جاباما
۸۸۶۲۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خزانه‌دار فدراسیون: شاید فتحی طلب استقلال را بگیرد

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گفت: فیفا به هیچ عنوانی قبول نکرده به ما و باشگاه‌ها مطالباتشان را پرداخت کند اما اگرفتحی شب گذشته ادعا کرده در حال مذاکره با فیفا است مساله‌ای شدنی است.

خبرگزاری فارس: شب گذشته امیرحسین فتحی در شبکه خبر مدعی شد که علی‌رغم اینکه فدراسیون فوتبال برای وصول مطالباتش از فدراسیون جهانی دچار مشکلات است اما باشگاه استقلال به صورت جداگانه رایزنی‌های خود را انجام داده است. به همین دلیل خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با علی سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی پیرامون این موضوع انجام داده است.

وی در ابتدای صحبت‌هایش درخصوص اینکه اگر باشگاه استقلال می‌تواند خودش رایزنی کند و مطالباتش بابت حضور بازیکنان این تیم در جام جهانی را از فیفا بگیرد پس چطور فدراسیون نمی‌تواند مطالباتش را وصول کند، گفت: در مباحثی که به فیفا مربوط است هر دو حالت وجود دارد. روش پرداخت پول هم اینگونه است که فیفا و AFC از طریق فدراسیون‌ها پول باشگاه‌ها را پرداخت می‌کنند. امکان دیگری هم وجود دارد که فدراسیون باشگاه را مستقیما به فیفا معرفی کند.

وی افزود: مثلا فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به فیفا می‌نویسد و نماینده باشگاه را معرفی می‌کند و با توجه به استنادی که فدراسیون انجام داده فیفا اگر طلبی برای باشگاه‌ها باشد به نمایندگی از آنها پرداخت خواهد کرد. مثلا کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها این کار را انجام داده و تنها درخصوص معرفی نامه‌ها یک استعلام از فدراسیون گرفته و سپس کار را انجام داده است.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال تاکید کرد: آقای تاج برای دریافت مطالبات فدراسیون رایزنی‌های بسیار زیادی کرد، حتی یک رایزنی صورت گرفت که از طریق شرکت ثالث مطالبات فدراسیون را دریافت کنیم ولی فیفا نپذیرفت. ما حتی می‌خواستیم از طریق بانک‌های ملت و سامان که در سوئیس هستند مطالباتمان را بگیریم که آنها باز هم قبول نکردند. قرار بود نقدی پول را دریافت کنیم باز هم آنها نپذیرفتند. تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم فیفا به هیچ عنوانی قبول نکرده به ما و باشگاه‌ها مطالباتشان را پرداخت کند اما اینکه فتحی شب گذشته ادعا کرده در حال مذاکره با فیفا است مساله‌ای شدنی است و با توجه به اینکه ممکن است فدراسیون فوتبال نماینده باشگاه استقلال را به فیفا معرفی کرده باشد شاید آنها با نماینده استقلال همکاری کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در این ۴-۳ سالی که در فدراسیون هستم یادم نمی‌آید فیفا روی بحث پاداش‌های باشگاه‌ها مستقیما با آنها همکاری خوبی کرده باشد حتی ما داوران را برای دریافت حق‌ الزحمه معرفی کردیم و یا نمایندگانشان را به آنجا فرستادیم اما فیفا باز هم قبول نکرد چون آنها معتقدند مطالبات باشگاه‌ها فقط به حساب فدراسیون فوتبال واریز می‌شود که متاسفانه ما هم تحریم هستیم. فیفا به ما اعلام کرده که هیچ پولی مستقیما به باشگاه‌ها داده نمی‌شود و فقط از طریق فدراسیون این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد فدراسیون نماینده باشگاه استقلال را در نامه‌ای به فیفا معرفی کرده باشد، گفت: شرایط باشگاه استقلال ویژه است و شاید با آنها همکاری کنند. هنوز چیزی مشخص نیست؛ من خودم نتوانستم فیفا را متقاعد کنم و با وجود اینکه تمام مشکلات را عنوان کردم و به عنوان یک عضو رایزنی‌های زیادی داشتم ولی آ‌نها حتی کارگزاری که در سوئیس معرفی کردیم را قبول نکردند.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با فارس افزود: فیفا به ما می‌گوید چون ما باید اسم رسید پرداختی را در بانک با نام کشور ایران قید کنیم این مشمول قانون تحریم می‌شود و ما هم نمی‌توانیم غیرقانونی عمل کنیم حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که چطور بعضی باشگاه‌های خصوصی مراودات بانکی دارند اما باید بگویم آنها از طریق شرکت‌های ثالث عمل می‌کنند و مستقیما طرف حساب نمی‌شوند. فیفا یک نهاد مجزا است و با توجه به اتفاقاتی که در زمان سپ‌بلاتر رخ داده دیگر نمی‌خواهد خودش را درگیر مسائل مالی کند و دقیقا مُر قانون را عمل خواهد کرد.

وی در پایان گفت‌: همانطور که گفتم شاید باشگاه استقلال با معرفی نماینده‌اش به فدراسیون جهانی بتواند حق خودش را بگیرد ولی درمورد این موضوع نمی‌شود اظهار نظر قطعی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج