جاباما
۸۸۶۳۵۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

تغذیه ایرانی تحت تاثیر غذای پرچرب و مصرف شکر

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان‌ها است، در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان‌ها است، در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

دکتر زهرا عبداللهی در سفر به زاهدان و در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزشهای کارشناسی به زبانهای بومی و محلی را از بهترین تکنیکهای ارتقای سواد تغذیه‌ای در کشور عنوان و اظهار کرد: تکنیکهای آموزشی کارشناسان تغذیه با زبانهای محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: برخی از الگوهای نامناسب غذایی مردم، مهمترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

وی ادامه داد: تا ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی ها تامین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری‌ها و ریسک فاکتورهای بیماری زا خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان‌ها است، در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

وی تاکید کرد: برخی از بیماری‌های غیرواگیر که در این استانها رایج است، به دلیل رژیم غذایی نامناسب شیوع پیدا کرده و بر اساس سند بهبود تغذیه ایران تمامی مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.

عبداللهی افزود: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور است و الگوی نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطانها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: امروزه با مصرف تنقلات، فستفودها و تغییر سبک زندگی مردم، مقادیر بیشتری از چربی، نمک و قند وارد بدن انسان می‌شود.

گفتنی است، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در این سفر، از مراکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع)، حضرت ولی عصر(عج) و مرکز حضرت ابوالفضل (ع) بازدید و از خدمات فعال کارشناسان تغذیه در سطح مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا === متحد و فقر و فلاکت نابود

    • بدون نام

      ناراحت نباش خانم کم کم چربی و شکرش بااین رونده گرفته میشه!

    • بدون نام

      این خانم هایی که در راس سیاست هستند اصلا برازنده و دارای تخصص و عملکرد مفید نیستن متاسفانه هرچیزی بهشون گفته بشه اونو اجرا می کنند و انگار اصلا حضور ندارند و نمادین هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج