۸۸۶۱۶۵
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا خبر خودکشی نجفی منتشر نشد؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: بخشی از گزارش دادستان درباره قتل خانم استاد، به وضعیت شخصیتی متهم اختصاص داده شده‌و درباره آقای نجفی آورده است که«پس از ازدواج دوم با مقتوله یک فقره اقدام به خودکشی ناموفق در هتل لاله با خوردن ۲۰ عدد قرص کلونازپام در سال ۱۳۹۷ می‌کند که به بیمارستان شهید رجایی منتقل که نجات پیدا می‌کند که انگیزه او همین مشکلات خانوادگی و شرایط جنجالی زندگی با مقتوله بوده است.»

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: بخشی از گزارش دادستان درباره قتل خانم استاد، به وضعیت شخصیتی متهم اختصاص داده شده‌و درباره آقای نجفی آورده است که«پس از ازدواج دوم با مقتوله یک فقره اقدام به خودکشی ناموفق در هتل لاله با خوردن ۲۰ عدد قرص کلونازپام در سال ۱۳۹۷ می‌کند که به بیمارستان شهید رجایی منتقل که نجات پیدا می‌کند که انگیزه او همین مشکلات خانوادگی و شرایط جنجالی زندگی با مقتوله بوده است.»

قصد ورود به پرونده و ویژگی‌های شخصیتی ایشان را ندارم. ولی نکته مهم‌تری در این میان وجود دارد که اهمیت آن بیشتر است. آن طور که در گزارش مزبور آمده، می‌توان حدس زد که حداقل ۲۰ نفر از مساله خودکشی ایشان مطلع بوده‌اند. خانواده خود و همسرش و نیز مسوولان هتل و بیمارستان و نیز همکاران و دوستان نزدیکش حتما از جزییات دقیق ماجرا اطلاع داشته‌اند.

بیایید فرض کنیم که رسانه‌های کشور در وضعیت مناسبی بودند و در قید و بند حکومت و سیاست نبودند. در این صورت خودکشی آقای نجفی تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها می‌شد. مگر ممکن است این خبر از دید رسانه‌های حرفه‌ای پنهان بماند یا مگر ممکن است هنگامی که رسانه‌ای مطلع می‌شود، به سادگی از کنار آن بگذرد؟ یا تیتر بزرگ و گزارش و خبر تکمیلی درباره آن ننویسد؟ همچنان که درباره خبر قتل نوشتند. این‌گونه اخبار خوراک مطبوعات و رسانه‌هاست.

اتفاقا انتشار آن درباره آقای نجفی، خبر زرد محسوب نمی‌شود. به نظر می‌رسد که اهمیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی این خبر خیلی زیاد بود و اگر منتشر می‌شد، به احتمال فراوان قتل خانم استاد رخ نمی‌داد، زیرا زندگی آنان را در مسیر دیگری قرار می‌داد. اگر این خبر منتشر می‌شد، آقای نجفی مجبور بود بیرون از زندان درباره اینکه چرا چنین کاری را کرده توضیح دهد.

فراموش نکنیم که اهمیت خودکشی به ویژه برای چنین اشخاصی کمتر از قتل دیگران نیست اگر بیشتر نباشد. ظاهرا خودکشی هم جدی بوده و چنین نیست که صحنه‌سازی باشد. بنابراین اگر خبر خودکشی در زمان خودش منتشر شده بود بدون تردید مساله در سطح عمومی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گرفت و به‌طور طبیعی خانم استاد هم مجبور می‌شد وارد گفت‌وگو شود و به احتمال زیاد این ماجرا همان زمان مختومه می‌شد و کار به قتل و جنایت و دادگاه امروز نمی‌رسید.

البته این فقط یک ادعاست. ما نمی‌دانیم که اگر این خبر هم منتشر می‌شد در نهایت و به‌طور حتم چه اتفاقی رخ می‌داد، ولی در هر حال این وظیفه رسانه‌ها بود که پیگیر شوند و خبر خودکشی را منتشر کنند و طبعا در ادامه خبر نیز تحلیل و چرایی آن در دستور کار قرار می‌گرفت. از این نوع اخبار در ایران بسیار است که هیچ‌ یک در زمان خود در رسانه‌ها منتشر نمی‌شوند. اخبار فسادهای مالی، اخبار رفتارهای غیرقانونی و اخبار مشابه فقط هنگامی منتشر می‌شوند که کار از کار گذشته و اثرگذاری رسانه در آن مورد به حداقل رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چونکه این ادم بوی انسانیت نبرده و ارزش هم نداشت خودم گفتم چیزی نگویند چون بیشتر ازاین آبروی افسادطلبان نبرندو خصلت اصلاح طلبان بهترازاین نیست

    • Omid

      برای نجات یک قاتل ببینید به چه چیزها و. چه حرفها رو میارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماقاضی؟ازکجامیدونی

      • بدون نام

        خودکشی نجفی صحت داره

    • بدون نام

      یک نخبه رو با یه پرستو از راه بدر کردن آلمان زمان جنگ جهانی و اسرائیل همین الان از این حربه استفاده میکنن تاسف واقعا چون اگر از پرستوها در شرایط درست استفاده بشه تقریبا هر مردی رو میتونن اسیر کنن تاسف واقعا

    • بدون نام

      خوب سناریو مهدور الدم جواب نداده سناریو جدید قاتل مشکل روحی روانی داشته و تبرئه میشه لااقل از اعدام نجات پیدا میکنه حبس بهش میخوره از حبس هم یواشکی بدون اینکه کسی چیزی بفهمه جیم میزنه

      پاسخ ها

      • حسن

        طرفدار پرستوها هستی انگار

    • فاَلی

      عبدی اگر حرف نزنی نمگین لاری

    • بینام

      انشالله اقای نجفی باسربلندی بیرون میان وروسیاهیش برای انهایی که برنامه پرستو راریختن وانهایی که درموردش قضاوت بیجا میکنن وگرنه معلومه ی زن جوان نمیادهمسر پدرش بشه الابرنامه ریزی شده بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس که عوضین ...مهریه...

      • بدون نام

        اگه قبل از قتل خودکشی کرده حتما فشار روش بود ه و الا هیچ ادم عاقلی خودش رو معدوم نمیکنه. چند بار هم به زنش پیشنهاد
        طلاق داده باید قبول میکرد

      • بینام

        افرین که به ای






        افرین که به این نکته اشار ه کردی ومتوجه شدی






        ن نکته اشاره کردی وتوجه کردی

      • نیلوفر

        موافقم...حتی جرات نمیکرده طلاقش بده از بس تهدیدش میکرده, به درک واصلش کرد.دستش طلا...امیدوارم که دادگاه رای رو به نفع آقای نجفی صادر کنه و روی پرستوها و پرستوسازها سیاه بشه.

    • بدون نام

      واقعافتنه گرید ،مطمئنم این حرفهاازسردلسوزی وانسانیتتون نیست عوضیای شیاد

    • بخشی

      چون خرما گرون شده برا تشیع جنازه ومراسم به اندازه کافی دولت بودجه نداره خخخخخ

    • بدون نام

      این شخص از قبل مشکل روانی داشته است،ببرنش تیمارستان چون صلاح نیست ادم روانی را داخل زندان نگه داشت خداوند ببخشدش

    • avaanis

      اینم حرف قشنگیه ک چرا درزمان خودش خبر خودکشی اعلام نشد ولی در هر صورت همه میدونن دکتر نجفی تبرئه هم ک نشه اما قصاص نخواهد شد و دلایلی ک اورده همه مستند هستند

    • فاطیما

      شاید خانوم استاد به اون قرص داده بود بعد اگه اون وقت نجفی میمرد آیا یقه ی استاد رو هم میچسبیدن

    • بدون نام

      بابا نمیخواهی قصاص بشه دروغ سر هم نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج