۸۸۶۱۸۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

گردش سالیانه مافیای کنسرت‌ها؛ ۱۵میلیارد تومان

دو روزنامه ی فرهیختگان و خراسان امروز درباره مافیای موسیقی نوشتند

دو روزنامه ی فرهیختگان و خراسان امروز درباره مافیای موسیقی نوشتند:

هزینه‌های یک آلبوم؛ تا یک میلیارد و ششصد میلیون تومان!

یک تهیه‌کننده درباره اعداد پرداختی می‌گوید: «خواننده برای آهنگساز بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون هزینه می کند. برای تنظیم هم چیزی در همین حدود. خواننده برای میکس و مسترینگ که شاید با یک میلیون تومان هم بشود سر و ته قضیه را هم‌ آورد.» ترانه‌ها با توجه به سراینده و خواننده با رقم پنج میلیون تومان شروع می‌شود و ممکن است به ۲۰ میلیون تومان هم برسد.

می‌خواهید آلبومی را با هشت قطعه منتشر کنید. شما باید برای این‌ کار رقمی نزدیک به ۶۰۶ میلیون تومان کنار بگذارید. این شرایط برای یک آلبوم حرفه‌ای و قوی، ویژه‌تر است. نزدیک به رقم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه این آلبوم می‌شود. حالا چرا باید یک تهیه‌کننده چنین رقمی را به‌طور میانگین برای یک خواننده و یک آلبوم هزینه کند؟

«هزینه یک ساعت ضبط در یک استودیوی معمولی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. این عدد در یک استودیوی مشهور و با امکانات بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. به‌طور میانگین، ضبط یک آلبوم بین۵۰ تا ۱۰۰ ساعت زمان می‌برد. میکس و مسترینگ کار هم برای خواننده‌های آماتور برعهده خود استودیو است. دستمزد نوازنده بستگی به حضور‌ سازشان در قطعه بین دو تا چهار میلیون تومان درخواست می‌کنند.

هزینه متوسط حضور تنها یک بیلبورد در شهر برای مدت یک‌ماه و با توجه به منطقه شهری، ۱۰۰میلیون تومان می‌شود.

مهم‌ترین دلیل تولید آلبوم برای خوانندگان و تهیه‌کنندگان، بهره‌برداری از آنها در کنسرت‌هاست. یک سانس برگزاری کنسرت، درآمد ۱۸۹ میلیون تومانی به‌همراه دارد، ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برای کنسرت‌گذار می‌ماند. این عدد را برای دو سانس در یک شب محاسبه کنید. حالا این رقم را در تعداد کنسرت‌های داخلی و خارجی هر خواننده‌ای که خودتان دوست دارید ضرب کنید و ببینید چرا یک تهیه‌کننده حاضر است برای یک آلبوم و برای یک‌بار، رقم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کند. تهیه‌کننده با خواننده قراردادی معمولا پنج ساله می‌بندد و در هر زمان و مکانی که او بخواهد باید اجرا کند.

خراسان هم در همین زمینه نوشت: محمد معتمدی در تازه‌ترین نقد خود با استفاده از یک محاسبه کوتاه، درآمد سالانه مافیا را ۱۵ میلیارد تومان برآورد کرده است.

مافیای مورد نظر در دسترس است، یکی از بزرگ ترین سایت‌های فروش بلیت کنسرت در کشور است. به طوری که اگر آن را باز کنید، متوجه خواهید شد جمع بسیاری از خواننده‌های بزرگ و کوچک، در آن حضور دارند. حرف درباره این سایت بسیار است، مثلا این که این سایت با گرفتن درصدی از خواننده، فروش بلیت او را حتی اگر خواننده اولی باشد، تضمین می‌کند و از طرفی اغلب بیلبوردهای تبلیغ شهری کنسرت در اختیار اوست. البته این رقم درباره خواننده اولی‌ها بسیار بالاتر از دیگران یعنی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج