جاباما
۸۸۶۱۳۸
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

فدراسیون والیبال تعارف با کولاکوویچ را کنار بگذارد

پاسور سابق تیم ملی گفت: فدراسیون والیبال باید تعارف‌ها را کنار بگذارد و از سرمربی تیم ملی کار بخواهد، همانطور که از ولاسکو کار خواستند و والیبال ایران را متحول کرد.

خبرگزاری ایسنا: پاسور سابق تیم ملی گفت: فدراسیون والیبال باید تعارف‌ها را کنار بگذارد و از سرمربی تیم ملی کار بخواهد، همانطور که از ولاسکو کار خواستند و والیبال ایران را متحول کرد.

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص عملکرد تیم ملی در مرحله پایانی لیگ ملت‌‎های والیبال اظهار کرد: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، اما نتیجه‌ای که می‌خواستیم، عایدمان نشد. کولاکوویچ پیش از این نیز گفته بود که برای نتیجه پا به این تورنمت گذاشته، اما متاسفانه به این هدف نرسیدیم.

بازیکنان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. میلاد عبادی‌پور در دیدار برابر برزیل یک فوق ستاره بود. سعید معروف نیز مانند همیشه عملکرد درخشانی داشت، اما این مربیان بودند که نتوانستند به تیم کمک کنند. ست پنجم، ست مربیان است، تیمی که با سه پوئن اختلاف پیش است، باید بتواند به هر نحوی که شده اختلاف را حفظ کند.

وی با اشاره به صحبت‌های کولاکوویچ در خصوص قدرت بالای برزیل بیان کرد: تاکنون برزیل را به این شکل ندیده بودم. تیم ملی برزیل شبی متزلزل و پرفشار را پشت‌سر گذاشت و بازی چشم‌نوازی ارائه نداد. فقط در بخش سرویس و چند بازیکنش عملکرد خوبی داشتند.

برزیل در توپ‌گیری و دریافت، در بین تیم‌های دنیا سرآمد است، اما لیبروهای این تیم پوئن‌های زیادی به ایران دادند. می‌توانستیم به خوبی از اشتباهات فردی بازیکنان‌شان استفاده کنیم و امتیاز بگیریم.

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران در خصوص دلیل اصلی ناکامی ایران در مرحله پایانی گفت: کادرفنی تیم ملی به خوبی نتوانست بازیکنان را برای این دو دیدار تهییج و آماده کند. کادرفنی باید اهمیت دو بازی پایانی را برای بازیکنان جا می‌انداخت.

از سوی دیگر فکر می‌کنم بازیکنان در دیدار برابر برزیل و لهستان به خوبی هدایت نشدند، وگرنه با توجه به عملکرد فوق‌العاده بازیکنان باید نتیجه بهتری می‌گرفتیم. سطح بازی امیر غفور در این دو دیدار فراتر از والیبال ایران بود. تاکنون در ایران چنین پشت‌خط‌زنی ندیده بودم که با قدرت و صلابت بازی کند.

غفور علاوه بر عملکرد فوق‌العاده‌اش در سرویس‌، در دفاع و حمله نیز عملکرد مثبتی داشت. احساس می‌کنم بازیکنان برای این دو دیدار به خوبی مهیا نشده بودند.

از سوی دیگر اعتمادبه‌نفس و غرور بازیکنان نیز کمی بالا رفته بود. با توجه به صحبت‌های کولاکوویچ که گفته بود ایران فقط برای حضور در فینال به آمریکا آمده‌است، فشار روی بازیکنان زیاد شده بود. تیمی که فقط نتیجه می‌خواهد طبیعتاً روی بازیکنانش هم فشار وارد می‌شود.

حسینی در خصوص عملکرد کولاکوویچ در هنگام تعویض‌ها در دو دیدار پایانی لیگ ملت‌ها عنوان کرد: متاسفانه تعویض‌ها در تیم ملی ایران کلیشه‌ای شده است. بازیکنی که در بازی قبلی روی چند پوئن و یا یک ست خوب کار کرده باشد را در بازی بعد در ترکیب قرار می‌دهند تا بگویند ترکیب را تغییر دادیم و کار جدیدی کرده‌ایم.

برزیل را ببینید. چند بازیکن اصلی خود را به طور کامل کنار گذاشت. رزنده، پاسور اصلی تیم ملی برزیل فقط در پوئن‌های حساس وارد بازی می‌شد. در بازی ایران و برزیل هر دو مربی ضعیف کار کردند. اشتباهات از مربیان بود تا بازیکنان. آن چیزی که از هینن در دو بازی ابتدایی لهستان دیدم، از مربیان ایران و برزیل ندیدم.

هینن جسارت و کاریزمای خاصی دارد، برای هر پوئنش برنامه و آنالیز جدایی دارد. هینن هر موقع تایم استراحت می‌گیرد، کدهایی که آنالیزورش در اختیار او قرار داده را به بازیکنانش منتقل می‌کند و بازیکنانش طبق همان آنالیزها عمل می‌کنند.

وی در مورد عملکرد خوب ایران در مرحله مقدماتی و عدم استمرار آن در مرحله پایانی تصریح کرد: تیمی هستیم که بازیکنان‌مان چندین سال است در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند.

تیم‌هایی همانند روسیه و لهستان در ابتدای تورنمت از بازیکنان جوان‌شان استفاده کردند و پس از پنج هفته با آمادگی و هماهنگی کامل در مرحله پایانی حضور یافتند. ما در بازیکنان‌مان حالت فرسایشی به وجود آوردیم. مسافت‌های طولانی و بازی‌های متوالی فقط آسیب‌دیدگی بازیکنان را بیشتر می‌کرد.

پاسور سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به محک اصلی ایران در مرحله پایانی، برای انتخابی المپیک چگونه باید برنامه‌ریزی کنیم، گفت: فدراسیون والیبال باید تعارف‌ها را کنار بگذارد.

باید از مربی کار بخواهند. مربی خوب خارجی آورده‌ایم و پول بیت‌المال را به او می‌دهیم که عملکرد مثبتی داشته باشد. همانطور که از ولاسکو کار خواستند و والیبال ایران را متحول کرد.

حسینی ادامه داد: با توجه به شناختی که از اکبری و رضایی دارم، این دو مربی می‌توانستند به سرمربی کمک کنند، اما هیچ کاری انجام ندادند.

اگر هم کاری انجام می‌دادند مورد مقبول سرمربی قرار نمی‌گرفت. از پیمان اکبری گلایه دارم چرا که با وجود نواقصی که در تیم وجود داشت، تغییری در تیم اعمال نکرد، در حالی که در تیم خودش با وجود چنین نواقصی بلافاصله تغییرات لازم را انجام می‌داد.

باید میان مربیان تیم ملی و آنالیزورها با سرمربی تعامل برقرار شود. تاکنون دست کولاکوویچ برگه آنالیزی ندیده‌ام که بخواهد از آن استفاده کند و به بازیکنان توضیح دهد.

وی افزود: تکلیف فدراسیون والیبال باید زود مشخص شود. کار فدراسیون با یک بام و دو هوا جلو نمی‌رود. امسال مهم‌ترین سال والیبالی ایران محسوب می‌شود. انتخابی المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم.

اگر نمی‌خواهند انتخابات فدراسیون والیبال را برگزار کنند، حداقل به داوری اختیار تام بدهند، در غیر این صورت انتخابات را هر چه زودتر برگزار کنند.

با بلاتکلیفی حال حاضر فدراسیون، والیبال ایران قطعاً آسیب خواهددید. امسال تنها سالی بود که می‌توانستیم در لیگ ملت‌ها روی سکو برویم. اگر برنامه‌ریزی درستی شکل می‌گرفت، می‌توانستیم به عنوان صدرنشین صعود کرده و پس از پیروزی مقابل روسیه در فینال حضور یابیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ویچها گندزدن به ورزش ما

    • بدون نام

      یه دونه از انگشتاشو ببریم تا دفعه بعد نظاره گر نباشه آقای هویج

    • منظور

      توقع ما خیلی بالاتر از حد رفته باعتقاد من کولاکویج مربی زحمت کشی هست وتا بحال والیبال ما تا این حد در جهان بالا نرفته بود دستهایی هست که از بودن این مربی ناراحت هستن ولی اون لیاقت خودشو نشان داده

      پاسخ ها

      • رضا

        چی میگی بابا. پنج سال پیش از این هم بالاتر رفته بودیم، برو سرچ کن ببین. اتفاقا دیگه خسته شدیم از اینکه بشنویم توقع ما بالا رفته و چیزی از ارزشهامون کم نمیشه و و و ... اینطوری تا صد سال دیگه هم در همین سطح باقی می مونیم

    • مهرداد

      شما که اون بیرون نشستیو هیچ پخی نبودیو نیستی چرا حرف مفت میزنی.همین که بین شش تا تیم جهان رفته کار خیلی بزرگی کرد.بازیکنای جوون زیادی اورد تو تیم ملی.اکثر تیمای قلدر جهان نرفتن تو شش تا ولی ایران رفته.ما ایرانیها عادت داریم موفقیت یه مربی خارجی کوچیک نشون بدیم و قدرنشناس باشم.

      پاسخ ها

      • رضا

        کدوم تیم های قوی نرفتن؟ فقط صربستان و ایتالیا نرفتن توی شش تیم اونم چون اعلام کردن تمرکز اصلیشون روی المپیکه. صد ساله در حسرت یه مدال والیبال هستیم ولی امثال شماها فقط می خوان شرایط رو عادی جلوه بدن و بگن فراتر از حد انتظار بودیمو همین کافیه

    • بدون نام

      واقعا ی مربی مانند هنین لهستان و مربی سابق امریکا را لازم داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج