۸۸۶۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

هانت و پیکاردو درباره گریسِ یک، رایزنی کردند

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس و «فابیان پیکاردو» وزیر اعظم دولت محلی جبل الطارق توافق کردند که اگر تشریفات قانونی و ضمانت های لازم درباره نفتکش توقیف شده گریس یک صورت گیرد به حل این پرونده کمک کنند.

ایرنا: «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس و «فابیان پیکاردو» وزیر اعظم دولت محلی جبل الطارق توافق کردند که اگر تشریفات قانونی و ضمانت های لازم درباره نفتکش توقیف شده گریس یک صورت گیرد به حل این پرونده کمک کنند.

وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توییتر افزود که دو طرف همچنین بر لزوم اجرای تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه تاکید کردند. تحریم هایی که دولت انگلیس به بهانه آن، در یک هفته گذشته، نفتکش گریس یک حامل دو میلیون بشکه نفت ایران را در جبل الطارق توقیف کرده است.

پیکاردو دیروز هم با ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس ملاقات کرد. در این دیدار که در لندن برگزار شد دو طرف درباره آخرین تحولات نفتکش توقیف شده رایزنی و «می» بر اهمیت استقلال جبل الطارق در این پرونده تاکید کرد.

هانت و پیکاردو درباره گریسِ یک، رایزنی کردند

گفتنی است که وزیر اعظم جبل الطارق در سفر به لندن، با بوریس جانسون بخت اصلی تصاحب کرسی نخست وزیری ملاقات کرده اما جزئیاتی درباره مذاکرات انجام شده منتشر نشده است.

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش «گریس یک»، حامل نفت ایران را اعلام کرده و مدعی شدند؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس، اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فراسرزمینی، گفت: ادعاهای لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس هم هشدار داده است: اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی پاسخ نمی‌ماند.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس شنبه گذشته از آمادگی این کشور برای آزادی نفتکش یادشده خبر داد. او در گفت وگو با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود اعلام کرد: اگر مطمئن شویم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود، به آزادی آن کمک می‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین با فابیان پیکاردو گفت وگو و دو طرف درباره اهمیت کاهش فوری تنش‌ها بر سر نفتکش توقیف شده گریس یک تاکید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این روباه مکار باید مثل خودش رفتار کنی شما هم نترسید در همین منطقه خودمان که آسیب پذیرترند قانونی جلوی تخلفات بیشمارش را که با توسل به ناوهای جنگی اش وقلدرمابانه انجام میدهد متوقف کنید اسلحه آنها زور ونیرنگ است مثل زدن هواپیمای بدون خلبان آمریکائی رویشان کم شد در غیر اینصورت باید ظلم را بپذیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج