جاباما
۸۸۶۰
۳ نظر
۶۶۵۳
۳ نظر
۶۶۵۳
پ

شرایط جدید برای عمره گذاران

ممنوعیت حج برای زنان مجرد و تنها

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که بانوان زیر ۴۵ سال متقاضی تشرف به عمره به‌خاطر ضوابط و مقررات عربستان سعودی، نمی‌توانند بدون محارم برای این سفر اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که بانوان زیر ۴۵ سال متقاضی تشرف به عمره به‌خاطر ضوابط و مقررات عربستان سعودی، نمی‌توانند بدون محارم برای این سفر اقدام کنند. در همین باره حسن ملک محمدی رئیس فراکسیون حج و زیارت در اینباره می گوید: این قانون عربستان صرفا به ایران محدود نمی‌شود و شامل تمام کشورهاست و در گذشته نیز وجود داشته، فقط در این سال‌ها براساس رایزنی‌های صورت‌گرفته از یک روش استثنایی ویژه برای حل این معضل استفاده شده است.

آقای ملک محمدی چرا امسال بانوان زیر ۴۵ سال متقاضی تشرف به عمره نمی توانند بدون محارم سفر کنند در حالیکه این قانون مربوط به دو سال پیش بود و الان اجرایی می شود؟
بله. در سال 1388 تعدادی از بانوان به‌خاطر صادر نشدن روادید توسط دولت عربستان از این سفر بازماندند. هرچند سازمان حج و زیارت در آن سال برای رفع این معضل بسیار تلاش کرد؛ اما این جریان در نهایت به توقف سفرهای عمره‌ دانشجویان دختر منتهی شد. اما امسال شورای حج که در راس آن مقام معظم رهبری هستند تصمیم به اجرای این تصمیم گرفته است . باید توجه داشت که این قانون عربستان صرفا به ایران محدود نمی‌شود و شامل تمام کشورهاست و در گذشته نیز وجود داشته، فقط در این سال‌ها براساس رایزنی‌های صورت‌گرفته از یک روش استثنایی ویژه برای حل این معضل استفاده شده است.

بنابراین در آستانه‌ فرا رسیدن موعد ثبت نام عمره در بانک‌ها، سازمان حج و زیارت اعلام کرده است برابر ضوابط و مقررات عربستان سعودی برای بانوان بدون محرم زیر 45 سال متقاضی تشرف، روادید عمره صادر نمی‌شود.

بنابراین این قانون شامل کسانی که قبلا ثبت نام کرده اند نمی شود؟
فکر نمی کنم. به نظرم این محدودیت‌ها به افرادی که پیش از این برای حج و عمره ثبت نام کرده‌اند، مربوط نمی‌شود.

عمره دانشجویی دختران هم حذف می شود؟
این حج تقریبا از دو سال پیش با سیاستهای عربستان حذف شده است.

بنابراین تکلیف کسانیکه که جدیدا برای عمره ثبت نام می کنند و محارم ندارند چه می شود؟
باید در زمان ثبت نام از آنها تعهد گرفته شود که در زمان اعزام حتما محارم داشته باشند چون برخی از خانمها که الان ثبت نام می کنند ممکن است بعدا ازدواج کنند یا سنشان بالای ۴۵ سال برسد،چون سازمان حج و زیارت برای متقاضیانی که چنین شرایطی دارند، نمی‌تواند کاری انجام دهد. اگر آن‌ها ثبت نام کنند و عربستان روادید صادر نکند، نمی‌توان برای این افراد کاری انجام داد.

گویا مدت زمان حج تمتع هم افزایش یافته است؟
مهمترین دلیل تنظیم زمان پروازهاست.چون در شرایط تحریم هستیم و در یک زمان محدود نمی توان تمام مسافران را به سفر برد. در شرایط عادی سفر حج 15 تا 20 روز است و ما چون امکان سفر با هواپیماههای محدود را نداریم این روزها بیشتر می شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ممنوعیت حج برای زنان مجرد و تنها


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قديمي

      ازفرط بيكاري مي شينن قوانين مزخرف براي آزارواذيت بيشتر،وضع مي كنن.

    • کمال

      دلیل این کار چیست؟

      پاسخ ها

      • سعیده رحیمی

        ،زنان زیر ۴۵ سال دردسر ساز شده هست ، یک عده کادر اجرایی کاروان ازخدابی خبر هستند و اون ها رو به همسری خود قبول می کنند تا
        محرم شوند ، خدا نشناس نمی داند چه بنزینی به خانواده شان می زنند بی خبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج