر خوش درخشید که مورد توجه تیم فنرباغچه ترکیه قرار گیرد.

این بازیکن جوان ۱۴ بار در لیگ برتر به میدان رفت و مجموع دقایق حضورش در این تیم به ۶۲۸ دقیقه رسید. صیادمنش ۲ بار برای تیمش گلزنی کرد، ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز گرفت.

مهمترین حاشیه‌ای که در خصوص این بازیکن پیش آمد، غیبت های مشکوک وی در هفته‌های پایانی لیگ بود که علت آن مصدومیت و سرماخوردگی عنوان می‌شد. این در حالی بود که گفته می‌شد برای جلوگیری از صدمه دیدگی این بازیکن قبل از انتقال به فنرباغچه و با یک تصمیم مدیریتی در ۱۰ هفته پایانی لیگ به میدان نرفت.

اسماعیل زاده؛ بدون بازی رفت

امیر حسین اسماعیل زاده تنها بازیکن استقلال است که بدون حتی یک دقیقه بازی از این تیم جدا شد. این بازیکن جوان پس از جدایی از آبی پوشان به تیم پارس جنوبی جم پیوست.

رحمتی؛ انتقال به پدیده

مهدی رحمتی برای آخرین بار در دربی روز دهم فروردین برای استقلال به میدان رفت و پس از آن در لیگ برتر و آسیا هرگز فرصت حضور در میدان پیدا نکرد و در پایان فصل از این تیم جدا شد و به پدیده پیوست.

فرشاد محمدی مهر؛ انگیزه‌های سرکوب شده

محمدی مهر که با انگیزه‌های زیادی از پارس جنوبی به استقلال منتقل شد، در این تیم توفیق چندانی نداشت و در پایان فصل هم در لیست مازاد قرار گرفت و به پدیده پیوست. محمدی مهر در لیگ هجدهم جمعاً ۹ بار به میدان رفت و مجموع دقایق حضورش در میدان به ۵۹۰ دقیقه رسید. این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا هرگز فرصت بازی پیدا نکرد.

میثم تیموری؛ با ۱۰۰ دقیقه بازی

یکی از خریدهای بحث برانگیز شفر در فصل گذشته، میثم تیموری بود. تیموری که با مصدومیت و در پستی که چند بازیکن دیگر حضور داشتند جذب استقلال شد، در نهایت با تنها ۱۰۰ دقیقه بازی این تیم را ترک کرد و راهی تراکتورسازی شد.

آرمین سهرابیان؛ قربانی انضباطی

سهرابیان یکی از بازیکنان خوب فصل گذشته استقلال بود که جدایی اش از این تیم قابل پیش بینی نبود. سهرابیان فصل گذشته در ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفت و جمعاً ۱۵۳۴ دقیقه بازی کرد تا آماری قابل قبول داشته باشد. سهرابیان ۳ بار هم در آسیا برای استقلال بازی کرد که مجموع دقایق حضورش در این تورنمنت به ۱۸۱ دقیقه رسید.

آیاندا پاتوسی؛ جنجالی ترین خروجی

بی تردید جنجالی ترین خروجی استقلال آیاندا پاتوسی بود. ستاره فصل گذشته استقلال که با همه تلاشی که مدیران مجموعه انجام دادند در این تیم نماند به تیمی پیوست که هدایت آن بر عهده وینفرد شفر است. پاتوسی که تنها یک نیم فصل برای استقلال بازی کرد، بهترین آمار و عملکرد را داشت و در همین نیم فصل ستاره تیمش بود.

پاتوسی از هفته هجدهم به استقلال اضافه شد و از آن به بعد در همه بازیهای این تیم چه در لیگ برتر و چه در آسیا حضور داشت. این بازیکن ۱۳ بار در لیگ برتر به میدان رفت و در ۱۱۲۱ دقیقه ای که در میدان حضور داشت، با ۴ گل و ۴ پاس گل تاثیرگذار ترین بازیکن این تیم شد. پاتوسی در آسیا هم در هر ۶ بازی تیمش به میدان رفت و ۵۲۴ دقیقه بازی کرد و در این مسابقات هم ۲ بار پاس گل داد.

ایسما؛ کمتر از انتظار

ایسماعیل گونکالوس مهاجمی بود که در نیم فصل دوم به استقلال آمد و کمتر از انتظار عمل کرد و در پایان فصل از این تیم جدا شد.

ایسما در ۱۳ بازی ۶۵۸ دقیقه بازی کرد و با ۳ گل و یک پاس گل به کارش در استقلال خاتمه داد. وی در آسیا هم در هر ۶ بازی استقلال به میدان رفت و بدون گل و پاس گل در آسیا به کارش خاتمه داد.

منتظری؛ پرکارترین استقلالی

کاپیتان تیم استقلال بر خلاف پیش بینی‌ها از این تیم جدا شد. منتظری که پرکار ترین بازیکن این تیم در فصل گذشته بود با دلخوری از جمع آبی پوشان جدا شد و هنوز تیم بعدی‌اش را مشخص نکرده.

مدافع پیشین استقلال، فصل گذشته تنها یک بازی را به دلیل محرومیت و ۴ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد و به جز آن در همه بازیهای این تیم در لیگ برتر و آسیا به طور کامل و ۹۰ دقیقه‌ای بازی کرد و رکورد جالب توجه ۲۲۵۰ دقیقه در لیگ و ۴۵۰ دقیقه در آسیا را از خود به جای گذاشت.

خسرو حیدری؛ کاپیتان بازنشسته

خسرو حیدری در استقلال عاقب به خیر شد و توانست برای سالها حضورش در این تیم یک حسن ختام خوب داشته باشد و با پیراهن این تیم به افتخار بازنشستگی نائل شود.

حیدری در لیگ برتر ۸ بار به میدان رفت و ۴۶۱ دقیقه بازی کرد. وی در سه دیدار آسیایی این تیم هم به میدان رفت و ۱۶۳ دقیقه هم در این سه بازی در میدان حضور داشت.

روح الله باقری؛ خلوت شدن خط حمله

استراماچونی در حالی باقری را در لیست مازاد تیمش قرار داد که خط حمله این تیم خلوت و کم بازیکن است.

مهاجم پیشین آبی پوشان فصل گذشته کلاً ۱۴ بار و ۹۰۹ برای تیمش بازی کرد و با ۱ گل و ۳ پاس گل پرونده‌اش در استقلال بسته شد. وی در آسیا تنها ۶۳ دقیقه در یک بازی حضور داشت و توفیقی در گل زدن یا ارسال پاس گل نداشت.

چشمی؛ سودای ترانسفر

مدافع ملی پوش آبی پوشان هم به جرگه لژیونرهای فوتبال ایران پیوست.

چشمی فصل گذشته ۲۰ بازی در لیگ و ۴ بازی در آسیا برای تیمش به میدان رفت و می‌توانست یکی از بازیکنان کلیدی این تیم برای فصل جدید هم باشد که با تصمیم خودش از جمع آبی پوشان جدا شد.

طارق همام؛ فسخ یک طرفه

هافبک ملی پوش و عراقی استقلال که از شرایط مالی‌اش در این باشگاه ناراضی بود توانست قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کند. همام یکی از بازیکنان پر کار فصل گذشته آبی‌ها بود و به جز مقاطعی که مصدوم بود، در زمره بازیکنان اصلی این تیم بود. طارق ۱۲ بازی در لیگ یک بازی در آسیا برای آبی پوشان انجام داد. دقایق حضور وی در لیگ ۷۶۰ و در آسیا ۱۷ دقیقه است.

منشا؛ جدایی با یک گل

گادوین منشا هم تنها یک نیم فصل برای استقلال بازی کرد و کارش را در این تیم با یک گل زده پایان داد. منشا در لیگ برتر ۱۳ بازی و ۶۸۸ دقیقه، در آسیا هم ۵ بازی و ۲۸۲ دقیقه حضور در میدان داشت.

محسن کریمی؛ اولین جدایی

محسن کریمی که از تیم‌های پایه استقلال به تیم اصلی رسیده بود، برای اولین بار در زندگی ورزشی‌اش جدایی از آبی پوشان را تجربه می‌کند. کریمی فصل گذشته تنها در ۴ بازی و به میزان ۱۰۶ دقیقه برای استقلال بازی کرد. کریمی در آسیا هم تنها ۱۲ دقیقه برای آبی پوشان به میدان رفت.

رضا کریمی؛ جوان ترین

جوان ترین بازیکنی که از استقلال جدا شد و این اتفاق با نظر استراماچونی افتاد، رضا کریمی بود. وینگر ۲۰ ساله استقلال که یک گل هم برای این تیم زد، تنها در دو بازی و به میزان ۴۰ دقیقه برای این تیم بازی کرد و در آسیا هم در یک بازی ۷ دقیقه به میدان رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      بالا خره الهیار جوانترین بود یا کریمی

    • جوان بیکار

      کیسه ها فهمیدن شیشتقلال درحد لیگ برتر نیست دارن ازش فرار می کنن

    • جوان بیکار

      کیسه ها فهمیدن شیشتقلال درحد لیگ برتر نیست دارن ازش فرار می کنن

    • تاج کبیر آسیا .چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی . لنگ حکومتی صفر الهلال شش و خریبین پنج لنگ حکومتی صفر

      شاکله اصلی تیم رفت. مث هرسال

    • میلاد

      خر کی میرفت پاتوسی منشا باقری نباید میرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج