۸۸۶۰۵۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا: باید به کانال دیپلماسی با تهران برگردیم

وزیر دفاع موقت آمریکا سه‌شنبه در جلسه‌ای در مجلس سنای آمریکا گفته که کشورش دنبال جنگ با ایران نیست و لازم است طرف‌ها به کانال دیپلماسی برگردند.

خبرگزاری فارس: «مارک اسپر» که به تازگی از سوی کاخ سفید برای تصدی سمت ریاست وزارت دفاع آمریکا معرفی شده روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست.

اسپر که در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا سخنرانی می‌کرد گفت: «موافقم که جنگ با ایران نمی‌خواهیم. به دنبال جنگ با ایران نیستیم. لازم است به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم.»

وی همچنین در پاسخ به سوال که آیا رویکرد دیپلماتیک را «عاقلانه‌ترین» روش در قبال ایران می‌داند گفت: «دیپلماسی همیشه اینطور است.»

پنتاگون هم پیش از این فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره امکان استناد دولت ترامپ به یک قانون قانونی برای اقدام نظامی علیه ایران را رد کرده است.

یک سخنگوی پنتاگون روز ۱۳ تیرماه گفت: «وزارت دفاع آمریکا معتقد نیست می‌توان از قانون "اختیار استفاده از نیروی نظامی" علیه ایران استفاده کرد.»

آمریکا: باید به کانال دیپلماسی با تهران برگردیم

«اختیار استفاده از نیروی نظامی» قانونی است که کنگره آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا به تصویب رساند. این قانون به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» یا کشورهایی که با گروه‌های تروریستی ارتباط دارند استفاده کند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است.

در تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز، بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی شد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مارک اسپر گفت دولت ترامپ به زودی قصد دارد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا را در جریان طرحی برای همکاری آمریکا با سایر کشورها جهت نظارت بر تردد کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس قرار دهد. او گفت هدف از این طرح که نام آن «عملیات سنتینل» است مهار ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توبرجام کلی امتیازگرفتی ازدست نشاندتون

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        تا زمانیکه ترامپ هست و روحانی هست جلسه گذاشتن برای مذاکره وقت تلف کردن است.
        نه روحانی میداند هدفش چیست
        و
        نه ترامپ دست از جفتک زدن برمیدارد

    • بدون نام

      تحریم هارالغو وبه برجام برگردید ولجالجت راکناربگذاریدوباایران محترمانه برخوردکنید

    • علی

      آمریکا هرگز و هرگز به کشوری که قادر به دفاع از خودش باشد حمله نمی کند مگر اینکه... ابتدا توسط عوامل نفاق و وابسته خود ابتدا کشور هدف را خلع سلاح و بین صفوف مردم شکاف ایجاد کرده باشد. سرنگونی پهباد فوق مدرن لطف پروردگار در اثبات قدرتمند بودن ایران بود.

    • بدون نام

      آمریکا باید برای برگشت به برجام با کشور های 4+1مزاکره کند وخسارت های ایران وسایر کشور ها مانند کره وترکیه را به علت تحریم آمریکا زیان دیدند جبران کند

    • بدون نام

      شما چه انتظار بیجایی دارید ...
      ن ایران زبان حیوان میداند ....
      و ن حیوان زبان انسان........
      با شما فقط میتوان به یک زبان سخن گفت و آن هم زبان زور است تا نباشد چوب تر .........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج