جاباما
۸۸۶۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

دستبند‌های الکترونیکی در حج امسال حذف شد

فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز توصیه‌های ضروری در خصوص سفر حج و اسامی دارو‌ها و اقلامی را که در کشور عربستان ممنوع است، اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: اللهوردی خضرلو عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن ایام حج تمتع اظهارداشت: در طول یک هفته از روز پنجشنبه ۳ مرداد ماه تا روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه، کاروان‌های حج از فرودگاه تبریز به سمت سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر توصیه‌های مرکز پزشکی حج زیارت، مبنی بر ممنوعیت ۱۰ قلم دارو در کشور عربستان، اذعان داشت: آمپول پتدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آممول مرفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامنوفین کدئین از جمله دارو‌های ممنوعه در کشور عربستان است.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، تاکید کرد: حجاج نباید به هیچ وجه این دارو‌ها را به همراه خود داشته باشند، در صورت دستگیری در عربستان با قوانین سخت گیرانه‌ای مانند زندان‌های طویل المدت و شاید بعضاً اعدام مواجه می‌شوند.

وی با بیان این که، ایران در کشور عربستان هیچ دیپلمات و کنسولگری ندارد، گفت: با توجه به این که هفت سال است هیچ دستگیری اتفاق نیافتاده است، اما زائرین باید بدانند که در صورت دستگیری، ایران هیچ دیپلمات و کنسولگری ندارد که به دنبال امورات حقوقی آنان باشد.

خضرلو ادامه داد: در صورت کشف هرگونه مواد مخدر از زائرین، بنابه تصمیمات مأخوذه، از سفر آنان ممانعت خواهد شد.

وی در مورد زائرینی که به دلیل بیماری دارو مصرف می‌کنند نیز گفت: اگر نسخه دارو را همراه داشته باشند، می‌توانند دارو را از داروخانه‌های سازمان حج و زیارت که در عربستان مستقر است، دریافت کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، ادامه داد: سالمندان عزیز از همراه داشتن خوارکی مانند شیرین بیان نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به قوانین سخت‌گیرانه در کشور عربستان، گفت: زائرین در طول سفر تمام دقت خود را داشته باشند، به طور مثال حتی اشیائی از شخصی دیگر بر زمین افتاد، به آن دست نزنند، چون در صورت مشاهده دوربین‌های مداربسته دزدی محسوب شده و اعمال قانون خواهند شد.

وی از حذف دستبند‌های الکترونیکی در حج تمتع سال جاری خبرداد و گفت: این دستبند‌ها که سال گذشته به منظور کنترل رفت و آمد زائرین استفاده می‌شد، امسال حذف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاد

      عجب افتخار بزرگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج