جاباما
۸۸۶۶۳۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین وضعیت میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی

آخرین وضعیت میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی و برآورد‌های اولیه از خسارت وارده اعلام شد.

ایلنا: شامگاه گذشته حریق در ضلع شمال غرب میدان حسن آباد رخ داد و با وجود آنکه این بنا درست جنب ایستگاه شماره یک آتش نشانی است با این وجود شاهد تخریب گسترده در این بخش هستیم.

آخرین وضعیت میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی

هرچند به گفته محسن شیخ الاسلامی (معاون میراث فرهنگی استان تهران) نیروهای آتش نشانی سریع در محل حاضر شدند و نسبت به مهار حریق اقدام کردند اما در نهایت بر اساس برآوردهای اولیه شاهد تخریب حدود ۴۰ درصد این بخش از میدان حسن‌آباد هستیم که به طور کامل ویران شده و برای بازسازی آن حدود ۲ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

او ادامه داد: به نظر می‌آید آتش‌سوزی حدود ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شده و حدود ۳۰ دقیقه بامداد که اینجا بودم حریق مهار شده بود. طبقه بالا با توجه به آنکه سقف شیروانی و خرک‌های چوبی دارد و آتش سوزی از آنجا آغاز شده است، بیشترین آسیب را دیده چنانکه به طور کامل تخریب شده و ریخته.

شیخ الاسلامی با اشاره به زحمات زیادی که نیروهای آتش نشانی برای مهار حریق کشیدند، به این نکته اشاره کرد که از حجم بسیار زیاد آب برای خاموش کردن آتش استفاده شده که همین حجم آب، در برخی از نقاط بنا سبب آسیب دیدگی سقف طبقه پایین نیز شده است. در طبقه پایین بنای حسن آباد، سقف ضربی آجری است و در برخی نقاط تخریب شده است.

به گفته او، نمای بنا که ارزش اصلی بنا را دربرمی‌گیرد آسیب جدی ندیده و در برخی از نقاط دودزدگی دیده می‌شود. البته دو گنبد کلاه‌فرنگی بنا مانند سقف این بخش کاملا تخریب شده است. البته در طبقه همکف هیچ آتش سوزی اتفاق نیافتاده.

آخرین وضعیت میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی

معاون میراث فرهنگی استان تهران در پاسخ به این سئوال که با توجه به آنکه ایستگاه آتش نشانی در کنار این بنا قرار داشت، آیا چنین حجم تخریب امری صحیح است و آیا خاموش کردن با آب بهترین راه برای نجات بنای تاریخی است، گفت: با توجه به وسعت آتش سوزی و مصالح به کار رفته در بنا و اشتعالزا بودن آنها، خاموش کردن آتش چند ساعت طول کشید. البته اینکه در استانداردهای بین‌المللی خاموش کردن آتش در چنین بناهایی و در چنین حجمی از آتش سوزی به همین طریق انجام می‌شود یا خیر در تخصص من نیست.

آخرین وضعیت میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی

او درخصوص بازسازی و مرمت بنای حسن آباد گفت: با توجه به آنکه این میدان یکی از پروژه‌های شهری است، این احتمال را می‌دهیم که شهرداری و سازمان نوسازی نیز به این پروژه ورود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آتش‌نشانی یه علم هست که نیاز به عالمش داره، و این علم تجهیزاتی لازم داره که توی کشورم میشه ساخت که شوربختانه غفلت‌های فراوانی شده و میشه، و متاسفانه طی سال‌های اخیر (اقلن ما تو فامیل داریم) افراد با پارتی و به عنوان شغل آتش‌نشان شدن که برن آب بازی و دلشونم خوشه 24 ساعت آفی دارن که البته بسته با مکان خدمت میتونه متفاوت باشه (به اتش‌نشان‌های واقعی برنخوره البته)
      هنوزم دیر نشده و بهتره از همین امروز کلاس‌های اموزشی و مهارتی رو به روز کنیم و همه رو تعلیم بدیم و تجهیزاتمونم به روز کنیم
      _ این غفلت‌ها فقط مختص اتش‌نشانی نیست، ما نگهبانان بانک و حمل پول، نیروهای انتظامی، تیم‌های پزشکی، شهرداران و کارمندان شهرسازی و .. هم توی کشورمون از روی تخصص و علاقه انتخاب نمیشن معمولن و از این دست مشکلات تا دلتون بخاد توی کشور داریم

    • بدون نام

      هییییییی
      امان از بی کفایتی

    • بدون نام

      خسته نباشید دلاورهای واقعی، ایکاش گنج های این مملکت خرج جوونهای باغیرت و پاک بشه نه آقازاده های مفت خور و زائد

      پاسخ ها

      • آدولف هیتلر

        اینها همه با پارتی میرن سر کار خودشون

    • بدون نام

      این بنا را مرمت کنید بزرگی کشور وقداست آن است

    • بدون نام

      ناظر محترم گفتم جنب ایستگاه هست و اینکه پشت این بنای تاریخی بکل تخریب شده و عکس هم نشان میدهد پشت نما کلاغ نشسته باشه پیداست چطور سخنگو ی اتش نشانی دیشب میگفت هیچی نیست فقط لکه گیری مونده !!!!!! ؟ده متر فاصله کمتر هست و بهتر بگم چسبیده به بنای حسن اباد ... فردا ساختمون میسازن روشو گچ میکشن مرمت شد!ارگ بم خوابید الان میگن کی گفته ؟ یه بخشی دیوارش ریخت که همون کاه گلی درستش کردیم !!!! خسته نباشید

    • بدون نام

      اخه چرا الكي حرف ميزنيد كليساي پاريس يادتون رفت

    • بدون نام

      یه حسن آباد بود اونم به تاریخ پیوست خسته نباشین اونطوری که پلاسکو درس شد اینم میشه

    • محمد سلطان

      در حالیکه کشور به سمت جنگ میرود به اصطلاح مدیران با ایجاد این صحنه های ساختگی مشغول انحراف اذهان عمومی هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج