جاباما
۸۸۶۲۰۸
۱۷ نظر
۵۰۱۵
۱۷ نظر
۵۰۱۵
پ

نوبخت: برای تحقق رونق تولید گام برمی‌داریم

موانع و راه کارهای حمایت از تولید کشور با حضور رئیس مجلس، برخی از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و وزرا و مسئولان دولتی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از رونق تولید ملی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، اسلامی وزیر راه و شهرسازی، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رحمانی وزیر صمت، روسای برخی از کمیسیون های تخصصی و مدیران بانک مرکزی و اتاق بازرگانی برگزار شد.

نوبخت: دولت 8 برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید تدوین و اجرایی کرده است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز با اشاره به استفاده از ظرفیت های قانونی برای تحقق رونق تولید در کشور، گفت: در این راستا تبصره ۱۸ قانون بودجه فعال شد و خوشبختانه در سال های گذشته مجلس به خوبی به بخش های تولید و اشتغال توجه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ۸ برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید تدوین و اجرایی کرده است، گفت: نوسازی بافت فرسوده، بخش کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و مدن و فرهنگ و هنر جزء بخش هایی است که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت ادامه داد: دولت به دنبال آن است که با اجرای برنامه های مربوطه، در حوزه صنعت و معدن حدود ۲۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و در این رابطه سازمان برنامه با تمام دستگاه ها هماهنگی و توافق کرده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت با تحقق برنامه های صورت گرفته، حدود ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در سال جاری در کشور ایجاد می شود، از طرف دیگر یکی از اقدامات مثبت دولت، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است و در این رابطه با مصوبه مجلس، یک و نیم میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

حجتی: مهم ترین مشکل بخش کشاورزی محدودیت منابع اعتباری است

در این نشست همچنین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در تقویت رونق تولید در کشور، گفت: بخش کشاورزی در چند وقت اخیر با کمترین میزان رکود مواجه بوده، اما با توجه به ظرفیت های این بخش باید به توسعه و رونق حوزه کشاورزی بپردازیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل بخش کشاورزی محدودیت منابع اعتباری است، گفت: در چند ماه اخیر اقدامات مثبتی صورت گرفته که ارائه تسهیلات اشتغال روستایی یکی از این موارد است، به طوری که در سال ۹۶ این میزان تسهیلات در روستاها ۵ درصد اشتغال زایی کرده بود اما در سال ۹۷ میزان اشتغال زایی به حدود ۲۵ درصد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود ۱۰ هزار طرح اشتغال زایی در بخش کشاورزی پشت در بانک ها معطل باقی مانده است، گفت: قطعا باید اقدامات لازم برای تأمین اعتبارات مربوطه صورت گیرد.

شریعتمداری: واحدهای تولیدی با مشکلات مالی مواجه هستند

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: خوشبختانه برخی تصمیمات کلان در رونق تولید در کشور اثر مثبت داشته، به طور مثال ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا، فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرد تا اقدام به تولید کالاهای مربوطه کنند و قطعا این مسئله باید تداوم یابد.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی واحدهای تولیدی با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: در شرایط کنونی فرآیند تصمیم گیری در بخش تولید بسیار سخت است و در این عرصه موانع اجرایی وجود دارد که این مسائل باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال ۹۷ حدود ۹۲ هزار اشتغال خانگی در کشور ایجاد شده است، گفت: ما امروز در شرایط جنگی قرار داریم، از این رو باید ارائه تسهیلات برای رونق تولید سرعت گیرد.

اسلامی: اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای حمایت از شرکت های تولیدکننده تجهیزات بخش حمل و نقل ریلی

در این نشست همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای حمایت از رونق تولید در کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی دو برنامه کلان در بخش‌های حمل و نقل و مسکن برای حمایت از تولید کشور تدوین کرده است از این رو خوشبختانه با هماهنگی و تفاهم با سازمان برنامه و بودجه، اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان میان ۲۵ شرکت تولیدکننده تجهیزات مربوط به بخش حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است که خوشبختانه معدل پیشرفت تعهدات تا تیر ماه به ۱۵ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای نخستین بار کارخانجات تولید لوکوموتیو و خودروسازی فعال شده‌اند، از طرف دیگر حجم بار موجود در حمل و نقل ریلی تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۱ میلیون تن بوده، خوشبختانه این میزان تا پایان سال ۹۷ به ۵۲ میلیون تن رسیده است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، ساخت قطعات مربوط به حمل و نقل ریلی در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد. همچنین در مباحث مربوط به رونق تولید در حوزه هوایی و فرودگاهی توجه قابل قبولی به صنایع دانش بنیان برای تولید تجهیزات مربوطه شده است.

رحمانی: ضرورت تخصیص تسهیلات به بخش‌های تولیدی

در این نشست همچنین رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت تخصیص تسهیلات به بخش‌های تولیدی در شرایط کنونی گفت: قطعاً برای رونق تولید بانک مرکزی و بانک‌های مربوطه باید رویکرد حمایتی نسبت به صنایع تولیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث بسیار مهم در بحث رونق تولید، حمایت از صنایع مادر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فولادگر: آسیب شناسی موانع و راه کارهای رونق تولید در کمیسیون ویژه

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به اقدامات این کمیسیون در چند ماه گذشته برای حمایت از بخش تولید کشور گفت: در دو ماه گذشته این کمیسیون تحت عنوان آسیب‌شناسی و رفع موانع برای توسعه تولید کشور جلسات متعددی را برگزار کرده است، از این رو می‌توان گفت که در شرایط کنونی چندین مسئله مهم بر سر راه رونق تولید وجود دارد که حوزه تأمین مالی، حوزه پولی و بانکی، نظام مالیاتی، نظام بیمه، نظام تجاری، نظام ارزی، کسب و کار و فناوری اطلاعات جزو این موارد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در کمیسیون حمایت از تولید راهکارهای حل مشکلات و آسیب‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دیده شده است. یکی از موارد بسیار مهم برای رونق تولید موضوع تنقیح قوانین حوزه‌هایی مانند صنعت، معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی است که این موضوع ظرف مدت یک ماه آینده محقق خواهد شد.

جلالی: تدوین 10 گزارش در سال جاری درباره چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور

در این نشست همچنین کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز سال گذشته و بعد از اعمال تحریم‌ها چندین گزارش مفصل در رابطه با چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی اقتصاد کشور و همچنین راهکارهای برون رفت از این مشکلات تهیه و به مجلس ارائه کرد و امسال نیز تاکنون ۱۰ گزارش تدوین شده است.

قوامی: یکپارچگی میان دستگاه‌ها در رابطه با سیاست‌گذاری برای رونق تولید وجود ندارد

در این نشست همچنین هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با رونق تولید در کشور باید کلی و جامع باشد، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی یکپارچگی میان دستگاه‌ها در رابطه با سیاست‌گذاری برای رونق تولید وجود ندارد، از طرف دیگر یکی از مسائل وضعیت کارآفرینان است، امروز شرایط برای فعالیت کارآفرینان فراهم نیست که باید این مسئله حل شود.

نوبخت: برای تحقق رونق تولید در کشور باید موانع پیش رو شناسایی و رفع شود

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست با بیان اینکه برای تحقق رونق تولید در کشور باید موانع پیش رو شناسایی و رفع شود، گفت: ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با این وضعیت ستاد جنگ اقتصادی تشکیل دهند اما متأسفانه در شرایط کنونی هنوز جنگ اقتصادی برای مسئولان تبدیل به یک باور نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گردنتون بشكنه تا ديگه نتونين گام بردارين و مردم از دستتون خلاص بشن !

      • بدون نام

        تا الان چه غلطی میکردین تولید را خود شما ها نابود کردین

    • بدون نام

      جان خودت تو این هوای گرم گام برندارخسته میشی ملت اصلا راضی نیست که توبیقتی توزحمت

    • بدون نام

      تو اگه در مدت عمر ننگینت یک قدم برای رفاه و سربلندی این ملت برداشته بودی ، حرفی نداشتیم اما ...
      راستی حال و احوال آقازاده هایتان در آمریکا خوبه که؟؟؟؟

    • بدون نام

      خسته نباشید .. پیداست ز زانوی تو ..... !!

    • بدون نام

      سلام و درود مردم بر دکتر نوبخت مردی که برای ایران زحمات زیادی میکشد و هیچ چیز جز خوشبختی مردم را نمیخواهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا در ازاي اين چرندياتي ( كامنت ) كه مينويسي ، چقدر بهت ميدن ؟ مي ارزه در برابر مردمت وايسي ؟!

    • بدون نام

      نوبخت مردی شریف و پاکدامنی است که ما وهمه مردم قبولش دارن چون دیگر دنیا مردی مثل نوبخت را به خود نبیند
      نوبخت جان مردم تو را دوست دارن به راهت ادامه بده

    • بدون نام

      نوبخت ای مظهر شرف ..
      حیف تو
      نوبخت جانبازی مخفی است که هیج وقت رو نکرده
      ماشین نوبخت پراید مدل 90دوگانه دستی سه تیکه جلو رنگ شاسی سمت راست خوردگی جزیی بیمه تا آخر سال تخفیف دو سال
      لاستیک ها جلو نو کارکرد 700هزار به دلیل مسافرکشی
      معاوضه با پراید مدل پایین هم دارد

    • بدون نام

      چقدر این نوبخت چندش آوره

    • بدون نام

      نوبخت جانباز است ¿¿¿¿¿

    • بدون نام

      نوبخت این مرد فداکار عشق است ملت برایش در رهش سر میدهن
      یا مولا نوبخت مردم قدر دان تو هستند گام های محکم تری بردار

    • بدون نام

      نوبخت جانبازی مخفی است که تا حالا رو نکرده سرها به فدایش

    • بدون نام

      کی میشه دیگه اسم او و امثالشو نشنویم

    • بدون نام

      خواهشن تو طرح نده به همون کارهات مشغول باش....

    • بدون نام

      خدا کنه قلم پاتون بشکنه که نتونین گام بردارید دروغگوها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج